Trasa śmierci: Prudnik - Głogówek

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
Opel vectra mieszkańca Głuchołaz czołowo zderzył się z astrą z Kędzierzyna-Koźla. Kierowca vectry zginął. Pasażerowie astry są ranni.
Opel vectra mieszkańca Głuchołaz czołowo zderzył się z astrą z Kędzierzyna-Koźla. Kierowca vectry zginął. Pasażerowie astry są ranni. fot. Piotr Kulczyk
Między Mochowem a Wierzchem doszło już do trzeciego w tym roku śmiertelnego wypadku. Kierowcy, zwolnijcie, to niebezpieczna trasa!

Mieszkaniec Głuchołaz, 29-letni mężczyzna zmarł w szpitalu. W sobotę (27 września) ok. godz. 14.00 trasą Głogówek - Prudnik, wracał do swojego miasta. Przy bardzo dobrej pogodzie i widoczności na łuku drogi pomiędzy Mochowem a Wierzchem jego opel Vectra zderzył się czołowo z oplem Astrą z Kędzierzyna Koźla. Dwie osoby podróżujące Astrą trafiły ranne do szpitala.

- Ze śladów, jakie zabezpieczyliśmy na miejscu, wynika, że to samochód z Głuchołaz wjechał na drugi pas jezdni - mówi kom. Piotr Kulczyk, rzecznik prudnickiej policji. - Ostateczną przyczynę i przebieg wypadku będzie ustalał biegły.

Prawie rok temu, 7 października, na tym samym odcinku, ale nieco bliżej Mochowa, zginął 18-letni piłkarz z Prudnika Dariusz Piskorz. Jechał z kolegami na mecz. Trzy tygodnie później zginął tu 26-letni mieszkaniec Kędzierzyna Koźla, a druga osoba w bardzo ciężkim stanie trafiła do szpitala.
- Biegli ustalili, że główną przyczyną obu wypadków była nadmierna szybkość - mówi Ryszard Guzowski, komendant komisariatu w Głogówku.

Burmistrz Głogówka na wniosek radnych wystąpi do zarządcy drogi o specjalne oznakowanie tego miejsca jako szczególnie niebezpiecznego.
Michał Wandrasz, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu:

- W tym roku w rejonie, gdzie dochodziło do wypadków, namalowano ciągłą podwójną linię, co oznacza zakaz wyprzedzania w obu kierunkach. Ustawiliśmy znaki "Uwaga wypadki!", a na samym łuku stanęły tzw. sierżanty ostrzegawcze, czyli pachołki ze światłami odblaskowymi. Oznakowania nie da się tu jeszcze bardziej poprawić. W przyszłym roku na tym odcinku będzie wymieniona nawierzchnia drogi, co poprawi przyczepność pojazdów.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~pikador~
No chyba policja od tego jest żeby wskazywać na ewentualne przyczyny wypadku. Biegli powoływani są tylko w sytuacjach szczególnych tak jak w tym wypadku i oni rówież korzystają z doświadczenia i sugestii policji.
A
Alabam
Jeśli biegły jeszcze nie wydał co było przyczyną wypadku... to po co wogóle piszecie że samochód z Głuchołaz wjechał na drugi pas? Pan komisarz powiedział - wg. tego co tu pisze - jedno zdanie... jak coś wie to niech powie więciej, lub niech powie jakie zabezpieczyli dowody? A jeśli nie może mówić o tym to po co wogóle mówi o dowodach?
Nawet rodzina jeszcze nie wie co było przyczyną wypadku, ale policja już przedstawia swoje sugestie...
t
tak to jest
W dniu 30.09.2008 o 12:11, Jacenty napisał:

Tym co "MUSZĄ nadrabiać", to "nadrabiają" na swój szybszy pogrzeb i co niektórzy jak widać "nadrobili", a kretyni za kierownicą umierają na kretynizm, a nie dlatego, że gdzieś trwa remont drogi, mostu.



Owszem, brak rozwaznosci moze byc przyczyna takich wypadkow, nie bierzesz jednak pod uwage faktu, ze objazd generuje zwiekszony ruch na alternatywnej trasie. Zwieksza to prawdopodobienstwo ze trafisz na spieszacego sie kierowce (nie pojde w Twoje slady i powiem, ze ktos zachowuje sie jak kretyn - nie znaczy ze nim jest na codzien). Nie zyjemy w panstwie, ktore ma swietna infrastrukture drogowa - sprobouj dojechac z Opola do Przemysla (400 km z hakiem) w czasie krotszym niz 7 godzin (nie pedzac jak wariat).

Wracajac do Dobrej - ile mozna taki most/droge robic? Od wiosny do zapowiadanego konca w dniu 30.11 br?
j
ja
W dniu 30.09.2008 o 12:19, Jan-Hans napisał:

Tytuł powinien brzmieć tak : "Trasa śmierci : Prudnik - Głogówek -Oberglogau " ! ( Idźmy z duchem czasu , hi hi hi )



chlopie pier***nij sie kolejnym razem w leb nim cos napiszesz!
J
Jan-Hans
Tytuł powinien brzmieć tak : "Trasa śmierci : Prudnik - Głogówek -Oberglogau " ! ( Idźmy z duchem czasu , hi hi hi )
J
Jacenty
W dniu 30.09.2008 o 12:44, tak to jest... napisał:

...może by tak zakończono już remont w Dobrej, to ludzie by nie grzali jak wariaci przez Głogówek bo muszą nadrabiać...


Tym co "MUSZĄ nadrabiać", to "nadrabiają" na swój szybszy pogrzeb i co niektórzy jak widać "nadrobili",
a kretyni za kierownicą umierają na kretynizm, a nie dlatego, że gdzieś trwa remont drogi, mostu.
t
tak to jest...
...może by tak zakończono już remont w Dobrej, to ludzie by nie grzali jak wariaci przez Głogówek bo muszą nadrabiać...
v
vanessa1
Tym co sie zawsze spieszy zadne znaki nie pomoga nawet te z czarnymi punktami.
~Kierowca~
Dla bezmuzgowców nie ma miejsc w których nie można wyprzedzać !
Swoją drogą ,to długie odcinki z zakazem wyprzedzania i jeżdżące tą drogą ciągniki i maszyny rolnicze potrafią zdenerwować .
Jadąc ok 10 min z prędkością 30km/h za jakimś traktorem wyzwala w człowieku negatywną energię !
Dodaj ogłoszenie