Ul. 1 Maja w Opolu będzie rozbudowana. Pomiędzy Krakowską a Kołłątaja poszerzona zostanie jezdnia, bo teraz tworzą się tam korki

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Podczas przebudowy ul. 1 Maja w Opolu zlikwidowano przy poczcie zjazd w Armii Krajowej i teraz tworzą się korki.
Podczas przebudowy ul. 1 Maja w Opolu zlikwidowano przy poczcie zjazd w Armii Krajowej i teraz tworzą się korki. Magdalena Leszczyk
Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne". Inwestycja będzie prowadzono przy okazji przebudowy placu przy dworcu.

Ul. 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w zeszłym roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego "Opole Główne".

Podczas prac zlikwidowany została krótki, ale ważny odcinek ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP.

No i od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ul. Piastowskiej stracili bowiem możliwość "ucieczki" w Armii Krajowej już przy budynku poczty. Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej tam skręcić w prawo na nowym łączniku.

- Jeździ się teraz fatalnie - mówi Arkadiusz Smoliński, jeden z opolskich kierowców. - Kiedyś korki tworzyły się na Piastowskiej i Korfantego w stronę Zaodrza, a teraz w obie. Ktoś nie pomyślał projektując przebudowę ulicy 1 Maja. Najgorsze jest to, że teraz trzeba będzie znów rozkopywać to, co już zostało zrobione i na co wydano nasze pieniądze.

Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne", który ma pomóc w rozładowaniu korków.

- Inwestycja będzie prowadzono przy okazji trwającej właśnie przebudowy placu przy dworcu PKP - poinformował Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.

Dodatkowy pas do skrętu w kierunku Armii Krajowej będzie zaczynał się tuż za skrzyżowaniem Krakowskiej i Korfantego a kończył przy światłach na skrzyżowaniu z Kołłątaja.

- Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mieli jeden pas do jazdy w kierunku Reymonta i pas do skrętu w prawo. Takie rozwiązanie w połączeniu z systemem ITS usprawni ruch tej części Opola - informuje Arkadiusz Wiśniewski. - Oczywiście wszystko to zrobimy bez likwidacji tamtejszej ścieżki pieszo-rowerowej.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W czasie remontów nikt nic nie wiedział , nie było nadzoru prac ??? Brak organizacji !!!
B
B D
Jak najszybciej zrealizować inny "super" pomysł : zwężyć Ozimską to upłynni ruch. Brawo UM Opole 😂
i
inżynier
Według ratuszowych lizusów jest super idealnie. Przecież kilka milionów w prawo czy lewo to podatnicy zapłacą. Układ komunikacyjny, który powstał w tym miejscu jest fatalny. Podobnie jak ITS, który nie działa. Opole to stan umysłu i głupoty.
a
aaa
28 kwietnia, 09:42, Gwidon:

A będzie jeszcze trasa średnicowa i estakada nad Plebiscytową na przedłużeniu Kośnego. Wszystko żeby jak najwięcej samochodów do centrum wepchać. Aż dziwne, że jeszcze nie wpadli na pomysł puszczenia ruchu od Placu Konstytucji 3 Maj prosto przez Krakowską do dworca. To by dopiero upłynnił się ruch w mieście.

Przeniesienie ratusza jest pewnie po to, by poszerzyć strefe płatnego parkowania. Niedługo będą pobierali opłatę za wjazd do miasta - będzie to jedyne miasto bez mieszkańców ;)

G
Gwidon
A będzie jeszcze trasa średnicowa i estakada nad Plebiscytową na przedłużeniu Kośnego. Wszystko żeby jak najwięcej samochodów do centrum wepchać. Aż dziwne, że jeszcze nie wpadli na pomysł puszczenia ruchu od Placu Konstytucji 3 Maj prosto przez Krakowską do dworca. To by dopiero upłynnił się ruch w mieście.
G
Gość
Władze Opola nie wypełniają zapisów ratyfikowanej przez Polskę Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych podjęta przez Ministerstwo Rozwoju w 2013 r. inicjatywa wypracowania systemowego spojrzenia na zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, ma urzeczywistnić w ramach funduszy europejskich 2014-2020 zapisy ratyfikowanej przez Polskę Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Chcemy,aby dostępność środków europejskich była szansą na postęp dla wszystkich obywateli, w tym tych z niepełnosprawnościami i o różnych potrzebach funkcjonalnych.

Olbrzymie pieniądze kosztuje nasz budżet utrzymanie ogrodu zoologicznego, ale władza nie chce zlecić MZK uruchomienie autobusu w pobliże ZOO - na skraj Parku na Wyspie Bolko - ulica Bolkowska powinna być ulicą dojazdową do ZOO dla autobusów MZK - przystanek końcowy.

A kiedy pojawi się zapytanie ofertowe o rozwiązanie sposobu dojazdu do ZOO dla matek z dziećmi czy osób niepełnosprawnych. Może to być MZK, małe BUS-y, czy ciuchcia z wagonikami. 

To wtedy przyciągnie turystów, bo wielu będąc w Opolu nie wie o pięknym ogrodzie ze zwierzętami. 

Może tutaj menedżerowie ruszą ze swoją mądrością .

Dlaczego my mamy takie szczęście, że jeżeli coś dobrego, to tylko poza Opolem. 

Jak coś najgorszego, sensacyjnego dla mediów - to tylko w Opolu. Gospodarność, porządek, organizacja - są nam obce. Tylu młodych , gniewnych, z mocną głową ( tylko słabe plecy)- jak Im dać to zdecydowanie, realizację...

Komunikacja zbiorowa wyeliminuje dojazd ponad 50 % samochodów, wiele matek dojedzie z odległych osiedli - przez cały rok
j
jeden pas ruchu
28 kwietnia, 17:23, Gość:

Obwodnica – droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

https://powiatopolski.pl/download/attachment/17860/studium_opole.pdf

Zgodnie z tą definicją to Opole ma tylko namiastkę prawdziwej obwodnicy. Proponuję włodarzom wyjazd na ' prowincję' do Nysy, Kędzierzyna, Praszki i zobaczenie jak ma wyglądać obwodnica.

G
Gość
To je Łopole - ole, ole. Biedni Opolanie , ale mają to co sobie wybrali - taka drogą chćą iść, jechać. A co z gondolami Mikosza. Przecież miały usprawnić komunikację miasta. Opole posiada Ogród Zoologiczny.

Ogród zoologiczny jest piękny - odbudowany po wielkiej powodzi, która zniszczyła doszczętnie cały ogród. Za olbrzymie pieniądze i pomoc z zagranicy odbudowano nowocześnie. Ale jest problem z dotarciem do jego kasy. Opole jest jedynym miastem w kraju, które nie ma dojazdu MZK do ogrodu Zoologicznego - do najbliższego przystanku MZK jest około 1 km, więc jak tam mają dotrzeć matki z małymi dziećmi, ludzie niepełnosprawni, kalecy - brak tolerancji - jesteśmy przecież w UNII.     Jest możliwość dojazdu w pobliże ogrodu ale brak chęci Ratusza w tej sprawie. Tylko pozwolić prywatnemu przewoźnikowi realizacje dojazdu małymi autobusami - będzie mnóstwo chętnych- zwłaszcza z odległych osiedli. Jak nie MZK to inny transport.

A jest co oglądać - przez cały rok.
G
Gość
Jak się buduje za dotacje to są to pieniądze "niczyje" i tak też się z tym ze strony miasta postępuje. Kiedyś się te pieniądze skończą.
s
stoję w korku
28 kwietnia, 17:26, zaodrze:

"Takie rozwiązanie w połączeniu z systemem ITS usprawni ruch tej części Opola - informuje Arkadiusz Wiśniewski"

A ja się pytam kiedy ten system -pewnie kosztowny - ruszy, bo jak na razie ;zonk;

Co ty nie wiesz, że stadion ważniejszy, że wkrótce olimpiada w Opolu ???

z
zaodrze
"Takie rozwiązanie w połączeniu z systemem ITS usprawni ruch tej części Opola - informuje Arkadiusz Wiśniewski"

A ja się pytam kiedy ten system -pewnie kosztowny - ruszy, bo jak na razie ;zonk;
G
Gość
28 kwietnia, 9:22, 126p:

To nie jedyny popis projektantów. Podobnie albo jeszcze gorzej jest na skrzyżowaniu /też po przebudowie/ulic Batalionów Chłopskich z ul. Oleską. Ktoś mądry zafundował kierowcom CZTERY sygnalizatory świetlne by skręcić w Oleską. Miliony wydane, a korki jeszcze większe.

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach " park

G
Gość
28 kwietnia, 9:22, 126p:

To nie jedyny popis projektantów. Podobnie albo jeszcze gorzej jest na skrzyżowaniu /też po przebudowie/ulic Batalionów Chłopskich z ul. Oleską. Ktoś mądry zafundował kierowcom CZTERY sygnalizatory świetlne by skręcić w Oleską. Miliony wydane, a korki jeszcze większe.

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach " park

G
Gość
Obwodnica – droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

https://powiatopolski.pl/download/attachment/17860/studium_opole.pdf
126p
To nie jedyny popis projektantów. Podobnie albo jeszcze gorzej jest na skrzyżowaniu /też po przebudowie/ulic Batalionów Chłopskich z ul. Oleską. Ktoś mądry zafundował kierowcom CZTERY sygnalizatory świetlne by skręcić w Oleską. Miliony wydane, a korki jeszcze większe.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie