Tu za zakupy zapłacisz najmniej. Oto najtańsze i najdroższe sklepy w Polsce. Różnice są spore 4.07.2023

TK
Mamy najnowszy ranking najtańszych i najdroższych sklepów w Polsce. Ceny porównano za pomocą tzw. standardowego koszyka zakupowego.
Mamy najnowszy ranking najtańszych i najdroższych sklepów w Polsce. Ceny porównano za pomocą tzw. standardowego koszyka zakupowego.
W większości sieci handlowych średnia cena koszyka zakupowego przekroczyła już 300 złotych. Sprawdziliśmy w których marketach i dyskontach można zrobić zakupy najtaniej. Różnice pomiędzy nimi są duże. 4.07.2023.

Polacy wciąż muszą trzymać się za portfele. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych według szybkiego szacunku w czerwcu 2023 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 11,5 proc. - podał w piątek Główny Urząd Statystyczny. Jak to się przekłada na portfele obywateli?

Duże znaczenie mają ceny w sklepach, szczególnie tych dużych, do których na zakupy jeździmy najczęściej. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, średnie ceny podstawowych produktów ujętych w badaniu wzrosły rok do roku o ponad 22 procent. W aż ośmiu sieciach średnie ceny koszyków zakupowych przekroczyły próg 300 zł. Oto najdroższe i najtańsze sklepy.

Najnowsze dane wskazują, że średnia cena koszyka zakupowego w maju 2023 r. wyniosła 295,10 zł. To wzrost o 2,15 zł, czyli 0,73 proc. w porównaniu do kwietnia br. Tym razem w ośmiu sieciach średnie ceny koszyków przekroczyły już próg 300 zł. Największe podwyżki odnotowano w sklepach POLOmarket – 20,72 zł (7,42 proc.).

W ujęciu rocznym wzrost cen badanych produktów zaobserwowano we wszystkich 13 analizowanych sieciach. Były to min.:

  • E.Leclerc (30,19 proc)
  • Kaufland (29,39 proc.)
  • Carrefour (29,07 proc.).

Największy wzrost cen koszyka odnotowano w kanale e-grocery, w którym średnia cena koszyka w maju 2023 r. była wyższa aż o 99,26 zł niż przed rokiem, tj. o 40,74 proc.

– U progu wakacji polscy konsumenci nadal mają powody do narzekania przy sklepowej kasie. Tempo wzrostu cen w największych sieciach handlowych wciąż nie wyhamowało. Z najnowszej analizy ASM Sales Force Agency wynika, że ceny żywności rosną w większym stopniu niż oficjalne dane inflacyjne. Oficjalny wskaźnik cen produktów w maju wyniósł 13 procent, tymczasem z naszej ekspertyzy, analizowane produkty podrożały rok do roku aż 22 procent. Z naszych danych wynika, że w 8 na 14 sieci uwzględnionych w raporcie, ceny badanych produktów w maju były wyższe niż w kwietniu – komentuje wyniki raportu Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska