Tata xenon nie jest konkurencją dla japońskich pick-upów, ale ich tańszą alternatywą

fot. Sławomir Draguła
fot. Sławomir Draguła
Samochód dobrze wygląda, może przewieźć ponad tonę towaru, a do tego ma atrakcyjną cenę. Odstrasza jednak wykonaniem.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość: 4800 mm (5125 kabina podwójna), szerokość: 1860, wysokość 1765 mm, rozstaw osi: 2825 mm (3150 kabina podwójna), szerokość skrzyni ładunkowej: 1414/1860 mm, długość skrzyni 1880 (1429 kabina podwójna).
Osiągi
Moc 140 KM, prędkość 160 km/h, spalanie: miasto 10.3, poza miastem 7.4, średnio 8.5..

Tata xenon to pickup, który oferowany jest w wersjach dwu- lub czterodrzwiowej oraz dla 2 lub 5 osób. Na polskim rynku xenon zadebiutował we wrześniu 2008 roku, jednak swoją światową premierę miał rok wcześniej. Poprzednikami xenona były modele Tatamobile 206 z 1988 roku oraz Tata 207 z 2002.

Samochód dostępny jest z napędem 4x4 i 4x2 oraz z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra w dwóch wersjach wyposażenia - DLS i DLE z kabiną pojedynczą lub podwójną. Wersja DLS jako wersja bazowa występuje tylko z napędem 4x2 z pojedynczą kabiną. Cena brutto 39 900 zł (na razie nie jest dostępna na rynku).

Natomiast wersja DLE posiada klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i tyłu, centralny zamek, aluminiowe felgi, lampy przeciwmgielne, wspomaganie kierownicy, podgrzewanie tylnej szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, oraz zderzaki i klamki w kolorze nadwozia. Xenon z napędem na dwie osie z pojedynczą kabiną kosztuje brutto 54.900 zł (netto 45.000 zł). Za wersję DLE z napędem 4x4 z podwójną kabiną trzeba zapłacić 64.900 zł brutto (netto 53.197 zł).

Wszystkie oferowane samochody objęte są gwarancją na okres 36 miesięcy lub 100.000 km. Xenon to chyba jedyny model z koncernu TATA, który wyglądem w ogóle nie odbiega od japońskich pick-upów. Nie może być jednak dla nich konkurencją, ale tańszą alternatywą. Inaczej jest we wnętrzu.

Tu daje o sobie znać słaba jakość materiałów i wykończenia. Wygląd deski rozdzielczej również nie zachwyca. Kierowca ma do dyspozycji dwa zegary (prędkościomierz i obrotomierz), na centralnej konsoli jest radio, zegar, trzy pokrętła do wentylacji oraz włącznik klimatyzacji. Kierownica pokryta jest skórą, choć naszym zdaniem jest za duża. I jeszcze jedna jej wada: regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie.
Samochód nadaje się do intensywnej eksploatacji. Ma solidną ramę i mocne zawieszenie. Na pace xenona można przewieźć prawie tonę, samochód pociągnie też dwutonową przyczepę. Niestety, z tym wiąże się usztywnienie zawieszenia - bez obciążenia samochodem mocno "trzepie".

Istotnym plusem xenona jest duża sprawność poruszania się w trudniejszym terenie. Jak na długiego pickupa zwinnie pokonuje pagórki i przeskakuje nad dziurami. Natomiast prosty układ napędowy pozwala łatwo dozować siłę trafiającą na koła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska