Telepraca zyskuje coraz większą popularność na Zachodzie. W Polsce ta forma nie jest jednak jeszcze tak bardzo popularna, choć - jak wynika z badań - niemal 83 proc. Polaków zna to pojęcie.
Zobacz: Plusy i minusy pracy przez internet
Jednak jest też druga strona medalu. Na taką formę zatrudnienia zdecydowałoby się jedynie 11 proc. badanych. Pracą na odległość nie są też zainteresowane przedsiębiorstwa. Prawie 90 proc. małych i średnich firm nie zatrudnia pracowników w tej formie.
Mimo małego zainteresowania pracą poza siedzibą firmy Polacy dostrzegają jednak jej zalety:
Zobacz: Młode matki mają utrudniony powrót na rynek pracy
- forma zatrudnienia osób niepełnosprawnych i korzystających z urlopów wychowawczych (92,4 proc.),
- elastyczność miejsca i czasu pracy (79,6 proc),
- ułatwienie w godzeniu obowiązków służbowych z rodzinnymi (69,4 proc.),
- redukcja kosztów zatrudnienia pracownika (ponad 50 proc.).
Wiedzę oraz nastawienie Polaków do telepracy zbadała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wspólnie z Instytutem Badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Więcej na stronie: www.telepraca.gov.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?