Telewizja chce większych pieniędzy na festiwal w Opolu?

Arti
zdradził nam, że ruszyły negocjacje pomiędzy miastem a TVP w sprawie finansowego udziału Opola w pierwszych dwóch dniach festiwalu.
zdradził nam, że ruszyły negocjacje pomiędzy miastem a TVP w sprawie finansowego udziału Opola w pierwszych dwóch dniach festiwalu.
Miasto Opole chciało dopłacić do tegorocznego festiwalu 1,5 miliona złotych. Ale porozumienia z telewizją nie ma. - Oczekiwania telewizji są inne niż nasze - przyznaje prezydent Opola.

Prezydent Opola Ryszard Zembaczyński zdradził nam, że ruszyły negocjacje pomiędzy miastem a TVP w sprawie finansowego udziału Opola w pierwszych dwóch dniach festiwalu.

Wprawdzie w budżecie miasta na ten cel przewidziano 1,5 mln zł, ale to może okazać się zbyt mało.

- Porozumienia nie ma, ale negocjacje się nie zakończyły. Trudno o czymś teraz przesądzać - twierdzi Zembaczyński.

Lucjusz Bilik, szef klubu radnych SLD, uważa, że prezydent nie powinien zapominać, że miasto jest partnerem dla telewizji.
- Jeśli tak nas nie traktują, to powinniśmy poszukać nowego partnera, a nie trzymać się kurczowo TVP - ocenia Bilik.

Przypomnijmy, że miasto musi także znaleźć milion złotych na sfinansowanie tzw. trzeciego dnia festiwalu, który organizuje samodzielnie Narodowe Centrum Polskiej Piosenki.

Na razie pieniędzy na ten cel nie ma w budżecie miasta.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Bo jak widzisz zmieniły się priorytety.
Kiedyś na początku liczyła się strona artystyczna tego przedsięwzięcia, a teraz artyzm jest na szarym kóńcu - liczy się tylko kasa.
Wychodzi na to, że cena marki "TVP" jest wyższa niż cena marki "KFPP" - gdy miasto zabiega o transmisję TVP, musi ją sobie "kupić".

Podobnie masz z wyścigiem kolarskim tour/de/cośtam. Marka "TOUR de COŚTAM" stoi wyżej od marki "Miasto Opole" i gdy miasto zabiega o ten tour, musi sobie go "kupić".

Jeśli to jedyne pomysły na promocję Opola, to może lepiej niech Opole da sobie spokój z taką promocją. Szkoda pieniędzy.
s
secret urthno

Bo jak widzisz zmieniły się priorytety.
Kiedyś na początku liczyła się strona artystyczna tego przedsięwzięcia, a teraz artyzm jest na szarym kóńcu - liczy się tylko kasa.
Wychodzi na to, że cena marki "TVP" jest wyższa niż cena marki "KFPP" - gdy miasto zabiega o transmisję TVP, musi ją sobie "kupić".

Podobnie masz z wyścigiem kolarskim tour/de/cośtam. Marka "TOUR de COŚTAM" stoi wyżej od marki "Miasto Opole" i gdy miasto zabiega o ten tour, musi sobie go "kupić".

w
wyprowadźcie mnie z błędu

Wyprowadźcie mnie z błędu ... ale czy nie jest tak, że w normalnych okolicznościach to organizator takiego koncertu sprzedaje prawa do transmisji ? ? ? ? ? ? ?
W dodatku nieraz jeszcze media/TV muszą dzielić się z takim organizatorem z zysków reklamowych w trakcie takiej transmisji ? ? ? ? ? ?
To jakim cudem Opole ma dopłacać telewizji za transmisję czegoś co w wyraźny sposób urozmaica ich marną ofertę antenową ? ? ? ? ? ? ! ! ! ! ! ! !

Przecież to śmieszne i żałosne jest

d
dzielny_iloczyn

Już po ubiegłorocznym festiwalu karmiono nas informacjami, że mamy poparcie ministra Zdrojewskiego, który już wybiega myślami do 50. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki. Rozmowy o kształcie festiwalu miały ruszyć w listopadzie. W grudniu TVP ogłosiła konkurs na koncepcję, w styczniu przyznała z rozbrajającą szczerością, że propozycje były kiepskie. Mamy luty - okazuje się, że nie ma dotacji na 3 dzień, a TVP chce od Opola więcej kasy. Panie prezydencie czy w marcu lub kwietniu usłyszymy, że festiwal się nie odbędzie, bo znów ktoś nie potrafi wykorzystać atutu jakim jest przeszło 45 lat festiwalu?
Czy będzie powtórka z 2010 roku, kiedy aż żal było patrzeć na ten blamaż w opolskiej namiastce amfiteatru? Do tej pory TVP argumentowała zwiększanie kosztów marnym zapleczem. Teraz gdy już jest, miasto musi opłacać hotele, scenografię i kilkudniową wyżerkę "warsiafce". To skandal, że znów tyle czasu się marnuje, a kiedy dojdziecie do porozumienia (miasto znów przyjmie pozycję klęczną przed TVP), to większość uznanych gwiazd będzie już miało zaklepane koncerty. Do Opola zjadą zatem ci, którzy będą mogli, a nie ci, których widz z przyjemnością by posłuchał.
Myślałem, że wyciągniecie lekcje z ubiegłych lat. A Wy nawet nie potrafiliście twardo wynegocjować napisu "Opole 2011" na scenie. Wrócił, ale znów tv zagrała Wam na nosie i upchnęła go z boku sceny, a później zastąpiła ścianą reflektorów.Nie wstyd Panu, że robią miasto w konia?

O
OPOLANIN

Z festiwalu kompletnie nic nie wynika!!!
Zmniejszyć opłaty za przedszkola i żłobki wybudować salę gimnastyczną lub basen przy jakiejś podstawówce. Wybudować noclegownię lub zastrzelić bezdomnych.
Wydawać nie swoje pieniądze każdy jełop potrafi.

e
easternreacerty

To ile kosztuje ten cały badziewiasty niby festiwal?Skoro jeden koncercik ok 2 godzin kosztuje 1 milion złoty + wpływy z biletów.Do tego trzeba dodac te 60 mln wywalonych na amfiteatr.Śmiechu warte.Drogi dziurawe,przepraw przez Odrę nie ma.Potzreby miasta wielkie a my wywalamy miliony żeby garstka ludzi pobujała się na laweczkach i szalala
przed kamerami.
Mam w nosie taka promocję miasta.
Teraz jak się robi imprezę to się na niej powinno zarabiać a nie dopłacać

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3