Trasa średnicowa w Opolu. Ratusz znów zmienia zdanie

Archiwum
Trasa średnicowa pozwoli rozładować korki w Opolu.
Trasa średnicowa pozwoli rozładować korki w Opolu. Archiwum
Urząd miasta zleci opracowanie koncepcji trzech, a nie dwóch wariantów trasy. Do tej pory ratusz twierdził, że realna jest tylko trasa przez Bolko lub Pasiekę.

- Koncepcje pozwolą nam uzyskać szczegółowe informacje na temat każdego z wariantów, w tym także fragmentu obwodnicy południowej - powiedział wiceprezydent Arkadiusz Wiśniewski. - Konsultacje społeczne w sprawie wyboru trasy do realizacji chcielibyśmy przeprowadzić jesienią 2012 roku. Do tego czasu powinniśmy mieć materiał do dyskusji, czyli gotowe koncepcje i ich analizę.

To pozwoli uzyskać informację o kosztach każdego wariantu, prognozowanych natężeniach ruchu oraz powiązaniu danej trasy z innymi drogami.

Przeciwko budowie trasy średnicowej przez Bolko lub Pasiekę protestują ekolodzy.

Przypomnijmy, że jeszcze kilka miesięcy temu prezydent deklarował, że decyzja w sprawie wyboru wariantu trasy zapadnie w tym roku...

Ile te nieustanne analizy będą kosztować - czytaj w czwartek w Nowej Trybunie Opolskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wejście do centrum miasta przez wyspę Bolko przypomina kopię projektu barbarzyńskiego wejścia marszałka z inwestycją szpitalną do zabytkowego parku Mosznej.
G
Green
Jestem wstrząśnięty pierwszą wypowiedzią. Skąd Pan wie, że wariant przez wyspę Bolko będzie najtańszy. Kto powiedział, że właściciel wału wyrazi zgodę na jego przebudowę? Kto policzył koszty przebudowy lub budowy wału, którym ma być poprowadzona trasa bolkowska? Ile faktycznie będzie kosztował nowy most przez Odrę, a jeśli 18 mln to jaki standard mostu będziemy mieć, czy taki jak na obwodnicy północnej czy taki jak wiadukt na Struga? Kto wykonał symulację ruchu po wprowadzeniu opłat za autostradę? Wszystko może zmienić się w następnym roku po wprowadzeniu opłat. Wystarczy zobaczyć co dzieje się w Opolu gdy autostrada jest zamykana po wypadku. Moim zdaniem, akurat w tym przypadku, władze miasta postępują słusznie poprzedzając wybór właściwego wariantu dogłębnymi analizami: środowiskowymi, ekonomicznymi, budowlanymi. W ten sposób będzie można wybrać optymalny wariant. Pozwoli to na zaoszczędzenie kosztów, w tym takich, które wyniknąć mogłyby na skutek wszelkiego rodzaju protestów. Ewentualne protesty akurat mogłyby skutecznie zablokować każdą inwestycję. Dla osoby nie mającej styczności z inwestycjami nie jest to do pojęcia. Jeśli już teraz jest tak duży opór społeczny, to realizowanie któregoś wariantu na siłę, wcale nie przyniesie spodziewanego przez Pana efektu. Polska wstępując do Unii Europejskiej przyjęła na siebie wiele zobowiązań, w tym pracę instytucji publicznych w standardach europejskich. W związku z tym instytucje te, powinny konsultować planowane strategiczne inwestycje ze społecznością miasta.
b
bravo
to pokazuje ze idi.ci w ratuszu siedza!trzymali sie na lapu capu najgorszej koncepcji przez wyspe bolko rzekomo najtanszej a tak wcale nie jest..a teraz mydla oczy ludziom trzema koncepcjami do opracowania..czyli na to wychodzi ze ratusz puste szuflady ma zadnych rzeczowych analiz..zenada! tak za obwodnica poludniowa..panie zembaczynski i wisniewski uruchomcie wyobraznie ile aut od strony autostrady i winowa bede jechac obwodnica sobie naprzyklad do zaklodow potem na metalchemie a nastepnie w strony maliny na stara czesc obwodnicy tranzytu znacznie mniej bedzie
n
nie ekolog
Przecież EKKOM z Krakowa to firma projektowa znana w całym kraju, skoro wyliczyli, że przez Bolko, koło parku i zoo, trasa będzie najtańsza i najbardziej pomoże odciążyć miasto to tak ma być.
Mam głeboko gdzieś tych pseudo ekologów, co nigdy samochodem nie jeździli, a pewnie połowa z nich nawet nie wie kórędy trasa miałaby przebiegać. Bo gdyby wiedzieli, to by zauważyli, że żadne drzewo na Bolko nie zniknie, a trasa pójdzie w śladzie obecnego wału.

Comrade - bezczelnie i wulgarnymi słowami lobbuje pan na rzecz "znanej" firmy z Krakowa, której przedstawiciele znają Opole chyba tylko z mapy drogowej.
Posługuje się pan kłamstwami i manipulacją:
- nie chodzi o to, czy zniknie jakieś drzewo, lecz że zostanie trwale zniszczony jedyny opolski park: był tam pan kiedyś w niedzielę?
- jest wiele znanych firm: dlaczego pana ulubiona ma być najlepsza?
- widział Towarzysz (bo to chyba oznacza pana podpis?) na własne oczy wyspę Bolko? Jakim cudem ruch przez Bolko miałby zmieścić się na istniejącym mostku łączącym wyspę z Wójtową Wsią, włączonym w zaprojektowany ciąg?
- wg wspieranego przez Towarzysza projektu, samochody z centrum miałyby przejeżdżać nowym wiaduktem na ul. Struga, potem skręcać w stronę Odry? Jaki sens ma budowa obwodnicy - bo jej potrzebuje Opole - prowadzącej niemal przez środek miasta?
- jaką odpowiedzialność weźmie pańska "znana firma projektowa" za budowę trasy na terenach regularnie zagrażanych powodzią? Żadną?
Comrade - Towarzyszu! - nie manipulujcie faktami!
C
Comrade
Krew mnie zalewa jak to czytam!!!

Kolejny zmarnowany rok na koncepcje?! Przecież EKKOM z Krakowa to firma projektowa znana w całym kraju, skoro wyliczyli, że przez Bolko, koło parku i zoo, trasa będzie najtańsza i najbardziej pomoże odciążyć miasto to tak ma być.

Mam głeboko gdzieś tych pseudo ekologów, co nigdy samochodem nie jeździli, a pewnie połowa z nich nawet nie wie kórędy trasa miałaby przebiegać. Bo gdyby wiedzieli, to by zauważyli, że żadne drzewo na Bolko nie zniknie, a trasa pójdzie w śladzie obecnego wału.

Budować Panie prezydencie, nie ma na co czekać!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie