Chodzi o most prowadzący do kompleksu zakładów przy Holdingu Blachownia w Kędzierzynie-Koźlu. Przeprawa znajduje się przed główną bramą wjazdową i łączy dwa brzegi Kanału Gliwickiego. Jakiś czas temu okazało się, że jest ona w fatalnym stanie technicznym.
Wtedy wyszło na też na jaw, że nikt nie przyznaje się do bycia zarządcą mostu. Ani miasto, ani jakakolwiek z firm działających na terenie zakładów. Po przeprowadzeniu specjalistycznych ekspertyz przeprawę zamknięto i dojazd do zakładów odbywa się innymi bramami. Na szczęście udało się znaleźć rozwiązanie z tej patowej sytuacji.
- Gmina Kędzierzyn-Koźle nie jest właścicielem mostu, dotąd go nie remontowała ani nie zlecała przeglądów okresowych. Prezydent Sabina Nowosielska podjęła jednak zdecydowane działania, żeby ułatwić życie firm i ich pracowników, w dużej mierze mieszkańców miasta - poinformował Piotr Pękala, kierownik biura komunikacji kozielskiego magistratu. - Samorząd zadeklarował pełne wsparcie dla holdingu w celu wyjaśnienia, jaki jest stan formalnoprawny obiektu. Docelowo miasto chciałoby przejąć przeprawę. Formalności zajmą kilkanaście miesięcy.
Wcześniej przeprawa czeka jednak bieżący remont, który pozwoli ją znów otworzyć dla pojazdów. - Z holdingiem mamy takie uzgodnienie, że mimo tego, że gmina nie jest właścicielem tego mostu, to pokryje 50 proc. wartości prac. Drugie 50 proc. zapłacą wszystkie firmy, z którymi holding rozmawia. Szacujemy, że koszt remontu to około 400 tys. zł – zapowiada prezydent Sabina Nowosielska.
Holding Blachownia zrzesz firmy, które kiedyś funkcjonowały w ramach Zakładów Chemicznych Blachownia. To jeden z największych kompleksów przemysłowych na Opolszczyźnie.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?