Rada miasta podjęła uchwały o likwidacji podstawówek nr 13 i 14 a także połączenia "12" z "20". Za reformą byli przede wszystkim członkowie Komitetu Wyborczego Wyborców Tomasza Wantuły, najgłośniej sprzeciwiali sie temu rajcy Prawa i Sprawiedliwości.
- Ta reforma oświatowa jest przygotowana naprędce i niedbale - mówił Adam Sadłowski z PiS-u, ale nie przekonał większości radnych
- W przyszłym roku szkolnym ubędzie nam ponad 200 uczniów. Nie możemy siedzieć z założonymi rękami - tłumaczyła konieczność likwidacji szkół Halina Damas-Łazowska, szefowa zespołu doradców prezydenta Tomasza Wantuły.
Rodzice, a także popierający ich związkowcy liczą jednak na to, że reformę zakwestionuje wojewoda opolski. Sprawa dotyczy wydarzeń z lutego tego roku. Prawo stanowi bowiem, że aby zamknąć szkoły z dniem 1 września, na pół roku wcześniej trzeba podjąć tzw. uchwały intencyjne.
Rada miasta uchwaliła takie dokumenty, ale stało się to dopiero w ostatnich dniach lutego. Obowiązkiem samorządu było także powiadomienie o tym fakcie rodziców jeszcze przed 1 marca.
W praktyce miejscy urzędnicy mieli dwa dni na dostarczenie do domów uczniów informacji o planach likwidacji szkół.
- Wiemy, że nie wszędzie zostały one dostarczone - mówi Andrzej Lachowicz, szef nauczycielskiej "Solidarności" w Kędzierzynie-Koźlu.
Tymczasem prawo mówi, że informacje muszą trafić do wszystkich zainteresowanych. Zdaniem nauczycieli i związkowców to będzie podstawą do unieważnienia całej reformy szkół.
O takiej ewentualności już kilka miesięcy temu mówiła dla gazety nto Halina Bilik, szefowa opolskiego kuratorium oświaty. - Uchwały intencyjne najlepiej podejmować z odpowiednim wyprzedzeniem, a nie na ostatnią chwilę. W tym drugim przypadku rzeczywiście mogą się pojawić problemy z poinformowaniem rodziców o tym fakcie - mówiła Halina Bilik.
Wojewoda ma miesiąc na sprawdzenie ważności uchwał.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?