Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śladami Bydgoszczy

PAWEŁ SCHREITER (68) 324 88 69 [email protected]
Czy powstanie nowego klubu żużlowego w Gdańsku, będzie sposobem na dopuszczenie zespołu z tego miasta do ekstraligowych zmagań? Wydaje się, że tak.

Przypomnijmy, iż 28 lutego minął termin uzupełniania dokumentów, na podstawie których Polski Związek Motorowy miał przyznawać licencje, uprawniające zespoły do uczestnictwa w rozgrywkach ekstraligi. Kluby musiały spełniać szereg wymagań, wiele z nich dotyczyło spraw finansowych. Tymczasem Wybrzeże ma zaległości sięgające sześciu milionów złotych.

Śladami Bydgoszczy

Podczas grudniowego posiedzenia komisji do spraw licencji dokument taki otrzymały tylko trzy kluby: Unia Leszno, Apator Toruń i Unia Tarnów. Z kolei warunkowo licencje zdobyły: ZKŻ Zielona Góra, Polonia Bydgoszcz i Włókniarz Częstochowa. Kluby te zostały zobligowane do uzupełnienia dokumentacji. Licencji nie przyznano natomiast Atlasowi Wrocław i Wybrzeżu Gdańsk. O ile wrocławski klub starał się uregulować wszystkie sprawy związane z otrzymaniem licencji, tak długi Wybrzeża jeszcze bardziej urosły i nic nie wskazywało na to, że nagle zmniejszą się.
Gdańscy działacze postanowili jednak wziąć wzór z Bydgoszczy, gdzie przed rokiem sytuacja była identyczna. Tym sposobem chcą uratować ekstraligę dla Gdańska. Sekcję żużlową GKS Wybrzeże postanowiła przejąć Gdańska Korporacja Sportowa Gwardia Wybrzeże i jako nowy klub wystąpiła do GKSŻ o przyznanie licencji na starty w ekstralidze. Korporacja była dotychczas łącznikiem pomiędzy klubem i sponsorem drużyny - Grupą Lotos, była też zarejestrowana w PZM, więc może się ubiegać o licencję.

PZM zdecydował

- Zespół do spraw licencji swoją działalność zakończył 2 grudnia - usłyszeliśmy wczoraj od jego członka Grażyny Makowskiej. - Obecnie sprawami przyznawania licencji zajmuje się Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego.
Wczoraj przedstawiciele PZM zebrali się na posiedzeniu. Po dokonaniu analizy dokumentów przesłanych przez kluby, którym licencje nadano warunkowo, podjęto decyzje w sprawie wydania tego dokumentu Polonii Bydgoszcz, Włókniarzowi Częstochowa, Atlasowi Wrocław i ZKŻ-owi Zielona Góra. Zgodnie z przewidywaniami, licencji nie otrzymało Wybrzeże. Wcale to jednak nie jest równoznaczne, że drużyny z tego miasta nie zobaczymy w ekstralidze.

Zaplanowali nawet prezentację

Gdańscy działacze liczą, a można nawet zaryzykować stwierdzenie, że są niemal pewni, iż Korporacja otrzyma dokument, uprawniający ich do startu w najwyższej klasie rozgrywek. Wybrzeże i Gdańska Korporacja Sportowa Gwardia Wybrzeże 25 lutego złożyły wniosek w tej sprawie. Powołują się jednocześnie na uchwałę Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego z 31 stycznia 2004 w sprawie zasad przekształceń klubów.
Decyzja o przejęciu miejsca Wybrzeża przez Gdańską Korporację Sportową Gwardia Wybrzeże zostanie podjęta przez Główną Komisję Żużlową na posiedzeniu zaplanowanym na 9 bm. Jeśli będzie pozytywna, wówczas 10 kwietnia, w drugiej kolejce ekstraligi, zespół z Gdańska zawita do Zielonej Góry.
Wcześniej, bo już na 25 bm. zaplanowano uroczystą prezentację nowego zespołu. Sponsorem Korporacji, oprócz Lotosu, będzie Grupa Żywiec.
- Korporacja w pierwszej kolejności będzie chciała spłacić długi wynikające z działalności sportowej Wybrzeża - wyjaśnił nam wczoraj dziennikarz ,,Głosu Wybrzeża’’ Tomasz Łunkiewicz. - Zadłużenia wobec zawodników nie są ogromne, sięgają kwoty około 300 tys. zł. Fundusze na spłatę pozostałej, znacznie większej część długów Korporacja zamierza czerpać przede wszystkim ze sprzedaży gruntów należących do Wybrzeża.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska