Tata indica, czyli egzotyczny maluch z Indii

fot. Tata
fot. Tata
Indica to pięciodrzwiowy i pięciomiejscowy miejski samochodzik, jeden z najtańszych na polskim rynku. Obecnie jego ceny zaczynają się od 23 900 złotych. W standardzie autko ma m.in. klimatyzację.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary:
Długość całkowita: 3690 mm, szerokość całkowita: 1665 mm
wysokość całkowita: 1500 mm, rozstaw osi 2400 mm, promień zawracania 5 m.

Osiągi

Silnik 1,4 turbodiesel
Moc 70 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 15 s, prędkość maksymalna 155 km/h, spalanie w mieście 7.1, poza miastem 4,2, średnie 5.2 litra na 100 km.

Silnik 1,4 benzyna
Moc 85 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 14 s, prędkość maksymalna 160 km/h, spalanie miasto 8.7, poza miastem 5.1, średnie 6.4 litra na 100 km.

Indyjski koncern Tata na polskim rynku obecny jest od zeszłego roku. Oferuje cztery modele samochodów: miejskiego hatchbacka indicę, kombi pod nazwą indigo, terenówkę safari oraz pick-upa xenona. Dziś skupimy się na tym pierwszym.

Indica to pięciodrzwiowy i pięciomiejscowy miejski samochodzik, jeden z najtańszych na polskim rynku. Co ciekawe, już w standardzie ma np. klimatyzację. Autko nie jest brzydkie, ale też nie powala wyglądem na kolana. Zaokrąglone elementy karoserii nadają jej całkiem przyjazny wygląd. Natomiast patrząc na jego bok, widać pewne podobieństwo do fiata sieny (zwłaszcza drzwi).

Teraz zaglądamy do środka. No cóż. I tutaj nie znajdziemy fajerwerków. Deska rozdzielcza jest prosta i wykonana z przeciętnych materiałów. Tak naprawdę jej największym plusem są czytelne i przejrzyste zegary auta. Minusem, poza przeciętnymi materiałami, jest na przykład brak regulacji wysokości kierownicy. Jeżeli chodzi natomiast o ilość miejsca w środku, to jak na tę klasę samochodu, nie jest źle. Z przodu i z tyłu podróżuje się całkiem wygodnie, jest sporo miejsca na nogi i nad głową. Tylne siedzenia można złożyć, powiększając tym samym wielkość skromnego bagażnika (220 litrów).

Auto napędzane może być jednym z dwóch silników - benzynowym i dieslem. Samochód z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 85 KM jest dostępny w trzech wersjach GLS, GLX i Sport. Wersja GLS posiada wspomaganie kierownicy, klimatyzację, el. sterowane szyby przednie i tylne, centralny zamek i poduszkę powietrzną kierowcy. Cena promocyjna brutto 23 900 zł. Wersja GLX ma wszystkie elementy wyposażenia wersji GLS oraz dodatkowo: ABS, poduszkę powietrzną pasażera i lampy przeciwmgielne. Cena brutto 26 900 zł.
Wersja Sport posiada wszystkie elementy wyposażenia wersji GLX oraz dodatkowo aluminiowe felgi i skórzaną tapicerkę. Cena brutto 31 900 zł.
Natomiast Indica z silnikiem Diesla o pojemności 1,4 l ma moc 70 KM i jest dostępna w dwóch wersjach DLS i DLX. Wersja DLS posiada wspomaganie kierownicy, klimatyzację, el. sterowanie szyb przednich i tylnych, centralny zamek i poduszkę powietrzną kierowcy. Cena brutto 28 900 zł. Wersja DLX posiada wszystkie elementy wyposażenia wersji DLS oraz ABS, poduszkę powietrzną pasażera i lampy przeciwmgielne. Cena brutto 31 900 zł.

Indyjski producent samochodów daje na nie trzyletnią gwarancję z limitem 100 000 kilometrów. Podsumowując: indica jest typowym autem dla osób, które potrzebują małego autka do przemieszczania się przede wszystkim po mieście, a do tego są skłonne zaakceptować wszechobecną prostotę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska