Tiry nie wjadą do centrum Opola

Archiwum
Zgodnie z założeniami nowego projektu takie samochody nie będą mogły wjechać do centrum Opola.
Zgodnie z założeniami nowego projektu takie samochody nie będą mogły wjechać do centrum Opola. Archiwum
Opolski ratusz chce ograniczyć ruch ciężarówek w mieście. Szczegóły projektu mają być gotowe w czwartek.

Założenie jest proste: Opole miałoby zostać podzielone na trzy strefy. Każda z nich przeznaczona dla samochodów o określonej wadze.

Do pierwszej (ścisłe centrum) będą mogły wjechać tylko pojazdy nie przekraczające wagi 3,5 tony, do drugiej ważące do 5 ton, do trzeciej strefy (obrzeża miasta) te, które mają nie więcej niż 10 ton.

Jeszcze nie wiadomo, jak granice poszczególnych stref miałyby przebiegać, wiadomo jednak, że do ścisłego serca miasta najcięższe samochody wstępu mieć nie będą.

- Ulice są tu zbyt stare i wąskie, aby mogły się tędy poruszać duże ciężarówki. Co więcej, mnóstwo tu zakrętów, na których tiry mogłyby się nie zmieścić. To samo dotyczy ulic, gdzie gęsto parkują kierowcy - mówi Alina Pawlicka-Mamczura, rzecznik opolskiego ratusza. - W takich warunkach ryzyko wystąpienia wypadków wzrasta kilkakrotnie. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić nowe rozwiązania dotyczące ruchu dużych samochodów w centrum - mówi Alina Pawlicka-Mamczura.

Dowodem na to, że ograniczenia dla tirów są w Opolu niezbędne był zeszłotygodniowy wypadek na ul. Reymonta. Tir, który jechał z wiaduktu na ul. Struga, zahaczył o drzewo i ciągnął je przez kilkanaście metrów. Tuż po tym zdarzeniu w redakcji nto rozdzwoniły się telefony. Czytelnicy nawoływali do tego, by zakazać ruchu tirów w centrum.

Tir wyrwał drzewo na Reymonta. Zobacz zdjęcia

- Takie sytuacje zdarzają się notorycznie. Opole wzorem innych dużych miast powinno bezwzględnie zakazać ruchu tirów w centrum - mówi pan Stanisław, kierowca z Opola.

Ratusz ma otrzymać gotowy projekt jutro. Potem zostanie on przekazany do zaopiniowania opolskiej policji i Miejskiemu Zarządowi Dróg. Jeśli obie te instytucje go zaakceptują, zmiany wejdą w życie na początku przyszłego roku.

A czy możliwe, aby w ogóle zakazać wjazdu aut do centrum. - Raczej nie, bo znajduje się tu zbyt wiele sklepów i restauracji. Poczekajmy na to co zaproponuje wykonawca projektu - mówi rzecznik ratusza.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
AAA
aga i Jacek macie rację, natomiast AAA może chciałby(-ałaby) żeby towar dowozili kurierzy na rowerach najlepiej w nocy.

to chyba ludzie takiego pokroju i rozumu jak ty na codzień przez 15 min manewrują mi pod oknami ciężarowymi samochodami żeby stanąć pod samymi drzwiami a potem niosą "dostawę" skrzyneczkę marchewki!!!!! Szybciej byłoby postawić auto na awaryjnych na ulicy zanieść i po sprawie

Ludzie potrafią sobie życie utrudniać sami.
Z resztą to samo tyczy się klientów sklepów, niektórzy to by do sklepu autem wjechali!! A na piechotę się poruszać nie łaska!!!!
g
gogus..
bo przez ten most jest najblizej .. a znaki przewiduja 10 krotne przekroczenie dopuszczalnego obciazenia wiec w czym problem

a straz miejska ma nowa siedzibe i sie cieszy .. a co ich obchodza ciezarowki i inne autobusy ..
a
anonim

OK Tiry..Tiry
A wycięto na Reymonta piękne drzewa, piękne akacje, może by ktoś z UM ruszył d.... i zasadził nowe drzewa????
Uciąć każdy głupi potrafi....

s
szef
dlaczego przez most przy hotelu Piast przejezdzaja ogromne betoniary i autobusy firm nieupowaznionych do takiego przejazdu .. znaki wyraznie informuja ze przez most moga tylko i wylacznie jezdzic autobusy MZK .. gdzie policja straz miejska ..dlaczego nie egzekwuja przestrzegania powyzszego znaku czy w kasie miejskiej jest za duzo kasy ze sluzby odpowiedzialne za to olewaja wszystko i wszystkich

bo przez ten most jest najblizej .. a znaki przewiduja 10 krotne przekroczenie dopuszczalnego obciazenia wiec w czym problem
P
POdatnik
dobry pomysl nieudolnych wladz .. remont ul Piastowskiej byl najlepszym tego przykladem .. czy przy drobnych pracach budowlanych musza wjezdzac z taczka piasku 40 tonowe kolosy skoro mamy male koparki to budowy moga obslugiwac male samochody przeciez takie tez sa ..

dlaczego przez most przy hotelu Piast przejezdzaja ogromne betoniary i autobusy firm nieupowaznionych do takiego przejazdu .. znaki wyraznie informuja ze przez most moga tylko i wylacznie jezdzic autobusy MZK .. gdzie policja straz miejska ..dlaczego nie egzekwuja przestrzegania powyzszego znaku czy w kasie miejskiej jest za duzo kasy ze sluzby odpowiedzialne za to olewaja wszystko i wszystkich
k
kierowca

dobry pomysl nieudolnych wladz .. remont ul Piastowskiej byl najlepszym tego przykladem .. czy przy drobnych pracach budowlanych musza wjezdzac z taczka piasku 40 tonowe kolosy skoro mamy male koparki to budowy moga obslugiwac male samochody przeciez takie tez sa ..

L
LEX

BRAWO !!! To jest super pomysł mały kroczek aby ograniczyć tiRACTWO. A za pare lat całkowity zakaz wjazdu samochodom ważcym więcej niż 3,5 tony. TIRY na TORY. No jak tak dalej pójdzie to z radosćią będę płacił coraz wyższe podatki miejskie Dzisiaj mi urosła wodai ścieki z 5,99 na 6,40zł/m3 ale ok cos za coś

t
timo

dyskusja na ten temat toczyla sie juz na mm opole - tam podawalem szczegolowe wyliczenia dotyczace roznic pomiedzy dostawa towaru przez tiry, a przez dostawczaki. sceptykow zapraszam wlasnie tam.

e
east

aga i Jacek macie rację, natomiast AAA może chciałby(-ałaby) żeby towar dowozili kurierzy na rowerach najlepiej w nocy.

t
tomek

TIR – Międzynarodowy Tranzyt Drogowy (oficjalny skrót TIR, od fr. "Transports Internationaux Routiers"), międzynarodowa konwencja celna z 14 listopada 1975 (z późniejszymi zmianami), dotycząca tranzytu towarów samochodami ciężarowymi w transporcie międzynarodowym, pozwalająca uprościć procedury na granicach i w urzędach celnych, celem większej efektywności przewozów drogowych.

Pojazd poruszający się na karnecie TIR wyruszający z jednego państwa jest - w myśl konwencji TIR - sprawdzany i plombowany na granicy lub w dowolnym Urzędzie Celnym zlokalizowanym wewnątrz państwa wywozu ładunku, a zostaje odplombowany oraz skontrolowany dopiero w kraju docelowym ładunku, zaś wszystkie granice państw tranzytowych mija z formalnościami ograniczonymi do minimum (np. przy przewozie towaru z Hiszpanii do Rosji samochód jest plombowany na granicy hiszpańskiej i mija granice wszystkich państw bez rozbudowanej kontroli, zaś zdjęcie zamknięcia celnego i otwarcie samochodu następuje dopiero w Rosji).

Konwencję TIR zaczęto stosować tuż po zakończeniu II wojny światowej (pierwsze porozumienie w tej sprawie zawarto w 1959 roku), a należy do niej kilkadziesiąt państw: wszystkie europejskie, a także większość krajów, które utrzymują sporą liczbę ciężarówek w ruchu międzynarodowym (m.in Rosja, Kazachstan, Kirgistan, Uzbekistan, czy Iran).

Pojazd przewożący ładunek pod osłoną karnetu TIR opatrzony powinien być niebieską tabliczką z białym literowym skrótem TIR - stąd też w języku potocznym duże ciężarówki określa się mianem tir. Użycie słowa tir w języku polskim jako określenie każdej, dużej ciężarówki jest również poprawne.

G
Gość
korków nie będzie jeśli dostawy towarów do sklepów i restauracji będą w godzinach porannych a nie o 14 w godzinach szczytu.

w godzinach porannych czyli rozumiem przed godziną 6. odbiorcy będą wstawać o 4 albo i wcześniej żeby odebrać zamówione towary a dostawcy o północy żeby je dostarczyć nim wszyscy inni wyruszą do pracy. Możliwe że AAA pracujesz w ciepłym biurze i nie wiesz co to praca nocna, jak jest męcząca.
J
Jacek

Najpierw trzeba wybudować drogi wokół miasta na które TIR-y będzie można skierować. Jak ma przejechać TIR jadący do miasta drogą 423 np. z Przywór i chcący wydostać się na drogę 94 w kierunku Brzegu? Oczywiście nie przejeżdżając przez miasto (nie piszę o centrum).

a
aqa
korków nie będzie jeśli dostawy towarów do sklepów i restauracji będą w godzinach porannych a nie o 14 w godzinach szczytu.

godziny poranne to tez godziny szczytu
A
AAA
Już widzę jak do tych sklepów palety z towarem wożą "dostawczaki", zamiast jednego dużego 10 małych. Idealny sposób na całkowite zakorkowanie miasta. Brawa dla pomysłodawców!

korków nie będzie jeśli dostawy towarów do sklepów i restauracji będą w godzinach porannych a nie o 14 w godzinach szczytu. A poza tym jakby Pan postawił swoje auto na parkingu np. Pl wolności i patrzył jak wielka ciężarówka manewruje między autami i mija je o zaledwie kilka milimetrów to też zmieniłby Pan zdanie na ten temat.

W końcu władze pomyślały.

Popieram pomysł w 100%.
G
Gość

Wreszcie pomyśleli. Brawa za mądrość!

Dodaj ogłoszenie