Ul. 1 Maja w Opolu będzie rozbudowana. Pomiędzy Krakowską a Kołłątaja poszerzona zostanie jezdnia, bo teraz tworzą się tam korki

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Podczas przebudowy ul. 1 Maja w Opolu zlikwidowano przy poczcie zjazd w Armii Krajowej i teraz tworzą się korki.
Podczas przebudowy ul. 1 Maja w Opolu zlikwidowano przy poczcie zjazd w Armii Krajowej i teraz tworzą się korki. Magdalena Leszczyk
Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne". Inwestycja będzie prowadzono przy okazji przebudowy placu przy dworcu.

Ul. 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w zeszłym roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego "Opole Główne".

Podczas prac zlikwidowany została krótki, ale ważny odcinek ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP.

No i od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ul. Piastowskiej stracili bowiem możliwość "ucieczki" w Armii Krajowej już przy budynku poczty. Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej tam skręcić w prawo na nowym łączniku.

- Jeździ się teraz fatalnie - mówi Arkadiusz Smoliński, jeden z opolskich kierowców. - Kiedyś korki tworzyły się na Piastowskiej i Korfantego w stronę Zaodrza, a teraz w obie. Ktoś nie pomyślał projektując przebudowę ulicy 1 Maja. Najgorsze jest to, że teraz trzeba będzie znów rozkopywać to, co już zostało zrobione i na co wydano nasze pieniądze.

Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne", który ma pomóc w rozładowaniu korków.

- Inwestycja będzie prowadzono przy okazji trwającej właśnie przebudowy placu przy dworcu PKP - poinformował Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.

Dodatkowy pas do skrętu w kierunku Armii Krajowej będzie zaczynał się tuż za skrzyżowaniem Krakowskiej i Korfantego a kończył przy światłach na skrzyżowaniu z Kołłątaja.

- Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mieli jeden pas do jazdy w kierunku Reymonta i pas do skrętu w prawo. Takie rozwiązanie w połączeniu z systemem ITS usprawni ruch tej części Opola - informuje Arkadiusz Wiśniewski. - Oczywiście wszystko to zrobimy bez likwidacji tamtejszej ścieżki pieszo-rowerowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska