Krajowi klienci indywidualni zarejestrowali w zeszłym roku 121 573 nowe pojazdy. To wynik o 5,1 procenta lepszy niż w 2021 roku.
Jednocześnie w przypadku aut zarejestrowanych na firmy, spadek sprzedaży w zeszłym roku wyniósł blisko 10 procent w porównaniu z 2021 rokiem.
Łącznie jednak w 2022 roku w Polsce zarejestrowano 419 749 nowych samochodów osobowych, co stanowi spadek o 6 procent w porównaniu do 2021 roku. Było to też najmniej zarejestrowanych aut osobowych, od sześciu lat.
Dariusz Balcerzyk - ekspert motoryzacyjny, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR
"Przyczyny mniejszej sprzedaży nowych aut są niezmiennie takie same - najpierw pandemia, potem kryzys półprzewodnikowy, problemy ekonomiczne, a na końcu wojna... Analizując wyniki sprzedaży, warto zauważyć jednak, że klienci indywidualni coraz częściej wybierają małe crossovery oraz SUVy, które są bardzo praktyczne w użytkowaniu. Auta te wyeliminowały z kręgu zainteresowania nabywców tak popularne jeszcze kilka lat temu modele z nadwoziami typu kombi i sedan."
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?