Unia Europejska da miliony na remont linii Opole Zachodnie-Kędzierzyn-Koźle

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h
Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h Sławomir Mielnik
Ponad 90 milionów euro przeznaczy Unia Europejska na generalny remont torów, stacji kolejowych i całej infrastruktury pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem.

Komisja Europejska pozytywnie oceniła właśnie wniosek PKP Polskich Linii Kolejowych.

- Koszt przebudowy linii wyniesie ponad 142 mln euro, w tym ponad 90 mln euro stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Na początku czerwca PKP PLK wyłoniła wykonawcę robót. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum spółek PORR i Trakcja System. Ta pierwsza spółka realizowała wcześniej m.in. rewitalizację linii od Błotnicy Strzeleckiej do Opola.

Kolejowa spółka planuje wyremontować linię E30 na odcinku o długości 40 km z Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla. Wymienione będą nie tylko tory, ale także sieć trakcyjna.

Zwiększy się również komfort obsługi podróżnych, bo kolej zmodernizuje perony i przystanki na stacjach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice oraz Opole Groszowice. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zostaną także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ponadto na stacji w Gogolinie powstanie przejście podziemne dla pieszych (również wiadukt, ale ma on inne finansowanie), a w Opolu Grotowicach zostanie zbudowana kładka nad torami.

- Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.

O potrzebie modernizacji torów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem, kolejarze mówią od kilkunastu lat. Torowisko jest mocno wyeksploatowane, tymczasem linia E30 stanowi część Transeuropejskiej Sieci Transportowej.

Gośc NTO: Szymon Ogłaza o zysku Przewozów Regionalnych

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Eurofighter - Typhoon

Ja zajs Rance wyciongajom po nie swojy, a sami nic mondrego wygospodarzic nie umiom Darmozjady! Psinco wom dac!!!

j
jol
W dniu 02.07.2017 o 09:06, Gość napisał:

Nie Unie da pieniądze, tylko Polska, która od dwóch lat jest już płatnikiem netto!

Podej te sumy wiela wplacol i wiela biere. Udowodnij te netto:-)
n
nietto
W dniu 02.07.2017 o 09:06, Gość napisał:

Nie Unie da pieniądze, tylko Polska, która od dwóch lat jest już płatnikiem netto!

To PiSlandia już sobie sama dopłaca te miliardy nie truj bo capi PiSdzielstwem kaczystan dalej wyćiąga łapki POunijną kasę bez niej nawet nie pierdnąć.
k
kizia

Jak to wiadukt w Gogolinie???- a Zdzieszowice???- tam jest większy ruch i większa ilość mieszkańców, to bez sensu!

G
Gość

Nie Unie da pieniądze, tylko Polska, która od dwóch lat jest już płatnikiem netto! 

P
Pasażer MZK

Adam, pojedź sobie do Nysy, tam też pociąg "zasuwa"....

 

dobrze, że realnie podeszli do sprawy, pow 160km/h nie opłaca się, bo to oznacza przebudowę każdego przejazdu kolejowego. A lepiej zmodernizować więcej tras do większej prędkości, niż jedną do bardzo dużej a reszta nic

m
mapa

A czy z Opola Gł. do Kędzierzyna-K. nie ma czasem 43 km a nie 40. Z zachodu jest pewnie ze 45 km to trochę brakuje

G
Gość

Szkoda,że zrezygowano z koncepcji przebudowy tej trasy do prędkości powyżej 160 km/h.

a
anda

Wiadukt przydałby się bardziej (albo również) w Zdzieszowicach

A
Adam

A linia kluczbork - wrocław, można grzyby zbierać równloegle z biegiem pociągu!

a
ag

Chyba najpierw będzie zapaść w skali całego kraju, a za parę lat zobaczymy, efekty czyli puste pociągi !
Minorowo nie !

Dodaj ogłoszenie