Testujemy terenowy Renault Koleos

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Renault Koleos.
Renault Koleos.
Udostępnij:
Nowość ze stajni Renault dobrze radzi sobie w trudniejszym terenie, w mieście i na autostradzie. Czy auto podbije polski rynek?

Sprawdziliśmy dla Państwa, co warte jest nowe terenowe renault. Testowany przez nas koleos wyposażony był w dwulitrowy silnik Diesla o mocy 150 koni i napęd na cztery koła. Koleos to bardzo uniwersalny samochód.

Dzięki długości 4,52 m i szerokości 1,85 m ma kompaktowe wymiary. Łatwo więc prowadzi się go w mieście, na autostradach czy w trudniejszym terenie. My wjechaliśmy koleosem na pola za opolską Castoramą.

Samochód bez problemu radził sobie z wybojami i dziurami oraz mokrym, gliniastym podłożem. Co ciekawe, auto wyposażone było w zwykłe szosowe opony i ani razu się nie zakopało. Oczywiście w rajdach terenowych koleos miałby nikłe szanse, ale w łatwiejszym terenie radzi sobie przyzwoicie.

SUV od Renault znakomicie radzi sobie na asfalcie. Jazda jest bardzo przyjemna, a do wnętrza nie przedostają się żadne większe drgania powodowane złym stanem nawierzchni naszych dróg. W zależności od wersji auto ma napęd na cztery koła lub tylko na przednią oś. My polecamy tę pierwszą wersję. Jest droższa, ale daje więcej satysfakcji.
Teraz kilka słów o wnętrzu. Jest przyjazne dla użytkowników. Ergonomiczna deska rozdzielcza oraz logicznie rozmieszczone przełączniki pozwalają na szybkie opanowanie wszystkich funkcji - nawigacji, radia, ogrzewania czy klimatyzacji.

Dane techniczne

Dane techniczne

Silnik 2,5 benzyna
Moc 179 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 9,1 s, prędkość maksymalna 186 km/h, spalanie 12.9/7.7/9.6.
Silnik 2,0 diesel
Moc 150 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 10 s, prędkość maksymalna 180 km/h, spalanie 9.0/6.1/7.2.
Silnik 2,0 diesel
Moc 175 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 9,8 s, prędkość maksymalna 189 km/h, spalanie 9.6/6.8/7.9.

Sterowniki nawigacji, telefonicznego zestawu głośnomówiącego, radia i automatycznego hamulca postojowego są umieszczone w bezpośrednim zasięgu ręki kierowcy. Informacje dotyczące systemu nawigacji i radia są wyświetlane w górnej części deski rozdzielczej, co ułatwia odczyt wszystkim osobom siedzącym w kabinie.

Jak na Renault przystało, najnowszy produkt francuskiego koncernu jest bardzo bezpieczny. Wyposażony jest w sześć poduszek powietrznych, w tym dwie czołowe, samoczynnie dostosowujące się do budowy ciała, napinacze pasów na przednich miejscach i system mocowania fotelików dla dzieci Isofix na bocznych miejscach z tyłu.

Natomiast układ hamulcowy umożliwia zatrzymanie koleosa jadącego z prędkością 100 km/h na odcinku 42 m, co stanowi jedną z najkrótszych dróg hamowania w segmencie aut typu SUV.

Na koniec o cenach. Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem i napędem na przednią oś kosztuje 74 428 zł. Natomiast z napędem na cztery koła 87 308 zł. Za najmocniejszego diesla z najlepszym wyposażeniem trzeba zapłacić 108 468 zł.

Koleos na rynku konkuruje z takimi samochodami jak Volkswagen Tiguan, Ford Kuga czy Toyota RAV4. Czy ma szanse z nimi wygrać? Pokaże czas.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie