Toyota aygo - ten maluch się ceni

Anna Konopka
Anna Konopka
Toyota aygo jest najbardziej luksusowa z całej trójki.
Toyota aygo jest najbardziej luksusowa z całej trójki. fot. Mariusz Matkowski
Ten model to typowy przedstawiciel segmentu miejskich samochodów. Bliźniaczo podobny do francuskich maluchów.

We współpracy Peugeota, Citroëna i Toyoty powstały trzy bliźniacze samochody: peugeot 107, toyota aygo i citroen C1. Wszystkie produkowane są w czeskim Kolinie.

- C1 jest typowo miejskim samochodem - mówi Szymon Kałkun z opolskiego salonu tej marki. Produkowany jest w dwóch wersjach - dwu- i czterodrzwiowej. Napędza go bardzo dobry trzycylindrowy silnik Toyoty o pojemności 998 centymetrów sześciennych i mocy 68 koni mechanicznych. Zużycie paliwa jest niewielkie, średnio nie przekracza 4,5 litra na setkę.

- W wersji podstawowej model jest wyposażony w dwie poduszki powietrzne, ABS i wspomaganie kierownicy - kontynuuje Kałkun. - Teraz mamy w sprzedaży limitowaną wersję Impres.

Z upustem 1000 zł kosztuje ona 31600 zł.
Aygo zbudowana jest na tej samej płycie podłogowej i napędza ją ten sam silnik co C1. Różnice tkwią w detalach nadwozia, innych lampach i wykończeniu. To powoduje, że aygo jest o sześć tysięcy złotych droższe od C1.

- Atutem tego auta jest bardzo nowoczesny silnik z łańcuchem, a nie paskiem rozrządu - mówi Jerzy Dąbrowski z Toyoty w Opolu. - Aygo jest też o wiele lepiej wykończone od swoich braci bliźniaków. Ale w końcu to jest Toyota i musi dbać o jakość. Dajemy na nią trzyletnią gwarancję z limitem stu tysięcy kilometrów. Wielu klientom ten samochód się podoba, ale decydują się jednak na niewiele droższego Yarisa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska