reklama

Trasa średnicowa w Opolu. MZD modyfikuje koncepcję

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zaktualizowano 
Drogowcy zamierzają poprawić koncepcję trasy średnicowej na Pasiece. To nie przekona protestujących, ale pozwoli uzyskać decyzję środowiskową.

Nowej drogi i przeprawy wyczekuje za to duża grupa mieszkańców Zaodrza, którzy w środę rozdawali ulotki opolanom.

- Na trasę średnicową czekamy od kilkunastu lat - mówi Rajner Szic, mieszkaniec Zaodrza. - Musimy dojeżdżać do pracy i urzędów w centrum, a to z roku na rok staje się trudniejsze.

Przeciwko trasie na Pasiece protestuje natomiast inna grupa mieszkańców oraz ekolodzy. Ostrzegają, że trasa zniszczy wyspę i zatruje życie mieszkańcom.

M.in. dlatego Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska postanowiła, aby projekt nowej drogi oceniła Komisja ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko, a dodatkowo RDOŚ zlecił wykonanie ekspertyzy dr. Ryszardowi Kowalczykowi.

Ostatecznie komisja poparła w głosowaniu projekt drogi na Pasiece, a także planowany przebieg obwodnicy południowej.

- Czekamy jeszcze na uzupełnienie dokumentów ze strony inwestora, ale widzę szansę na wydanie decyzji w tym roku - przyznaje Alicja Majewska, dyrektor RDOŚ, choć zastrzega, że nie mówi, jaka ona będzie.

Miasto już zadeklarowało modyfikacje koncepcji trasy, która zacznie się na ul. Krapkowickiej, a zakończy na ul. Struga i pobiegnie przez Pasiekę. Zmiany dotyczą m.in. planowanych ekranów dźwiękochłonnych. Dr Ryszard Kowalczyk zaproponował tunel dźwiękochłonny, ale drogowcy woleliby ekrany zakrywające trasę w 3/4 i tym samym umożliwiające wentylację.

To nie koniec, bo Miejski Zarząd Dróg zgodził się, aby droga nie krzyżowała się z ul. Powstańców Śląskich, ale była poprowadzona górą. Wjazd i wyjazd - ale tylko w sytuacjach awaryjnych - odbywałby się od strony ul. 11 Listopada.

- Jesteśmy elastyczni. Koncepcja trasy może być zmodyfikowana, już nad tym pracujemy - przyznaje wiceprezydent Mirosław Pietrucha.

Zmiany nie przekonają protestujących, ale mają umożliwić uzyskanie decyzji środowiskowej w tym roku. Ratusz jest przekonany, że ją otrzyma, a to otworzyłoby drogę do następnych etapów inwestycji, o ile mieszkańcy Pasieki nie zablokują decyzji w sądzie.

Na razie trwa ożywiona akcja informacyjna obu stron sporu. Miasto zainwestowało w kampanię (spot, ulotki, reklama) około 15 tysięcy złotych, druga strona znacznie mniej, ale wydrukowała np. 10 tysięcy ulotek.

- Nie ustąpimy, bo nie chodzi tu o nasz interes, lecz o przyszłość miasta - mówi Barbara Domeyko-Gabor, przedstawicielka przeciwników średnicówki.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 39

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 23.10.2015 o 15:04, Opolankat napisał:

Siroto jak nie rozumiesz o co chodzi to się nie odzywaj. Dwa pasy mogą powstać na wybudowanym drugim przęśle mostu i te dwa pasy kierowałyby auta w stronę Wrocławia.Wybuduj sobie głupią średnicówkę i zmienisz tylko kierunek korków , bo teraz stoisz na Piastowskiej ,a potem na Reymonta. Ot inteligentny inaczej.

Czyli co ? Więcej aut na Zaodrze ? Gratuluje "inteligencji" i "kultury osobistej"

O
Opolankat
W dniu 22.10.2015 o 08:56, Gość napisał:

Gdzie ty chcesz budować te dwa dodatkowe pasy na moście ? Przecież budynki Na Niemodlińskiej stoją tuż przy jezdni. I jeszcze jedno czy na Niemodlińskiej czy Spychalskiego nie mieszkają ludzie ? To im nie zniszczy życia? A co do zieleni , to może sadźmy więcej drzew w innych miejscach. To Pasieka nie będzie "musiała" być płucami Opola.



Siroto jak nie rozumiesz o co chodzi to się nie odzywaj. Dwa pasy mogą powstać na wybudowanym drugim przęśle mostu i te dwa pasy kierowałyby auta w stronę Wrocławia.
Wybuduj sobie głupią średnicówkę i zmienisz tylko kierunek korków , bo teraz stoisz na Piastowskiej ,a potem na Reymonta. Ot inteligentny inaczej.
N
Niesmak

Dlatego dostaniesz dodatkowy impuls od średnicowej. Nie bełkokoć, tylko pomyśl. Ta trauma średnicowa wywali się na ul. 1-go Maja i Reymonta. Czekałam na inżynierów drogowców opolskich, co sądzą o dramacie urzędniczym? Nic nie sądzą. Pognać na głosowanko durne aż miło potrafią.

P
Piotr

Zablokowanie  inwestycji w sądzie ale na wypadek kiedy ta inwestycja i jej nieprzemyslany przebieg godziłaby w istotne interesy mieszkanców całego (podkreslam całego ) miasta to fajny pomysł i ja obie łapki podnosze w górę .to w koncu otrzeżwi  pewną grupę urzędników ratusza że nie są sami .To oni lansują tę teze  że tylko srednicówka zlikwiduje problemy z przejazdem z zaodrza  do centrum .A według mnie i sasiada z którym na ten temat rozmawiałem we wtorek Ona nic nie rozwiaze.Ten sąsiad codziemmie jezdzi Piastowską .On widzi zle ustawione swiatła .A według mnie najlepszym byłby pierwotny pomysł wybudowania obok istniejacego mostu który jest przewidywany do remontu drugiego mostu i w odpowiednim czasie nasunieciu jego w miejsce starego mostu (na jego podpory i przyczółki ).

P
Piotr
W dniu 21.10.2015 o 22:31, Gość napisał:

..no to się wyprowadźcie na spokojną Reymonta, Piastowską czy Niemodlińską. to przecież też wasze Opole!!! do cholery...

Odpowiedz  proszę dla czego Ci ludzie mielibysie wyprowadzić z miejsc gdzie sie niejednokrotnie urodzili i mieszkali w inne miejsca .Ja bym tego nie zrobił .Zaznałem tego jak sie mieszka w innym miejscu niz gdzie sie urodziłem i mieszkałem całe swoje zycie -to nie było przyjemne -teraz mieszkam znowu tam gdzie sie urodziłem i jest fantastycznie .

G
Gandharwa

Wg mnie wielu piszących tu nie spojrzało na mapę. Przecież w propozycjach miasta zarówno trasa średnicowa jak i południowa będą miały jeden i ten sam wjazd do centrum: przez wiadukt na ul. Struga. Korki na skrzyżowaniu Reymonta z 1-go Maja będą tak i tak, nie mówiąc o skrzyżowaniu Reymonta z Ozimską.

 

Różnica tylko polega na tym, że wjazd na trasy przepraw jest oddalony od siebie ok 800 metrów od strony Zaodrza oraz ok 2 km od strony śródmieścia.

 

Druga, ważniejsza różnica jest taka , że miasto posiada ważną decyzję środowiskową na obwodnicę piastowską, która od strony Zaodrza będzie na Krapkowickiej łączyła się z południową. Czyli jest logiczna kontynuacja z jednej strony

 

Trzecia różnica jest taka - że potem południową można poprowadzić w kierunku ul. Strzeleckiej lub ul. Batorego i Głogowskiej - czyli jest baza rozwojowa z drugiej strony.

 

średnicowa jej nie ma. Taka by była , jakby była projektowana od Dambonia, przez przez Pasiekę, Armii Krajowej, koło stadionu żużlowego w kierunku Witosa i Turawa Park. Ale miasto wie, że taka opcja nigdy nie będzie możliwa.

g
gogo
W dniu 22.10.2015 o 13:24, magda napisał:

Też mieszkam na Zaodrzu, bliskim, ruchliwa ulica. I wiem, że po wybudowaniu średnicówki (oby NIE!) aut pod moimi oknami będzie tyle samo (lub więcej bo niedługo będziemy mieć najwięcej aut na 1000 mieszkańców w Polsce). Ludzie poczytajcie o zrównoważonym transporcie! Albo chociaż posłuchajcie kogoś kto się na tym zna! Albo po prostu pomyślcie: jeśli w Opolu prawie każdy ma auto (lub 2-3) i chce tym autem dojechać WSZĘDZIE pod drzwi to jak mają wyglądać ulice? to droga donikąd i przekonały się o tym miasta za zachodnią granicą. mieszkasz w mieście to korzystaj z komunikacji miejskiej albo z roweru, a auta używaj sporadycznie kiedy już naprawdę musisz! tylko to zmniejszy korki! a nie budowa średnicówki i rozwalanie jedynego parku w mieście!!!!

 


załatw najpierw aby można było wypożyczać rowery od listopada do marca. Skoro miłujemy zrównoważony transport to pokażcie jak można śmigać w zimie na rowerze.

b
budujcie!

Władze nie pojmują bo autobusy nadal będą stały w korkach bo nie mają którędy przejechać,a co wy tego nie pojmujecie?! Widać że te posty piszą jedne i te same osoby co nie jeżdżą autobusami przez Odrę i kanał! Ja nie jeżdżę samochodem, a muszę chodzić 3 km codziennie pieszo gdy pogoda nie pozwala na rower,  bo stanie w korku w autobusie mi się nie uśmiecha. Żeby te 3 km jechać ponad godzinę gdy Piastowska stoi, a Rondo wcale nie lepiej! Samochodem mimo to byłoby szybciej dlatego nie dziwię się że osoby jednak wybierają ten środek transportu. Łatwo się mówi mieszkając w centrum i gdzie wszędzie można dojść pieszo... XXI wiek  a przez to miasto się nawet hulajnogą ciężko przedostać. 

 

Proszę bardzo niech będzie więcej autobusów ale one muszą mieć jak przejechać, bo nic nie zachęci do ich używania gdy trzeba stać w nich ponad godzinę żeby dojechać przez Odrę. A autobusy przez obwodnicę nie pojadą. 

m
miasto dla mieszkańców
W dniu 22.10.2015 o 13:28, rew napisał:

Właśnie o to chodzi, żeby Chmielowice itd. nie korkowały nam miasta. Nowa trasa spowoduje, że kolejne 1000 nowych samochodów wjedzie rano do centrum. Jak one przejadą przez Reymonta? Gdzie zaparkują? Ile będzie z tego spalin i hałasu? Tu nie chodzi o Pasiekę, a o całe centrum miasta!Jedyna możliwość to rozwój komunikacji zbiorowej, a nie ułatwianie dojazdu samochodem.

no właśnie. i pewnie więcej niż 1000 aut... dlaczego władze miasta tego nie pojmują? nie dla średnicówki!!!! tak dla rozwoju komunikacji zbiorowej i budowy ścieżek rowerowych!

m
magda
W dniu 22.10.2015 o 12:45, gość napisał:

P.S. gdzie mieszkasz? Na Pasiece? Nie można zapominać że Chmielowice, Winów, Wrzoski i pozostałe mieściny z tej strony Opola to rozwijające się miejscowości, które będą zwiększać swą liczebność, nikt stamtąd nie będzie jechać człowieku obwodnicą do centrum miasta, chyba że Ty byś tak robił ale to już świadczy jaki jesteś. Opole potrzebuje mostu i to nie jednego.  

Nie wiem gdzie mieszka Ksawery, ja na Zaodrzu i zgadzam się z jego opinią. Nie mieszkam na Pasiece, nie jestem ekologiem, mam auto i umiem z niego korzystać (czyli używam kiedy nie mogę gdzieś dotrzeć autobusem lub nie chce mi się jechać rowerem). Opole potrzebuje kogoś kto zajmie się rozwojem komunikacji zbiorowej!!!! i rozbudową ścieżek rowerowych!!!! i zachęcaniem ludzi do korzystania z autobusu/roweru!!! budowa nowych dróg nie zmniejszy pseudokorków!!!!

r
rew
W dniu 22.10.2015 o 12:45, gość napisał:

Nie można zapominać że Chmielowice, Winów, Wrzoski i pozostałe mieściny z tej strony Opola to rozwijające się miejscowości, które będą zwiększać swą liczebność, nikt stamtąd nie będzie jechać człowieku obwodnicą do centrum miasta, chyba że Ty byś tak robił ale to już świadczy jaki jesteś. Opole potrzebuje mostu i to nie jednego.  

Właśnie o to chodzi, żeby Chmielowice itd. nie korkowały nam miasta. Nowa trasa spowoduje, że kolejne 1000 nowych samochodów wjedzie rano do centrum. Jak one przejadą przez Reymonta? Gdzie zaparkują? Ile będzie z tego spalin i hałasu? Tu nie chodzi o Pasiekę, a o całe centrum miasta!

Jedyna możliwość to rozwój komunikacji zbiorowej, a nie ułatwianie dojazdu samochodem.

m
magda
W dniu 22.10.2015 o 08:25, Gość napisał:

A gdzie mieszkasz na tym Zaodrzu? Przy ruchliwej ulicy , czy na jakimś zadupiu? Jeśli choć kilka % aut wyniesie się spod mojego okna to jestem ZA ŚREDNICÓWKĄ!

Też mieszkam na Zaodrzu, bliskim, ruchliwa ulica. I wiem, że po wybudowaniu średnicówki (oby NIE!) aut pod moimi oknami będzie tyle samo (lub więcej bo niedługo będziemy mieć najwięcej aut na 1000 mieszkańców w Polsce). Ludzie poczytajcie o zrównoważonym transporcie! Albo chociaż posłuchajcie kogoś kto się na tym zna! Albo po prostu pomyślcie: jeśli w Opolu prawie każdy ma auto (lub 2-3) i chce tym autem dojechać WSZĘDZIE pod drzwi to jak mają wyglądać ulice? to droga donikąd i przekonały się o tym miasta za zachodnią granicą. mieszkasz w mieście to korzystaj z komunikacji miejskiej albo z roweru, a auta używaj sporadycznie kiedy już naprawdę musisz! tylko to zmniejszy korki! a nie budowa średnicówki i rozwalanie jedynego parku w mieście!!!!

g
gość
W dniu 22.10.2015 o 12:28, Ksawery X. napisał:

No właśnie- Korki w Opolu są pomiędzy godziną 7:15 a godziną 8:15, oraz popołudniu od godziny 15:30 do godziny 17.Jakie są tego powody? Nie brak mostu w centrum miasta a:- Kulejąca komunikacja,- Brak mostu na Odrze pomiędzy Opole a Krapkowicami- czytaj mostu w ciągu obwodnicy południowej,- za duża liczba urzędników!! Opole jest na 2-3 miejscu pod względem ilości urzędników przypadających na jednego mieszkańca wśród miast wojewódzkich,- średnia liczba osób w samochodzie w godzinach szczytu wynosi 1,3!-- brak prawidłowej koordynacji świateł drogowych! A wy chcecie rozpieprzyć miasto i zakorkować je w jeszcze większym stopniu! Co więcej- chcecie aby miasto było odpowiedzialne za budowę, utrzymanie, odśnieżanie, remonty itp. To wygeneruje olbrzymie koszty dla Opola na przyszłość.Wybudowanie mostu w ciągu dróg krajowych po pierwsze- zwiększy ich klasę- będą częściej odśnieżane, częściej remontowane, a za te czynności w głównej mierze będzie płacić GDDKiA, a nie Miejski Zarząd Dróg- czyli miasto.Średnicówka zakończy swój bieg na skrzyżowaniu Reymonta i Struga, przy wąskim gardle jakim jest wiadukt na Struga, spowoduje to całkowite zakorkowanie ulicy Reymonta oraz 1-go Maja.Finansowanie trasy średnicowej- będzie odbywać się głównie z środków Miasta, natomiast przy budowie obwodnicy, mamy większe szanse na dofinansowanie z Budżetu centralnego!Gwarantuje, że koszt budowy 100 mln złotych to czysta ściema! Budowa nie zamknie się w kwocie 200 mln!Budowanie średnicówki- daje korzyści li tylko dla nielicznych w tym Polityków i ich rodzin- Szczegóły wyjdą później jak budowa ruszy! Zobaczycie, że akcje Pogana będą przy tym małym „pikusiem”. Chcecie tego to zagłosujcie tak, a za pięć lat odnajdźcie ten post.P.s. Sama sprawa głosowania/konsultacji jest także mocno szemrana. Kto sprawuje nad tym nadzór? Kto i z jakiego ramienia został wybrany do komisji? Czy jest to zgodne z konstytucją wykorzystywanie wyborów parlamentarnych do prowadzenia innych głosowań? Jak zostanie sprawdzona frekwencja i jaki wpływ będzie miała na decyzję? O Opolu znowu będzie głośno jak za czasów, Pogana, Kumca itp.

P.S. gdzie mieszkasz? Na Pasiece?

 

Nie można zapominać że Chmielowice, Winów, Wrzoski i pozostałe mieściny z tej strony Opola to rozwijające się miejscowości, które będą zwiększać swą liczebność, nikt stamtąd nie będzie jechać człowieku obwodnicą do centrum miasta, chyba że Ty byś tak robił ale to już świadczy jaki jesteś. Opole potrzebuje mostu i to nie jednego.  

K
Ksawery X.
W dniu 22.10.2015 o 11:53, gość napisał:

wiadukt zakorkowany? Haha dobre sobie!! Pojedź przed 8 rano z Dambonia do Centrum a o 16 spróbuj wrócić to zobaczysz co to korek

No właśnie- Korki w Opolu są pomiędzy godziną 7:15 a godziną 8:15, oraz popołudniu od godziny 15:30 do godziny 17.

Jakie są tego powody? Nie brak mostu w centrum miasta a:

- Kulejąca komunikacja,

- Brak mostu na Odrze pomiędzy Opole a Krapkowicami- czytaj mostu w ciągu obwodnicy południowej,

- za duża liczba urzędników!! Opole jest na 2-3 miejscu pod względem ilości urzędników przypadających na jednego mieszkańca wśród miast wojewódzkich,

- średnia liczba osób w samochodzie w godzinach szczytu wynosi 1,3!-

- brak prawidłowej koordynacji świateł drogowych!

 

A wy chcecie rozpieprzyć miasto i zakorkować je w jeszcze większym stopniu! Co więcej- chcecie aby miasto było odpowiedzialne za budowę, utrzymanie, odśnieżanie, remonty itp. To wygeneruje olbrzymie koszty dla Opola na przyszłość.

Wybudowanie mostu w ciągu dróg krajowych po pierwsze- zwiększy ich klasę- będą częściej odśnieżane, częściej remontowane, a za te czynności w głównej mierze będzie płacić GDDKiA, a nie Miejski Zarząd Dróg- czyli miasto.

Średnicówka zakończy swój bieg na skrzyżowaniu Reymonta i Struga, przy wąskim gardle jakim jest wiadukt na Struga, spowoduje to całkowite zakorkowanie ulicy Reymonta oraz 1-go Maja.

Finansowanie trasy średnicowej- będzie odbywać się głównie z środków Miasta, natomiast przy budowie obwodnicy, mamy większe szanse na dofinansowanie z Budżetu centralnego!

Gwarantuje, że koszt budowy 100 mln złotych to czysta ściema! Budowa nie zamknie się w kwocie 200 mln!

Budowanie średnicówki- daje korzyści li tylko dla nielicznych w tym Polityków i ich rodzin- Szczegóły wyjdą później jak budowa ruszy! Zobaczycie, że akcje Pogana będą przy tym małym „pikusiem”.

 

Chcecie tego to zagłosujcie tak, a za pięć lat odnajdźcie ten post.

P.s. Sama sprawa głosowania/konsultacji jest także mocno szemrana. Kto sprawuje nad tym nadzór? Kto i z jakiego ramienia został wybrany do komisji? Czy jest to zgodne z konstytucją wykorzystywanie wyborów parlamentarnych do prowadzenia innych głosowań? Jak zostanie sprawdzona frekwencja i jaki wpływ będzie miała na decyzję?

 

O Opolu znowu będzie głośno jak za czasów, Pogana, Kumca itp.

 

 

g
gość
W dniu 22.10.2015 o 09:41, rew napisał:

Widzę, że większość naiwnie wierzy, że budowa nowej drogi zlikwiduje korki. Tymczasem nowa droga, ułatwiająca wjazd z Krapkowic spowoduje, że jeszcze więcej aut wjedzie do miasta. Gdzie one zaparkują? Jak przejadą przez Reymonta i wiadukt nad torami, który już teraz jest zakorkowany?

wiadukt zakorkowany? Haha dobre sobie!! Pojedź przed 8 rano z Dambonia do Centrum a o 16 spróbuj wrócić to zobaczysz co to korek...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3