Twoje wakacje przypominały koszmar? Nie zwlekaj z reklamacją

Mirela Mazurkiewicz
Mirela Mazurkiewicz
Marek Trejda, miejski rzecznik praw konsumentów w Opolu, radzi co zrobić, aby wywalczyć rekompensatę za zmarnowany wyjazd.

Kilka dni temu zmieniły się przepisy dotyczące usług turystycznych. Teraz podróżni mają aż 3 lata na to, żeby reklamować nieudaną - ich zdaniem - wycieczkę. To spora zmiana, bo do tej pory mieliśmy na to tylko 30 dni.

- Mimo wszystko radzę, aby nie zwlekać i swoje zastrzeżenia zgłaszać jak najszybciej, najlepiej jeszcze w trakcie trwania wyjazdu - podpowiada Marek Trejda, miejski rzecznik praw konsumentów w Opolu. - Na szczęście konsumenci są coraz bardziej świadomi, dlatego wiedzą, że zadbanie o mocne dowody bardzo pomaga w dochodzeniu roszczeń. Warunki pobytu, jeśli to ich dotyczą nasze zastrzeżenia, warto udokumentować na zdjęciach.

Zanim kupimy wycieczkę należy dokładnie przeczytać umowę, w której powinno być określone, czego możemy spodziewać się na miejscu. Jeśli widok za oknem znacznie odbiega od tego, który przywitał nas w hotelu, również mamy podstawy, aby reklamować wyjazd i domagać się rekompensaty.

Plaża to taka duża piaskownica, w której wielu dorosłych zapomina o podstawach dobrego wychowania. Jak zachować się na plaży? Co jest najbardziej irytujące w zachowaniu innych ludzi na plaży? Zobaczcie najbardziej wkurzające zachowania na plaży Przesuń w prawo na kolejne zdjęcie>>>

TOP 11 najbardziej wkurzających zachowań na plaży. Doprowadz...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska