Testujemy nowego Opola Agila

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przód nadwozia łagodnie unosi się ku górze. Przedni słupek płynnie przechodzi w linię dachu, która delikatnie opada ku tyłowi i kończy się niemal pionową pokrywą bagażnika.
Przód nadwozia łagodnie unosi się ku górze. Przedni słupek płynnie przechodzi w linię dachu, która delikatnie opada ku tyłowi i kończy się niemal pionową pokrywą bagażnika. fot. Opel
Po pół roku nieobecności w polskich salonach ponownie wjechał do nich miejski samochodzik Opla. Nowa agila jest większa i bardziej komfortowa. W sam raz do miasta.

Najnowsza agila to druga generacja małego opla. Podobnie jak poprzednik tak i to auto powstało przy współpracy z Suzuki. Mały opel jest bliźniaczym bratem obecnego w Polsce od maja suzuki splasha.

Widać to zresztą już na pierwszy rzut oka. Autka różnią się tak naprawdę niewiele (światłami, atrapą chłodnicy, detalami w wystroju wnętrza). Nie może być inaczej.
Obydwa samochody produkowane są w tej samej fabryce Suzuki na Węgrzech.

Nowa generacja miejskiego autka od Opla jest o 20 centymetrów dłuższa, o sześć szersza i o siedem centymetrów niższa od poprzedniej agili. Dzięki temu podróżuje się nim wygodnie. Kierowca oraz czterej pasażerowie mają sporo miejsca na nogi. Mimo obniżenia auta nawet koszykarze nie powinni narzekać na zbyt małą przestrzeń nad głową.

Tak jak w poprzedniku, także w nowym modelu podróżujący samochodem siedzą wysoko. To udogodnienie przede wszystkim dla kierowcy. Z takiej pozycji za kierownicą dobrze widać drogę, łatwiej się też manewruje na parkingach. Jak na miejski samochodzik ma on całkiem spory bagażnik.
Jego standardowa pojemność (do rolety) to 225 litrów. Zmieści się tam na przykład wózek dziecięcy czy zakupy na cały tydzień. Składane tylne siedzenie (w wersji Enjoy), dzielone w proporcji 60:40, pozwala łatwo i szybko przystosować agilę do przewozu większych przedmiotów. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy przestrzeń o pojemności 1050 litrów.

Nowy maluch od Opla wyposażony jest w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, które zwiększa siłę wspomagania podczas szybkiej jazdy, a redukuje ją przy małej prędkości. Minimalny promień skrętu wynosi zaledwie 4,7 metra.

Sylwetka agilii jest opływowa. Współczynnik opływu powietrza wynosi 0,35 - to stosunkowo niski wynik jak na samochód tej wielkości. Przód nadwozia łagodnie unosi się ku górze. Przedni słupek płynnie przechodzi w linię dachu, która delikatnie opada ku tyłowi i kończy się niemal pionową pokrywą bagażnika. Tylna część nadwozia przyciąga wzrok dużymi lampami.

Na koniec o silnikach. Agila napędzana jest dwoma jednostkami benzynowymi. Pierwszy o pojemności jednego litra ma 65 KM mocy, a silnik 1,2 - 86 KM. Dostępny jest też diesel o pojemności 1,3 litra i mocy 75 KM.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość 3740 mm, szerokość 1932 mm, wysokość 1590 mm, rozstaw osi 2360 mm.
Osiągi

Silnik 1,0 benzyna: moc 65 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 14,7 s, prędkość maksymalna 160 km/h, spalanie 5.9/4.4/5.0.
Silnik 1,2 benzyna: moc 86 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 12,3 s, prędkość maksymalna 175 km/h, spalanie 6.9/4.7/5.5.
Silnik 1,3 CDTI: Moc 75 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 13,9 s, prędkość maksymalna 165 km/h, spalanie 5.5/4.0/4.5.

Auto ma całkiem przytulne i ładne wnętrze. Obrotomierz umieszczono na środku kokpitu, a przed nami króluje wielki prędkościomierz z białą tarczą. Wokół znajdują się wszystkie potrzebne kontrolki.

Z kolei dźwignia zmiany biegów znajduje się dość wysoko i blisko kierownicy. Pozwoliło to wygospodarować więcej przestrzeni na użyteczne schowki. Nad dźwignią zmiany biegów umieszczono panel kontrolny ogrzewania i klimatyzacji z trzema dużymi pokrętłami.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są bardzo dobre. Agila dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia. Uboższa, essentia, oferuje ABS, dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, fotele przednie z regulacją wysokości oraz tylną kanapę z mocowaniem ISOFIX, zapalniczkę i przenośną popielniczkę oraz czternastocalowe felgi stalowe.

Bogatsza, enjoy, ma dodatkowo: obrotomierz, komputer pokładowy, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie, regulację wysokości kierownicy, radio z CD i MP3, schowek na okulary po stronie kierowcy, dzieloną tylną kanapę, halogeny oraz piętnastocalowe felgi stalowe.

Do obydwu wersji można zamówić za 2200 zł pakiet bezpieczeństwa: boczne poduszki powietrzne oraz system ESP. W opcji do wersji Essentia można zamówić radio CD z MP3 i sterowaniem z kierownicy (2000 zł), a do Enjoy klimatyzację manualną (2200 zł) i pakiet Style (1900 zł) zawierający skórzaną kierownicę, przyciemniane tylne szyby i felgi aluminiowe 15".

Do obydwu wersji można zamówić także pakiet Bezpieczeństwo (2200 zł), na który składa się system kontroli stabilności toru jazdy ESP oraz poduszki boczne. Na koniec o cenach. Najtańsza agila z silnikiem benzynowym 1,0 kosztuje 35450 zł z mocniejszym 1,2 - 40 950 zł, natomiast za diesla trzeba zapłacić 48 450 zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie