Trwa budowa ronda na "grzybku" w Karczowie [zdjęcia]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Rondo na tak zwanym grzybku, czyli skrzyżowaniu dróg krajowych nr 46 i 94 w Karczowie w gminie Dąbrowa, buduje firma „M +” z Kędzierzyna-Koźla. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2016 roku.
Rondo na tak zwanym grzybku, czyli skrzyżowaniu dróg krajowych nr 46 i 94 w Karczowie w gminie Dąbrowa, buduje firma „M +” z Kędzierzyna-Koźla. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2016 roku. GDDKiA Opole
Obecnie wykonywana jest kanalizacja deszczowa, przekładane są kable telekomunikacyjne oraz budowana jest kanalizacja pod kable energetyczne. Powstają też warstwy konstrukcyjne drogi na dojazdach do ronda i na jego tarczy.

Trzy osoby zostały ranne w wypadku, do którego doszło w poniedziałkowy wieczór na skrzyżowaniu dróg krajowych 46 i 94 w Karczowie, czyli tzw. “grzybku”.

Z ustaleń policji wynika, że 32-latka kierująca oplem astrą wymusiła pierwszeństwo na BMW, którym kierował 31-latek. BMW wpadło do rowu i dachowało. Oprócz kierowcy ranny został 27-letni pasażer tego auta. Obrażeń doznała także kobieta z astry. To kolejny groźny wypadek na tym jednym z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w województwie opolskim.

- Od listopada do takich wypadków nie powinno już tu dochodzić - mówi Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Prace przy budowie ronda idą pełną parą, nie ma żadnych opóźnień.

Obecnie wykonywana jest kanalizacja deszczowa wokół ronda. Przy drodze krajowej 94 powstaje sączek drenarski (kierunek na Brzeg), przekładane są kable telekomunikacyjne oraz budowana jest kanalizacja energetyczna, w której będą przebiegały kable zasilające od oświetlenia.

- Powstają też już warstwy konstrukcyjne drogi na dojazdach do ronda i na jego tarczy. W przyszłym tygodniu powinno się rozpocząć układanie krawężników - dodaje Michał Wandrasz.

Rondo na tak zwanym grzybku, czyli skrzyżowaniu dróg krajowych nr 46 i 94 w Karczowie w gminie Dąbrowa, buduje firma „M +” z Kędzierzyna-Koźla. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2016 roku. Koszt inwestycji to 6,5 mln zł. Realizowana jest ona w ramach ogólnopolskiego Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Rondo turbinowe będzie miało średnicę zewnętrzną od 45 do 65 metrów. Dla zwiększenia przepustowości powstanie też bypass pozwalający wjechać na DK 94 w stronę Brzegu, omijając rondo. W ramach przebudowy powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie oraz urządzenia poprawiające bezpieczeństwo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska