Liza-Lotta Weidel z Wojciechowa dała się namówić telefonicznej konsultantce sieci Telekomunikacja Novum i teraz dostaje podwójne rachunki za telefon.
- Pani przez telefon zapewniała mnie, że mogę starą umowę rozwiązać, podpisać nową i będę płaciła tylko 26 zł abonamentu - mówi mieszkanka Wojciechowa.
Umowę przywiózł kurier, a pani Liza-Lotta ją podpisała. Okazało się jednak, że Telewizja Novum nie wymówiła umowy poprzedniemu operatorowi
- A wcześniejsze jej rozwiązanie wiąże się z wysokimi opłatami - mówi Jolanta Kołodziej, powiatowy rzecznik ochrony konsumentów w Oleśnie.
Liza-Lotta Weidel nie płaci drugiego abonamentu, dostała więc dostała wezwanie z firmy windykacyjnej do zapłacenia kwoty 183, 73 zł.
- Nie zapłacę, przed upływem 10 dni zerwałam tę umowę listem poleconym - mówi mieszkanka Wojciechowa.
- W przypadku takiej sprzedaży na odległość, mamy prawo w ciągu 10 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny - potwierdza Jolanta Kołodziej.
Powiatowa rzeczniczka ochrony konsumentów przestrzega jednak przed pochopnym podpisywaniem umów.
- Lepiej dobrze się zastanowić, zanim na jakiejś umowie złożymy swój podpis - napomina Jolanta Kołodziej.
Ofiarą naciągaczy padają zazwyczaj starsze osoby. Firmy telekomunikacyjne wykorzystują też markę Telekomunikacji Polskiej.
Nazywają swoje firmy "Telekomunikacja Novum" albo "Telekomunikacja Dzień Dobry". Dzwonią z ofertą do ludzi, którzy kojarzą te nazwy z TP SA.
- Byłam przekonana, że chodzi o Telekomunikacją Polską - mówi Liza Lotta Weidel. - Jestem schorowana, na same lekarstwa wydaję 400 zł, a takie firmy próbują naciągnąć nas i jeszcze straszyć windykacją.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?