Unia Europejska otworzyła granice. Jednak nie dla zakupów przez internet

fot. sxc
W opublikowanym komunikacie przedstawiono szereg środków, jakie należy podjąć w celu uproszczenia otoczenia regulacyjnego zakupy online.
W opublikowanym komunikacie przedstawiono szereg środków, jakie należy podjąć w celu uproszczenia otoczenia regulacyjnego zakupy online. fot. sxc
Jak wynika ze sprawozdania Komisji Europejskiej, konsumenci chcący zrobić zakupy online w innym państwie członkowskim, często napotykają się na powszechny problem odmowy realizacji zamówienia.

Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie akcji, w której grupa anonimowych kupujących usiłowała dokonać zakupu 100 popularnych produktów (aparaty fotograficzne, płyty CD, czy ubrania) u zagranicznego sprzedawcy. Złożono przy tym ponad 11 tys. zamówień testowych.

Z badania wynika, że 60 proc. transgranicznych transakcji nie mogło zostać zrealizowanych przez konsumentów, ponieważ sprzedawca nie prowadził wysyłki produktu do ich kraju lub nie oferował odpowiednich możliwości dokonania płatności.

Jakie korzyści omijają konsumentów? Jak to można zmienić?

Czytaj w portalu Strefa Biznesu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska