Trasy rowerowe w woj. opolskim. Gdzie na weekend 23 - 24 października? Pomysły na jednodniową wyprawę

Newsroom 360
Namów rodzinę czy przyjaciół i wybierzcie się na wyprawę rowerową po woj. opolskim gettyimages.com/monkeybusinessimages
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Rozglądasz się za pomysłem na trasę rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Na weekend 23 - 24 października mamy 10 ciekawych propozycji. Są różne pod względem trudności czy dystansu, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim warto sprawdzić w weekend 23 - 24 października.

Ścieżki rowerowe w woj. opolskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które polecają inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w trasę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 23 października w woj. opolskim ma być 12°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 20%. W niedzielę 24 października w woj. opolskim ma być od 11°C do 12°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 20%.

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne - pojednania Poręba

• Dystans: 95,8 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 59 min.
  • Przewyższenia: 553 m
  • Suma podjazdów: 1 398 m
  • Suma zjazdów: 1 363 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Dziś kolejny wypad w poszukiwaniu kamiennych krzyży pokutnych , czy lepiej pojednania . Na terenie powiatu kłodzkiego kolejny znalazłem koło kościoła w małej miejscowości Poręba . Jeden z wielu fajnie oznaczonych i zabezpieczonych .
Poza tym jazda po okolicy przy pięknej pogodzie i bardzo małym ruchu .
W okolicy przełęczy Puchaczówka patrol policji , ale niezbyt się mną interesowali . Wszystko zgodnie z przepisami :)
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Wrocław- Jelcz Laskowice-Oława- Wrocław

• Początek trasy: Grodków
  • Dystans: 82,64 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 46 m
  • Suma podjazdów: 738 m
  • Suma zjazdów: 758 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Ciacho

Bardzo ciekawa trasa; obfituje w małe, stare wiejskie kościoły.
Nawierzchnia zróżnicowana- asfalt, drogi leśne i polne, szutry. Nie polecam osobom nie lubiącym błota, zwłaszcza po deszczach ;)
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Bardo miasto cudów

• Dystans: 98,88 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 11 min.
  • Przewyższenia: 485 m
  • Suma podjazdów: 3 016 m
  • Suma zjazdów: 2 994 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Do Przełeczy Jaworowej trasa prowadzi drogą asfaltową , dalej w kierunku Chwalisławia , droga leśna , szutrowa , miejscami polna ścieżka , trudne podjazdy , efektowne zjazdy. W okolicach Barda piękny widok z trawersu którym jedzie się w kierunku miasta.Z Barda bardzo trudny podjazd przez kalwarię w kierunku skalnego obrywu. Widok na górze wynagradza wiele.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne pojednania Kamienica i Unikow

• Stopień trudności: 1
  • Dystans: 67,68 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 448 m
  • Suma podjazdów: 871 m
  • Suma zjazdów: 858 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Dziś kolejny dzień poszukiwania krzyży pokutnych .Ponownie opolszczyzna .
Najpierw podążam do Kamienicy , gdzie ostatni umknął mojej uwadze stojący tam przy kościele krzyż . Następnie udaje się w kierunku Paczkowa i z głównej drogi skręcam do Unkowa . Za mostem , przy drodze bez trudu odnajduję kolejny krzyż .
Okolica krzyża jest pięknie wykoszona , widać ,że ktoś dba o to miejsce .
Na całej trasie towarzyszy mi niewielki deszcz ,
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Pszów prochownie - Czernica Zameczek.

• Dystans: 44,68 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 98 m
  • Suma podjazdów: 1 900 m
  • Suma zjazdów: 1 907 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Yaneck60

Wyjazd z kolegą do Pszowa i Czernicy. Tarasa wiodła przez Niewiadom, Głożyny, Wrzosy, Pszów, Kalwaria, Rydułtowy, Czernica, Piece, Jejkowice, Zebrzydowice i do Rybnika. Celem wyjazdu było odnalezienie w Pszowie pruskich prochowni z czasów Pierwszej Wojny Światowej, szczeliny przeciw lotniczej z czasów II WŚ oraz stary cmentarz, a w Czernicy odwiedziliśmy Zameczek. Wracając do prochowni, są na terenie Pszowa dwie, jedna znajduje się w Wrzosach na "Pańskich Polach" i jest to prochownia z 1910 roku nr 1, którą jest pod prawną opieką grupy Stowarzyszenie Paramilitarne "Prochownia 1910", natomiast druga mniejsza prochownia nr 2 znajduje się po drugiej stronie hałdy na prywatnej działce. Do jej odnalezienia przysłużył się pan Józef Pyszny, bez jego zaangażowania odnalezienie tego obiektu byłoby niemożliwe. W trakcie robienia zdjęć prochowni nr 2 przyjechał właściciel tej działki pan Henryk Hajduczek, który opowiedział nam historię tego miejsca. Prochownia ta została odsłonięta z wałów ziemi, przez co dostęp do niej jest znacznie ułatwiony i obecnie służy, jako schronienie dla zwierząt. Odwiedziliśmy też stary cmentarz w Pszowie, na którym ostatniego pochówku dokonano około 1960 roku oraz szczelinę przeciwlotniczą z okresu II Wojny Światowej, jest to teren ogrodzony i nieudostępniony prawnie do zwiedzania. Nam udało jednak wejść i zrobić kilka zdjęć. W Czernicy odwiedziliśmy Zameczek i o jego historii na szybko opowiedziała nam pani Małgorzata "Gosia". W parku obok Zameczku natrafiłem na sesję zdjęciową i korzystając z okazji i za pozwoleniem też wykonałem parę zdjęć. Obok zameczku znajduje się pamiątkowy kamień poświęcony Sekcji Kolarskiej i jej trenerowi Karolowi Łukoszek. Cała wycieczka obfitowała w wiele atrakcji o których nie wspominałem w opisie ale za to są wykonane zdjęcia.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Dolina Baryczy.

• Początek trasy: Namysłów
  • Stopień trudności: 1
  • Dystans: 74,48 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 3 min.
  • Przewyższenia: 134 m
  • Suma podjazdów: 399 m
  • Suma zjazdów: 395 m

Trasę dla rowerzystów poleca Lemur36

Dolina Baryczy to największy w Polsce ornitologiczny rezerwat „Stawy Milickie” – prawdziwy ptasi raj i wymarzone miejsce do ich obserwacji. To wiekowe aleje dębowe, niedostępne olsy, kwieciste łąki i pełne życia wody, zachęcające do uprawiania turystyki przyjaznej przyrodzie. To również unikatowe domy z rudy darniowej, szachulcowe kościoły i zabytkowe, ciągle działające jazy – ślady po dawnych mieszkańcach tych ziem.
Naszą przygodę z Doliną Baryczy rozpoczęliśmy w Złotowie, przy zabytkowym, drewnianym kościele pw. Św. Józefa.
Asfaltową drogą, przez Czeszów, Biedaszków, Ujeździec i Gruszeczkę dojechaliśmy do Sułowa, gdzie zaczyna się ścieżka rowerowa, biegnąca po szlaku dawnej kolejki wąskotorowej.
W miejscu dawnych stacji, wybudowano miejsca do odpoczynku z mapkami okolic.
Jadąc komfortowo, wśród lasów i pól, ani się obejrzymy jak dojedziemy do Milicza, gdzie znajduje się największy w Europie zespół stawów hodowlanych – Stawy Milickie.
W drodze powrotnej warto odwiedzić rezerwat przyrody Wzgórze Joanny z najwyższym wzniesieniem Wieżycą (230 m n.p.m.).
Łatwa, ciekawa, bardzo przyjemna trasa. Polecam!

Jaka będzie pogoda?

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

miejsce #1

619,00 zł
Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Tereny wodonośne-Grądy Odrzańskie

• Początek trasy: Grodków
  • Dystans: 46,85 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 48 min.
  • Przewyższenia: 68 m
  • Suma podjazdów: 848 m
  • Suma zjazdów: 812 m

Rowerzystom trasę poleca Jac.wos

Wycieczkę rozpoczynamy zostawiając za plecami budynek dworca kolejowego Wrocław Brochów. Kierujemy się w prawo na lekko wznoszącą się brukową drogę by przejechać kładką nad torami kolejowymi do ulicy Brochowskiej, którą docieramy do ulicy Opolskiej. Skręcamy w lewo i jadąc wzdłuż ulicy docieramy do pierwszych "świateł". Przechodzimy przez pasy i wjeżdzamy prosto w ulicę Świątnicką. Po 200m skręcamy w prawo w ulicę Księską, która wraz z końcem zabudowań przechodzi w ulicę Starodworską. Poruszmy się przez tereny wodonośne Wrocławia-zbaczanie z asfaltowej drogi grozi mandatem. Zanim dojedziemy do Mokrego Dworu mijamy polder Oławka i Zakład Uzdatniania Wody "Mokry Dwór". Woda z tego zakładu zaopatruje południowo-wschodnie, południowe i północno-zachodnie osiedla Wrocławia. Zakład ten działa od 1982 roku. Jadąc cały czas asfaltową drogą mijamy Mokry Dwór i po przejechaniu przez pola uprawne docieramy do Trestna,gdzie skręcamy w prawo. Pierwsze wzmianki o wsi Trestno mamy już w Średniowieczu. Opuszczając Trestno widzimy stary poniemiecki cmentarz ewangelicki z kaplicą z końca XIXw. Wśród pól docieramy do Blizanowic. Miejscowość ta jest bardzo zaniedbana-w przeszłości tereny te należały do PGR. Zamieszkuje ją kilka rodzin, natomiast kilka budynków popada w ruinę. Mijamy Blizanowice i podążamy w kierunku Siechnic. Obecnie zaczęto już w okolicy prace związane w budową obwodnicy Wrocławia. Widząć w odległości 100m most na Oławie skręcamy w lewo w kierunku lasu na żółty szlak. Trasa do tej pory bardzo łatwa, prowadząca prawie nie uczęszczanym asfaltem zmienia się w trudniejszą, terenową. Droga wiedzie przez las. Przejeżdzamy pod starym mostem kolejowym na skraju lasu - szlak po kilkunastu metrach zakręca o 180 stopni by znów po przejściu pod mostem wrócić do lasu. Po kilometrze docieramy do polany, która sąsiaduje z malowniczym rynnowym jeziorem. Nad brzegiem jeziora znajdują się drewniane ławki pod dachem oraz murowane palenisko z grillem. Może to być doskonałe miejsce wypoczynku. Kierujemy się w prawo i wąską ścieżką jedziemy wzdłuż jeziora aż dotrzemy do mostku kolejowego. Przejeżdżając pod torami skręcamy od razu w lewo i jedziemy w kierunku Kotowic mając po lewej stronie jezioro Dziewicze. Dojechawszy do Kotowic jedziemy początkowo prosto utwardzoną drogą aż wreszcie dojechawszy do drogi asfaltowej skręcamy w lewo. Główną trasą przez wieś docieramy do Kościoła pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa. Ten parafialny Kościół to dawna kaplica, przebudowana w latach 1939-1940 z remizy strażackiej. Skręcamy tu w lewo by po 250m wjechać do lasu. Po kolejnych 150m odbijamy trasą w prawo skos. Mijamy las i wśród łąk dojeżdżamy do kanału Odry, przy którym skręcamy w prawo. Trzymając się kanału docieramy do śluzy w Ratowicach. Kładką przedostajemy się na drugą stronę kanału. Następnie przez znajdujący się w pobliżu jaz w Ratowicach przedostajemy się na drugi brzeg Odry. Skręcamy w lewo w drogę asfaltową. Po dojechaniu do skrzyżowania znów kierujemy się w lewo. Opuszczamy Ratowice by wjechać na drogę nr 455. Jadąc nią w kierunku Wrocławia mijamy kolejno Czernicę, Jeszkowice, Gajków, Kamieniec Wrocławski, Łany. Za Łanami droga 455 dochodzi do Lasu Strachocińskiego. Skręcamy w lewo do lasu i jadąc cały czas prosto docieramy do mostku na rzece Piskorna, który łączy części lasu Strachocińskiego. Zaraz za mostem wjeżdzamy na ścieżkę po lewej stronie, prowadzącej do Odry. Przy Odrze skręcamy w prawo i mając rzekę po lewej stronie dojeżdżamy do śluzy Bartoszowice i mostu Bartoszowickiego. Za mostem kierujemy się w lewo. Po 300m przez kładkę na jazie Opatowice dostajemy się na Wyspę Opatowicką. Mijamy park linowy i następnie przechodzimy przez śluzę Opatowicką. Za śluzą skręcamy w prawo na ulicę Opatowicką. Dalej ulicami Międzyrzecką, Na Niskich Łąkach, Kościuszki, Pułaskiego i Małachowskiego docieramy do dworca PKP Wrocław Główny, przy którym kończymy wycieczkę.
Tereny wzdłuż Odry, które zwiedziliśmy noszą nazwę Grądy Odrzańskie. Jest to specjalny obszar ochrony ptaków. Gniazdują tu : bielik, kania czarna, kania ruda i bączek. Na terenach tych znajdują się stare fragmenty lasów dębowo-grabowych oraz nadrzeczne lasy, rozlewiska i starorzecza.

🚲 Trasa rowerowa: Śląski Ogród Botaniczny

• Dystans: 36,32 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 53 min.
  • Przewyższenia: 107 m
  • Suma podjazdów: 1 474 m
  • Suma zjazdów: 1 468 m

Pana79 poleca tę trasę rowerzystom

Dziś postanowiłem wybrać się do Bujakowa , odwiedzić Fiołkową Górę i Sosinom Górę ,gdzie mieści się Śląski Ogród Botaniczny na terenie byłej jednostki wojskowej (rakietowej).Przebieg trasy to Gniotek-Mikołów Rynek-Bujaków-Paniowy-Śmiłowice-Jamna-Gniotek.Trasa średniej trudności po drodze kilka ładnych podjazdów, wskazanie licznika to skromne 37 km ;) Polecam na mała przejażdżkę po okolicy.

🚲 Trasa rowerowa: Mikołów-Pszczyna

• Dystans: 65,04 km
  • Czas trwania wyprawy: 8 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 110 m
  • Suma podjazdów: 1 599 m
  • Suma zjazdów: 1 571 m

Marek79 poleca tę trasę

xxxxx

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Żmijowcu

• Dystans: 26,47 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 639 m
  • Suma podjazdów: 689 m
  • Suma zjazdów: 688 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Niezbyt długa, ale za to wymagająca, szczególnie w pierwszej części trasa. Praktycznie na odcinku około 12 km należy pokonać około 700 metrów przewyższeń. Dodatkowo za Jaskinią Niedźwiedzią asfaltowa droga zmienia się w szutrową, dodatkowo uszkodzoną przez pojazdy leśne. Ale sama jazda po Żmijowcu to już przyjemność.
O tej godzinie na trasie cisza. Pewnie turyści w schronisku, ale tam już nie zaglądałem.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!