Trasy rowerowe w woj. opolskim. Gdzie w weekend 27 - 28 kwietnia? Zobacz podpowiedzi wypraw

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozważasz ciekawą trasą rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Mamy 10 ciekawych tras. Mają różne stopnie trudności czy długości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Sprawdź, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim przygotowaliśmy na weekend.

Spis treści

Rowerem po woj. opolskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 27 kwietnia w woj. opolskim ma być od 5°C do 17°C. Nie powinno padać. W niedzielę 28 kwietnia w woj. opolskim ma być od 9°C do 22°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: PUNKT WIDOKOWY W POGRZEBIENIU

• Początek trasy: Kędzierzyn-Koźle
  • Dystans: 49,71 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 6 min.
  • Przewyższenia: 112 m
  • Suma podjazdów: 328 m
  • Suma zjazdów: 330 m

Mazi88 poleca tę trasę rowerzystom

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Trasę najlepiej przejechać w weekend ze względu na mniejszy ruch. Ruszamy z parkingu koło szkoły i kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto, po drodze oglądając piękno kuźniańskiego lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, (1) na którym kierujemy się prosto. Po przejechaniu około 2 km zaczynają pojawiać się pierwsze domostwa. Jedziemy prosto aż do drogi głównej Gliwice – Racibórz. Tutaj zaczyna się troszkę niebezpieczny odcinek ze względu na ruch samochodów. Kierujemy się w prawo w stronę Szymocic. Wyjeżdżając w wioski, mamy możliwość osiągnięcia znacznych prędkości. Mijamy przejazd kolejowy w Szymocicach. Jedziemy prosto. Mijamy po lewej stronie basen. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w stronę Adamowic. Przez Adamowice przemieszczamy się główną drogą. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w prawo w ulicę LIGONIA. (Od tego momentu pomagają znaki w orientacji). Droga asfaltowa zamienia się w szutrową. Jedziemy prosto. Pojawiają się pierwsze domostwa. Na skrzyżowaniu z główną drogą skręcamy w prawo. Kawałek dalej w lewo (znak pomoże odpowiednio skręcić). Kręcimy się po szlaku. Wjeżdżamy pod górkę. Jesteśmy na kolejnej krzyżówce (jak jechałem, to był znak uszkodzony) - skręcamy w prawo. Na rozwidleniu pojechałem w prawo. Droga prowadzi przyjemnie w dół. Na końcu odbijam w lewo. Prosto i znowu w lewo. Prowadzi nas szlak do samej Kobyli. (17, 18) W centrum w prawo, w lewo i w lewo. Cały czas przemieszczamy się ścieżką wśród pól i łąk. Droga polna łączy się z główną asfaltową. Skręcamy w prawo, do głównej drogi Racibórz-Rybnik. Jedziemy w lewo i zaraz w prawo, posuwamy się w dół. Lekko po łuku w prawo i znowu w lewo w stronę Lubomi. Asfaltem docieramy do celu naszej podróży. Podziwiamy widoki. (najlepiej wybrać się tam w dobrą pogodę, wtedy widać mega daleko, wszystkiego można dowiedzieć się z tablicy informacyjnej 2-16).
Wracamy asfaltem. Skręcamy w lewo na nowy szlak. Teraz ten prowadził mnie po krętych ścieżkach w górę i dół (ładnie można się rozpędzić) Na skrzyżowaniu skręcamy bardzo mocno w prawo. Tak jakbyśmy chcieli zawrócić (znak tam o tym poinformuje). Kolejne miejsce do podziwiania widoków. Jedziemy w górę do skrzyżowania z drogą WIDOK. Skręcamy właśnie w tę ścieżkę. Prowadzi nas w dół (najszybszy odcinek całej trasy). Wyjeżdżamy koło działek na Brzeziu. Przed nami budowany zbiornik Racibórz Dolny. Skręcamy na asfalcie w prawo i cały czas przed siebie aż do centrum handlowego. Skręcamy w lewo, do ronda. Z ronda jedziemy na most. A z mostu skręcamy w prawo na wały. Ścieżką biegnącą wałem docieramy do kolejnego mostu drogowego i skręcamy w prawo. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w stronę Zawady Książęcej. Teraz cały czas drogą asfaltową jedziemy przed siebie. Mijamy Zawadę Książęcą. Skręcamy w stronę TURZA. Cały czas przemieszczamy się główną drogą. Koło kapliczki skręcamy w prawo. Docieramy do SIEDLISK. Tutaj koło straży skręcam w prawo w stronę lasu. Przejeżdżamy przez tory kolejowe. Droga szutrowa zamienia się w asfaltową. Jesteśmy koło kąpieliska w Kuźni Raciborskiej. Skręcamy w prawo. Prosto. Na skrzyżowaniu prosto. Po lewej stronie mamy działki. Jesteśmy w miejscu startu wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: Krzyże pokutne - pojednania Kąty Bystrzyckie

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 36,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 11 min.
  • Przewyższenia: 177 m
  • Suma podjazdów: 538 m
  • Suma zjazdów: 527 m

Trasę dla rowerzystów poleca Januszek_44

Człowiek sobie siedzi w domu zadowolony ,że już wszystkie krzyże pokutne na terenie powiatu kłodzkiego obskoczył :) a tu nagle pojawiają się dwa nowe i to całkiem blisko bo w Katach Bystrzyckich. No może nie takie nowe bo raczej średniowieczne , ale jednak . Nic prostszego , rower i w drogę . Pogoda taka sobie , wieje , czasem pokropi , ale widoki na jesienne góry , a i same krzyże godne uwagi.
Dziś typowo po asfalcie , w lasach kałuże wody i błoto , może lepiej niech trochę podmarznie .

🚲 Trasa rowerowa: Dobrzeń - Większyce - Dobrzeń

• Początek trasy: Korfantów
  • Dystans: 172,39 km
  • Czas trwania wyprawy: 12 godz. i 10 min.
  • Przewyższenia: 202 m
  • Suma podjazdów: 3 018 m
  • Suma zjazdów: 3 030 m

Rowerzystom trasę poleca Piast

Piękna pogoda zmobilizowała mnie do wyprawy która ze względu na dystans zalicza się do tras trudnych.Celem był neogotycki pałac z 1871 roku w Większycach. W chwili obecnej jest on własnością prywatną i mieści się w nim restauracja.Trasa piękna z wieloma ciekawymi miejscami że wspomnę tylko o paru do których polecam się wybrać,to jest Kamień Śląski - zespół pałacowy i folwarczny z XVII/XVIII w,tor Silesia Ring to nowoczesny obiekt powstały w 2016 roku na terenie lotniska w Kamieniu Śląskim,wioska indiańska i przystań kajakowa w Staniszczach Małych ,Dino Park w Krasiejowie oraz jeziora Turawskie.

🚲 Trasa rowerowa: Góra św. Anny

• Początek trasy: Kędzierzyn-Koźle
  • Dystans: 82,47 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 223 m
  • Suma podjazdów: 362 m
  • Suma zjazdów: 369 m

Rowerzystom trasę poleca Mazi88

Ruszamy z parkingu koło stadionu. Jedziemy asfaltem po prawej stronie mamy stadion. Droga BARACHOWSKA wprowadza nas w odrodzony las po tragicznym pożarze z 1992 roku. Cały czas podążamy przed siebie. Na skrzyżowaniu z Obrębową skręcamy w lewo. Asfalt zamieniamy na ubite kamienie. Patrzymy na boki zawsze można spotkać jakiś leśnych mieszkańców. Docieramy do Dziergowickiej. Skręcamy w prawo i od zaraz w lewo. Mijamy kolejne skrzyżowania. Na krzyżówce z Od Mostka Raciborskiego skręcamy w prawo. Jedziemy w stronę kopalni piasku. Omijamy budynek wjazdowy na kopalnię z prawej strony leśną ścieżką. Skręcamy w lewo. Mijamy po prawej stronie Parowozy. Cały czas przed siebie. Docieramy do drogi 408. Udajemy się w lewo. W Kotlarni z głównej skręcamy w prawo. Jedziemy koło Kościoła, w prawo, w stronę Starej Kuźni. Widać w oddali “Latarnie leśną” Nadleśnictwa. Droga cały czas prosto. Przez miejscowość prowadzi nas ulica Brzozowa. Wjeżdżamy pod górę gdzie można skręcić w prawo aby z bliska zobaczyć Nadleśnictwo. Asfalt kolejny raz i nie ostatni podczas tej podróży prowadzi nas prosto. Przejeżdżamy dwa przejazdy kolejowe. Po prawej stronie mijamy Obóz Koncentracyjny. (Znak ułatwia wjazd do tego miejsca). Docieramy do skrzyżowania z drogą nr 40. Skręcamy w prawo. Jedziemy po łuku w lewo. Mijamy most nad kanałem Gliwickim. Droga 40 prowadzi w prawo my jedziemy prosto w 426. Pedałujemy wśród pól. A przed nami widać cel naszej wycieczki. Na rondzie skręcamy w lewo. (Znaki już ułatwiają orientację. Zarówno dla samochodów jak i rowerzystów) Mijamy Zalesie Śląskie, Lichynie. Docieramy do Leśnicy. Mijamy rynek. Jedziemy w dół i w prawo. Znak nasz pokieruje. Zaczyna się wspinaczka na Górę Św. Anny. Trudy wspinaczki rekompensują widoki jakie nas otaczają. (większość kolarzy zjeżdżający z góry uśmiecha się. Była to dla nas zagadka dlaczego. Z biegiem czasu odkryliśmy tą tajemnicę :) ) Przejeżdżamy obok Muzeum Czynu Powstańczego. Docieramy do punktu widokowego. Chwila przerwy aby nacieszyć oczy widokami. Dalej w drogę. Do celu jeszcze kawałek wspinaczki. Jest i cel wspinaczki. Wracamy w dół i na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w Leśnicką i w lewo pod zakaz w dół. Docieramy do punktów widokowych nad Geoparkiem. Nadal jedziemy drogą w dół i na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w stronę Pomnika. Po lewej stronie prowadzi ścieżka. Odważniejsi mogą spróbować zjechać w dół. Na dole skręcamy w prawo i docieramy do amfiteatru, który robi wrażenie swoja wielkością. Wracamy tą samą droga co przyjechaliśmy. (Mijamy skrzyżowanie na którym skręcaliśmy w prawo.) Jedziemy pod górę. Znajdujemy się przy punkcie widokowym. Teraz przyjemniejsza część wycieczki i rozwiązanie zagadki zadowolonych kolarzy jadących w dół. Trasa bardzo przyjemna i szybka, momentami bardzo szybka w dół. Bez problemu można dotrzeć do rynku w Leśnicy bez pedałowania. Na rynku skręcamy w pierwszą w prawo. Szlak czarny wyprowadza nas z miejscowości. Mijamy Raszową. Droga prowadzi wśród drzew co daje przyjemny cień i osłonę przed wiatrem. Na skrzyżowaniu z drogą 423 skręcamy w lewo. Na światłach w lewo. Dojeżdżamy do ronda. Zjeżdżamy na drugim wyjeździe. Przed kolejnym rondem skręcamy w prawo. Droga asfaltowa zmienia się w szutrową. Mocny skręt w prawo na płyty betonowe. Jesteśmy koło oczyszczalni. Skręcamy w prawo. Teraz spokojnie przed siebie wśród drzew, łąk i pól. Wjeżdżamy do miejscowości Brzeźce. Na krzyżówce skręcamy w prawo. Jedno skrzyżowanie pokonujemy prosto. Na kolejnym (oznaczenia ścieżki rowerowej ułatwiają orientację) skręcamy w prawo. Następnie w lewo i znowu przed siebie. Przejeżdżamy przez most (zaraz obok mostu woda “znika” pod ziemią) Docieramy do Starego Koźla. Skręcamy w prawo. Później w lewo, lewo i prawo w stronę Kościoła. Wyjeżdżamy ze Starego Koźla. Na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo. Po lewej stronie mamy wały. Cały czas przed siebie. Przecinamy drogę prowadzącą z Bierawy do Ciska. Jesteśmy w Bierawie. Skręcamy w lewo i zaraz w prawo na most nad Bierawką. Wjeżdżamy na wał zjeżdżamy w prawo i przed siebie. W lewo i znowu w lewo i prawo w stronę lasu. Droga betonowa zamienia się kolejny raz w szutrową. Skupiamy się na jeździe prosto. Nie skręcamy na żadnym skrzyżowaniu. Docieramy do drogi prowadzącej z Kuźni Raciborskiej do Kędzierzyna. Jedziemy w prawo. W stronę Dziergowic. W Dziergowicach na skrzyżowaniu pod bocianim gniazdem skręcamy w prawo. Mijamy jedno skrzyżowanie. Na kolejnym w lewo. Później po łuku w prawo i przed siebie. Po prawej mamy zabudowania po lewej las. Na końcu drogi wybieramy opcję w lewo. Jedziemy przed siebie. Skręcamy w lewo w drogę z ubitego kamienia. Następnie w lewo i w prawo. Dojeżdżamy do Budzisk gdzie skręcamy w lewo. Koło Kapliczki jedziemy prosto. Główną droga docieramy do Kuźni Raciborskiej. Za przejazdem kolejowym skręcamy w lewo. Jedziemy prosto tą drogą. Doprowadzi nas do miejsca startu wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: Wzdłuż Jemielnicy/Chrząstawy

• Początek trasy: Ujazd
  • Dystans: 80,58 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 147 m
  • Suma podjazdów: 2 265 m
  • Suma zjazdów: 2 353 m

Trasę dla rowerzystów poleca Oberfeldkurat

Na mapach rzeka nosi nazwę Jemielnica, według urzędowego wykazu nazw wód płynących - Chrząstawa. Jakkolwiek by się nie nazywała, nie nadaje się ani do turystyki kajakowej, ani do kąpieli, co widać na zdjęciach, to bardziej zarośnięte bajorko iż rzeka. Oczywiście, biorę poprawkę na fakt, że susza, niski poziom wody itd, ale niedawno zdrowo lało.
Zostawiłem samochód w Błotnicy Strzeleckiej koło stacji kolejowej, i ruszyłem, wróciłem z Opola pociągiem. Fajnie było, pogoda idealna do wycieczki rowerowej - słoneczna, nie za ciepło, bez wiatru...

🚲 Trasa rowerowa: W Gaju jak w raju

• Dystans: 60,7 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 10 min.
  • Przewyższenia: 331 m
  • Suma podjazdów: 956 m
  • Suma zjazdów: 954 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

Po południu się przejaśnia. Jadę w kierunku Skrzynki, potem na przełęcz Droszkowską i potem w Jaszkowej skręcam w boczną uliczkę w stronę miejscowości Gaj. Na początek dość mocny podjazd, ale warto, bo widoki z tego miejsca są zacne. Sama miejscowość to kilka domów. Cisza i spokój. Za Gajem podążam licznymi w tym terenie trasami rowerowymi. Trasy leśne, kamienisto-szutrowe, ale znakomicie oznaczone.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Lasy Herbskie 1

• Początek trasy: Gorzów Śląski
  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 54,06 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 88 m
  • Suma podjazdów: 1 414 m
  • Suma zjazdów: 1 423 m

Trasę dla rowerzystów poleca Utor

Lekka trasa po urokliwych lasach nad Liswartą. Charakterystyczne są liczne przydrożne krzyże i kapliczki. Wart odwiedzenia rezerwat cisów, po terenie którego prowadzi ścieżka przyrodnicza. Uwaga praktyczna - przebieg i charakter dróg i ścieżek w rzeczywistości może się znacznie różnić od odwzorowania na mapach. Czasem droga gruntowa okazuje się utwardzoną, czasem odwrotnie, niektóre dróżki zarosły.

🚲 Trasa rowerowa: Karlova Studanka

• Początek trasy: Głuchołazy
  • Dystans: 85,12 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 59 min.
  • Przewyższenia: 1 212 m
  • Suma podjazdów: 2 226 m
  • Suma zjazdów: 3 210 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

XVIII-wieczne uzdrowisko z charakterystyczną drewnianą zabudową od lat przyciąga nie tylko wypoczywających w sanatoriach, ale i miłosników górskich wędrówek, wodospadów i innych atrakcji przyrodniczych Gór Opawskich.
29.05.2008

Klimat Karlovej to połączenie ciszy małego górskiego miasteczka, osnutego często mgłami schodzącymi z gór, to szum Bilej Vody i wodospadu, który jest szczególną atrakcją w maju, gdy topnieją sniegi na okolicznych szczytach, a obfite deszcze (jak w tym roku) hojnie zasilają kilkupoziomowy spadek rzeki. Na ulicach sporo turystów niemieckich, przemyka między kortami, ośrodkami sanatoryjnymi i basenami z podgrzewaną wodą. Wielu spaceuje z kijkami, wybierając ruch na górskich trasach w stylu nordic walking. Ostre górskie powietrze i silne nieraz wiatry powodują, że zazwyczaj jest tu dużo chłodniej niż w sąsiednich miejscowościach, położonych nieco niżej w drodze do Jesenika czy Zlatych Horów.

Karlova to także piękne parki z roślinnością niczym w elegenckim ogrodzie botanicznym, to dobra i niedroga czeska kuchnia, to najlepsza wypadowa na trasy narciarskie w całych Górach Opawskich - dla narciarzy zjazdowych i biegowych, którzy stąd wyruszyć mogą na szlaki Pradziada (Praded - 1491 m n.p.m.), będące od maja świetnymi rozległymi trasami rowerowymi, w sumie oferującymi kilkaset km o róznym stopniu trudności i róznicy wzniesień. Blisko stąd zarówno do Owczarni (ok. 7 km asfaltową drogą leśną), gdzie znajdują się wyciągi narciarskie, a także na sam szczyt Pradziada (3 km dalej), do Vrbna pod Pradedem (8 km), gdzie znajduje się najbliższy supermarket, Ludvikova, z ofertami agroturystycznymi nad rzeką Białą (Bila Voda). Sama Karlova Studanka znajduje się 6 km od trasy Jesenik-Bruntal.

Okoliczne liczne zimne źródła żelazistych wód mineralnych można kosztować np. w drewnianej pijalni miejskiej przy głównej ulicy miasteczka, które można przejść w ciągu 20 min. na całej jego długości.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Wokół jezior z mapą w dłoni - rekonesans czerwonego i czarnego szlaku turystycznego

• Początek trasy: Zawadzkie
  • Dystans: 42,33 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 7 min.
  • Przewyższenia: 73 m
  • Suma podjazdów: 856 m
  • Suma zjazdów: 871 m

Antares poleca tę trasę

Początek sezonu - zrobiłam rekonesans szlaków turystycznych czerwonego i czarnego z mapą w ręku. Trochę trzeba było wracać tu i tam, bo trasa nie zawsze przejezdna - mimo, że na mapie szlak istnieje. Szlaki prowadziły wokół jezior: Pławniowice, Dzierżno Małe i Dzierżno Duże.

🚲 Trasa rowerowa: Wieża widokowa na Wapniarce

• Dystans: 90,78 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 226 m
  • Suma podjazdów: 998 m
  • Suma zjazdów: 972 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Dziś wyruszam w stronę niewielkiego wzniesienia w okolicach miejscowości Żelazno. Wzgórze Wapniarka w Krowiarkach. Na szczycie drewniana wieża widokowa. Na miejsce podążam w większości drogami bocznymi, tylko dwa niewielkie fragmenty drogami o większym nasileniu. Z wieży podążam zielonym szlakiem pieszym, tzw. Kłodzką Drogą św. Jakuba. W okolicy Gorzanowa odnajduję położoną w lesie, jakby zapomnianą kaplicę. Potem zaglądam jeszcze do pałacu w Gorzanowie. Cały czas trwa tam remont. Powrót przez przełęcz Droszkowską.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak przygotować się na wycieczkę rowerową?

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na wycieczkę rowerową?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Najciekawsze miejsca w woj. opolskim. Które atrakcje odwiedzić?

Woj. opolskie słynie z pięknej przyrody – amatorzy jazdy jednośladem nie powinni się tam nudzić. Jednym z najpiękniejszych miejsc stworzonych przez naturę jest wygasły wulkan, czyli Góra Świętej Anny. Kontakt z opolską florą i fauną zapewniają też pozostałe szczyty – Góry Opawskie, których szlaki przeprowadzą was przez najładniejsze tereny regionu. Okolice miejscowości Moszna kryją z kolei piękny park, zlokalizowany przy jednym z najpiękniejszych zamków w kraju. Chcąc zwiedzić podobne obiekty zachęcamy was do skierowania się w stronę pozostałych budowli na Opolskim Szlaku Zamków i Pałaców. Pełną zabytków stolicę regionu – Opole – także spokojnie zwiedzicie z perspektywy siodełka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?