Trasa przez Pasiekę nie ma sensu? [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski

Wideo

Zobacz galerię (9 zdjęć)
Przeciwnicy budowy trasy średnicowej zaapelowali do prezydenta od odstąpienie od inwestycji. Przekonywali, że poparli ich także naukowcy.

Członkowie Komitetu Obrony Pasieki spotkali się z dziennikarzami w miejscu, gdzie ma być poprowadzona droga, przecinająca wyspę. Trasa powstanie pomiędzy domami, a linią kolejową.

- PKP niedawno wycięła drzewa argumentując to bezpieczeństwem, ale dziwnym trafem na Pasiece usunięto wyłącznie te, które kolidowały z trasą - mówiła Barbara Domeyko - Gabor, członek KOP.

Droga - planowana przez miasto - łączyć ma ulicę Prószkowską z ul. Struga wzdłuż obecnej linii kolejowej. Miasto od kilku lat stara się o uzyskanie decyzji środowiskowej dla trasy, ale sprawa na razie utknęła w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

- W tym miesiącu ma zapaść ostateczna decyzja - mówiła Elżbieta Flisak z KOP, a potem poinformowała, że list otwarty do prezydenta w sprawie zaniechania budowy trasy podpisało 25 naukowców i społeczników, zajmujących się sprawami przyrody. - Ta droga zniszczy wyspę, jej budowa jest bezsensowna w sytuacji, kiedy właśnie ratusz dostał zgodę na budowę obwodnicy południowej.

Prezydent Arkadiusz Wiśniewski listu jeszcze nie widział, ale przypomina, że za budową trasy opowiedzieli się sami opolanie.

- Były konsultacje i ich wynik muszę uszanować - podkreśla prezydent. - Chciałbym przypomnieć, że obwodnica południowa nie rozwiąże nam problemów komunikacyjnych w centrum miasta. Warto też pamiętać, że wspomniany odcinek obwodnicy będzie zdecydowanie droższy od trasy średnicowej.

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
W dniu 05.06.2017 o 19:45, Gość napisał:

 No to się zmniejszy korek o50%!!!Czyli jednak będzie poprawa. Zatem warto budować trasę średnicową bo i poważniejszych powodów jest dużo więcej 

No absolutnie NIE!

Każda nowa droga powoduje zwiększenie ruchu pojazdów indywidualnych (przede wszystkim samochodów). Dlatego na Zachodzie od dwóch trzech dekad zwęża się drogi wjazdowe do centrów miast, zamyka się śródmieścia itd.

Innym zupełnie problemem jest skomunikowanie tej trasy z ul Piastowską i Śródmieściem. Najbardziej ruch zwiększy się na ulicy 1 Maja i Ozimskiej - będą to naturalne trasy dojazdowe do tzw. Średnicówki...

A na koniec same horrendalne koszty tej nic niewnoszącej inwestycji. Byłoby na obwodnicę południową...

Ż
Życzliwy

Pani Barbaro, jest Pani architektem i jako zawód zaufania publicznego powinna Pani służyć jak największej grupie społeczeństwa, a nie wąskiej grupie pseudo ekologów (- do której Pani i  Pan Mirek się zaliczacie).

Proszę o pracę dla ogółu.

Niech Pani wiedza i doświadczenie pomoże wybrać jak najlepsze rozwiązania techniczne dla mieszkańców Wyspy i naszego miasta. 

Walka w interesie własnym (posiadanie biura na Wyspie nie upoważnia Pani do mówienia - jestem mieszkańcem!) oraz wąskiej grupy osób, które na tym proteście chcą ugrać coś dla siebie nie ma sensu.

 

Życzliwy

 

G
Gość

Pogrobowcy komunizmu raz zdobytego terenu nie oddadzą!Tylko oni mają rację i tylko ich dobro się liczy./nie trudno znaleźć "naukowców", którzy będą udowadniać, że ziemia jest kwadratowa.

G
Gość
W dniu 05.06.2017 o 21:43, Kazik napisał:

Może szanowne, egzaltowane Panie, poczytają trochę: "...Konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju, traktowana jest jako zasada zbiorcza (zbiór zasad szczegółowych) i znajduje swoje zastosowanie przy wykonywaniu innych przepisów. Oznacza to, że interpretowanie regulacji w zakresie ochrony środowiska musi dokonywać się na tle postanowień odnoszących się do własności, wolności gospodarczej, polityki społecznej itp. i odwrotnie, co stwarza warunki godzenia różnych wartości i interesów przy podejmowaniu decyzji na wszystkich szczeblach władzy. Przypominam:"...co stwarza warunki godzenia różnych wartości i interesów przy podejmowaniu decyzji na wszystkich szczeblach władzy..." A interesem większości, jest wybudowanie tej trasy.No i jeszcze taka ciekawostka, jeżeli Panie wiedzą lepiej od RDOS co jest lepsze dla matki ziemi a co nie, to wniosek nasuwa się jeden, rozwiązać RDOŚ a Wy zarządajcie.   

Dlaczego w innych miastach potrafia zrobic obwodnice i inne drogi ulatwiajace codzienne zycie swoim mieszkancom???..  tylko w Opolu nigdy nie mozna nic zrobic bo emerytom nigdy nic sie nie podoba ... w rynku cisza nocna o 22 .. zero empatii ...robmy swoje ..czas emerytow dawno przeminal... robimy to dla siebie i naszych dzieci ...

T
Theo

Niepojęta jest głupota ludzka. Lepiej, że na Piastowskiej ustawia się sznur aut, które zatruwają miasto, niż przesunąć ruch poza teren zamieszkały??? Kto jest ważniejszy: ludzie, czy zwierzęta? I wreszcie - bobry i inne ssaki oraz ptaki zadomowiły się też w innych miejscach i sama trasa im nie przeszkodzi. O wiele gorsi są ciekawscy ludzie, którzy podczas spacerów niszczą im gniazda, przepłaszają etc. Do stałego ruchu na pewno się przyzwyczają. No i gdyby trasa była wcześniej zbudowana, nie byłoby teraz takich problemów na Zaodrzu. Każdego protestującego postawiłbym teraz wzdłuż tworzącego się korka z tabliczką "Dzięki mnie stoisz w korku" 

G
Gość
W dniu 05.06.2017 o 19:22, IWONA napisał:

Panie "obserwatorze" - czy zaangażowałeś się kiedykolwiek w jakąkolwiek akcję społeczną ? Czy też tylko "obserwujesz" i krytykujesz ludzi bezinteresownie zaangażowanych w ruchy społeczne - szczególnie takie , które mają na celu podnieść jakość życia - w tym i pańskiego? Pani Elżbieta Flisak (nie B.Flisak) jest wyjątkową osobą o wysokiej inteligencji . Podejrzewam , że pańska wyjątkowa zgryźliwość świadczy o tym, że "panu obserwatorowi"  brakuje tej inteligencji i przenikliwości w przewidywaniu skutków podejmowanych przez decydentów złych decyzji 

 

A jakie IQ ma ta pani? tak z ciekawości pytam, chyba ,że to Pani koleżanka. Jak na wyjątkową osobę, zachowuje się trochę dziwnie...to może dlatego jest wyjątkowa?

K
Kazik

Może szanowne, egzaltowane Panie, poczytają trochę: "...

Konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju, traktowana jest jako zasada zbiorcza (zbiór zasad szczegółowych) i znajduje swoje zastosowanie przy wykonywaniu innych przepisów. Oznacza to, że interpretowanie regulacji w zakresie ochrony środowiska musi dokonywać się na tle postanowień odnoszących się do własności, wolności gospodarczej, polityki społecznej itp. i odwrotnie, co stwarza warunki godzenia różnych wartości i interesów przy podejmowaniu decyzji na wszystkich szczeblach władzy.

 

Przypominam:

"...co stwarza warunki godzenia różnych wartości i interesów przy podejmowaniu decyzji na wszystkich szczeblach władzy..."

 

A interesem większości, jest wybudowanie tej trasy.

No i jeszcze taka ciekawostka, jeżeli Panie wiedzą lepiej od RDOS co jest lepsze dla matki ziemi a co nie, to wniosek nasuwa się jeden, rozwiązać RDOŚ a Wy zarządajcie.

 
t
taki z centrum

Budowac i tyle. Postępu się nie zatyrzyma, a trasa da miastu odetchnąć. Pani dwojga nazwisk radzę zająć się powaznuiejszymi sprawami , a nie pisaniem petycji i wszelkiego rodzaju listów, od rana do nocy, czym sama sie chwali, gdyż zajmuje to czas ludzi którzy tym zawodowo sie zajmują( ochrona środowiska) i kosztuje NAS niemałe pieniądze. Może sobie Pani wybierze jakieś inne hobby? może książka o ptaszkach...

t
taki z centrum

Budowac i tyle. Postępu się nie zatyrzyma, a trasa da miastu odetchnąć. Pani dwojga nazwisk radzę zająć się powaznuiejszymi sprawami , a nie pisaniem petycji i wszelkiego rodzaju listów, od rana do nocy, czym sama sie chwali, gdyż zajmuje to czas ludzi którzy tym zawodowo sie zajmują( ochrona środowiska) i kosztuje NAS niemałe pieniądze. Może sobie Pani wybierze jakieś inne hobby? może książka o ptaszkach...

Ś
Świerklowy opolanin

My mieszkańcy Świerkli też popieramy budowę tej trasy w naszym mieście...

d
doni
W dniu 05.06.2017 o 14:41, rew napisał:

Wytłumacz mi więc czemu mieszkańcy Kolonii Gosławickiej protestują przeciwko budowie węzła na obwodnicy? Też są "wiecznie niezadowoleni"?Budować komuś pod oknami jest fajnie, ale samemu mieć drogę pod oknem to niefajnie.

My mieszkańcy Kolonii Gosławickiej popieramy budowę
trasy średnicowej,budować i to szybciutko
G
Gość
W dniu 05.06.2017 o 14:43, bleee napisał:

Ale co zmieni Trasa Średnicowa? Auta zamiast na Piastowskiej będą stały na Trasie Średnicowej, bo wszystkie zmierzają w to samo miejsce - okolice Dworca Gł. Nowa trasa nic nie da, bo problemem jest pojemność centrum miasta, które nie jest z gumy. Więcej aut się nie zmieści. Zamiast jednej zakorkowanej ulicy będziemy mieli 2   (za 150mln zł).

 


No to się zmniejszy korek o50%!!!Czyli jednak będzie poprawa. Zatem warto budować trasę średnicową bo i poważniejszych powodów jest dużo więcej

I
IWONA
W dniu 05.06.2017 o 19:09, Misio napisał:

Pierdu, pierdu... Budować i to szybciutko!!! My, mieszkańcy Centrum chcemy też tej trasy, podobnie jak i mieszkańcy Zaodrza. Dość nawiedzonych przemówień małej grupki mieszkańców Pasieki. Dobro całego miasta - dobrem wyższym!

"Pierdu, pierdu" - mieszkańcy  Centrum - jak wam się zakorkuje całe Centrum - to trasa średnicowa tylko dołoży wam korków. Dobro całego miasta to nie jest wprowadzanie maksymalnej ilości samochodów do Centrum - tylko ich wyprowadzanie z Centrum. Dobro całego miasta - to nie jest dobro egoistycznych użytkowników samochodów zajmujących coraz większą przestrzeń miejską , w tym przeznaczoną dla pozostałych użytkowników, szczególnie kosztem chodników i terenów zielonych

M
Marek

Przecież dobudowywanie dróg nie zmniejsza korków! To by znaczyło, że liczba samochodów jest konstans, a w ten sposób tylko zachęcamy do tego, by było ich więcej. Miną dwa lata i będzie to samo, będzie gadka o nowej drodze, a szkody już będą nieodwracalne. Już dziś jest za mało miejsca na wszystkie samochody, nie na tym rzecz polega, by zachęcać do tego, by przybywało kolejnych.
W dyskusji o komunikacji w mieście jesteśmy co najmniej o 50 lat do tyłu.

I
IWONA
W dniu 05.06.2017 o 14:13, obserwator napisał:

Jak widzę podpiętą pod każde działanie społeczno-ekologiczne tupeciarę B. Flisak to już wiem, że będzie to autopromocja swojej przyszłej kariery politycznej, poczynając od Rady Miasta - te typy karierowiczów za wszelką cenę tak mają - vide Ociepa.

Panie "obserwatorze" - czy zaangażowałeś się kiedykolwiek w jakąkolwiek akcję społeczną ? Czy też tylko "obserwujesz" i krytykujesz ludzi bezinteresownie zaangażowanych w ruchy społeczne - szczególnie takie , które mają na celu podnieść jakość życia - w tym i pańskiego? Pani Elżbieta Flisak (nie B.Flisak) jest wyjątkową osobą o wysokiej inteligencji . Podejrzewam , że pańska wyjątkowa zgryźliwość świadczy o tym, że "panu obserwatorowi"  brakuje tej inteligencji i przenikliwości w przewidywaniu skutków podejmowanych przez decydentów złych decyzji 

Dodaj ogłoszenie