Testujemy terenowy Renault Koleos

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Renault Koleos.
Renault Koleos.
Nowość ze stajni Renault dobrze radzi sobie w trudniejszym terenie, w mieście i na autostradzie. Czy auto podbije polski rynek?

Sprawdziliśmy dla Państwa, co warte jest nowe terenowe renault. Testowany przez nas koleos wyposażony był w dwulitrowy silnik Diesla o mocy 150 koni i napęd na cztery koła. Koleos to bardzo uniwersalny samochód.

Dzięki długości 4,52 m i szerokości 1,85 m ma kompaktowe wymiary. Łatwo więc prowadzi się go w mieście, na autostradach czy w trudniejszym terenie. My wjechaliśmy koleosem na pola za opolską Castoramą.

Samochód bez problemu radził sobie z wybojami i dziurami oraz mokrym, gliniastym podłożem. Co ciekawe, auto wyposażone było w zwykłe szosowe opony i ani razu się nie zakopało. Oczywiście w rajdach terenowych koleos miałby nikłe szanse, ale w łatwiejszym terenie radzi sobie przyzwoicie.

SUV od Renault znakomicie radzi sobie na asfalcie. Jazda jest bardzo przyjemna, a do wnętrza nie przedostają się żadne większe drgania powodowane złym stanem nawierzchni naszych dróg. W zależności od wersji auto ma napęd na cztery koła lub tylko na przednią oś. My polecamy tę pierwszą wersję. Jest droższa, ale daje więcej satysfakcji.
Teraz kilka słów o wnętrzu. Jest przyjazne dla użytkowników. Ergonomiczna deska rozdzielcza oraz logicznie rozmieszczone przełączniki pozwalają na szybkie opanowanie wszystkich funkcji - nawigacji, radia, ogrzewania czy klimatyzacji.

Dane techniczne

Dane techniczne

Silnik 2,5 benzyna
Moc 179 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 9,1 s, prędkość maksymalna 186 km/h, spalanie 12.9/7.7/9.6.
Silnik 2,0 diesel
Moc 150 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 10 s, prędkość maksymalna 180 km/h, spalanie 9.0/6.1/7.2.
Silnik 2,0 diesel
Moc 175 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 9,8 s, prędkość maksymalna 189 km/h, spalanie 9.6/6.8/7.9.

Sterowniki nawigacji, telefonicznego zestawu głośnomówiącego, radia i automatycznego hamulca postojowego są umieszczone w bezpośrednim zasięgu ręki kierowcy. Informacje dotyczące systemu nawigacji i radia są wyświetlane w górnej części deski rozdzielczej, co ułatwia odczyt wszystkim osobom siedzącym w kabinie.

Jak na Renault przystało, najnowszy produkt francuskiego koncernu jest bardzo bezpieczny. Wyposażony jest w sześć poduszek powietrznych, w tym dwie czołowe, samoczynnie dostosowujące się do budowy ciała, napinacze pasów na przednich miejscach i system mocowania fotelików dla dzieci Isofix na bocznych miejscach z tyłu.

Natomiast układ hamulcowy umożliwia zatrzymanie koleosa jadącego z prędkością 100 km/h na odcinku 42 m, co stanowi jedną z najkrótszych dróg hamowania w segmencie aut typu SUV.

Na koniec o cenach. Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem i napędem na przednią oś kosztuje 74 428 zł. Natomiast z napędem na cztery koła 87 308 zł. Za najmocniejszego diesla z najlepszym wyposażeniem trzeba zapłacić 108 468 zł.

Koleos na rynku konkuruje z takimi samochodami jak Volkswagen Tiguan, Ford Kuga czy Toyota RAV4. Czy ma szanse z nimi wygrać? Pokaże czas.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska