reklama

Unia Eksporterów opolskich firm. Pierwsze spotkanie

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Przedstawiciele firm dzielili się doświadczeniami i rozmawiali o wyzwaniach. Inicjatorem i gospodarzem spotkania był szef eksportu zakładu Aluprof z Opola.

Wysłaliśmy zaproszenia do firm z Klubu 150, odpowiedziało około dwudziestu - mówiła podczas wczorajszego spotkania poświęconego eksportowi Iwona Święch-Olender, kierownik Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera OCRG, współorganizator. - Dotychczas w ramach spotkań członków Klubu 150 podejmowaliśmy tematy, m.in. z obszaru produkcji, zarządzania, logistyki, także eksportu, ale to jest wyjątkowe, bo zaproponowane przez przedstawiciela jednej z firm.

Z inicjatywą specjalnego cyklu poświęconego eksportowi dla osób zajmujących się tym zagadnieniem w opolskich przedsiębiorstwach wyszedł Krzysztof Sofiński, dyrektor Sprzedaży Eksportowej Systemów Roletowych w firmie Aluprof, który zaoferował, że zorganizuje je w opolskim zakładzie. Organizatorzy ukuli dla tej inicjatywy nazwę „Unia Eksporterów opolskich firm”.

- Liczę, że podczas takich cyklicznych spotkań będziemy wymieniać się dobrymi praktykami i doświadczeniami - mówił Sofiński. - Chcielibyśmy na przykład zmierzyć się z mitem gorszej jakości produktów z Europy wschodniej i związanymi z tym oczekiwaniami niższej ceny ze strony zachodnich klientów. Interesuje nas także jeszcze mocniejsze wejście na rynki afrykańskie - dodał.

Aluprof należy do grupy kapitałowej Grupa Kęty S.A. Firma jest największym producentem profili aluminiowych w Polsce oraz jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Ma oddziały w Europie (w Polsce: w Bielsku-Białej, Opolu, Goleszowie i Złotowie) i USA. Zatrudnia ponad 2 tys. pracowników. Roczne przychody ze sprzedaży Aluprof przekraczają 230 mln euro. Eksport stanowi około 36 proc.

Piotr Streiss, menedżer d.s eksportu firmy Arpanel (wydział spółki Adamietz ze Strzelec Opolskich) wyjaśniał, że działalność wydziału bazuje głównie na eksporcie (ponad połowa sprzedaży trafia do Czech, Słowacji, Niemiec i Holandii). - Przymierzamy się do rynków wschodnich. Chciałbym poznać doświadczenia innych firm w tym obszarze - mówił Streiss.

Ewa Muc-Klimek z Nutricii dzieliła się dobrymi praktykami z organizowania przetargów na eksport i import równocześnie, co pozwala przewoźnikom nie wozić „powietrza”.

- Chciałabym się dowiedzieć, jak inne firmy radzą sobie z obostrzeniami dotyczącymi transportu w krajach zachodnich, na ile korzystają z kolei - mówiła.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3