Żona pana Bolesława miała umówione wizyty kontrolne na 3 i 4 czerwca. - Kilka dni wcześniej wybraliśmy się do szpitala, aby upewnić się, czy nic się nie zmieniło, bowiem nie potrafiliśmy się dodzwonić. Na miejscu odstaliśmy 30 minut do okienka, w którym poinformowano nas, że lekarka, która pracowała w tej przychodni, przeszła na emeryturę i obecnie przychodnia jest nieczynna, bowiem nie ma w USK innego lekarza, który działałby na polu leczenia jaskry - opowiada mężczyzna.
Pan Bolesław nie kryje rozgoryczenia. - Termin był umawiany jeszcze przed pandemią i teraz nie wiadomo, co robić. Co więcej, szpital powinien telefonicznie informować pacjentów o tym, że wizyta jest odwołana, a tak się nie stało. Jednak najbardziej irytujące jest, że w okienku usłyszeliśmy, że powinniśmy poszukać sobie pomocy na mieście, najlepiej prywatnie. Tyle że cała dokumentacja z ostatnich 20 lat leczenia żony jest w szpitalu! W takich chwilach człowiek naprawdę zastanawia się na co przeznaczane są jego podatki - stwierdza.
USK: Trwają poszukiwania nowego specjalisty
Małgorzata Lis-Skupińska, rzecznik USK, informuje, że poradnia jaskrowa funkcjonuje w USK w ramach poradni okulistycznej, która nawet w czasie pandemii nie przerwała swojej działalności.
- Lekarze z innych poradni, zajmujący się pacjentami z innymi schorzeniami wzroku, nie mogą zastąpić pani doktor, która pracowała w poradni jaskrowej, będąc już na emeryturze, a ostatnio zatrudniona była w USK w ramach umowy cywilno-prawnej - wskazuje.
- Dyrekcja wiedziała, że lekarka może zrezygnować z tej pracy i dlatego od wielu miesięcy szpital aktywnie szukał i nadal szuka okulistów. Oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, zarówno w ramach umowy o pracę, jak i umowę kontraktową. Niestety, specjalistów nie ma i z tym problemem boryka się wiele placówek zdrowia. Nasze ogłoszenia o pracę zamieszczamy zarówno na stronie szpitala, jak i na portalach specjalizujących się w ogłoszeniach o pracę - argumentuje Małgorzata Lis-Skupińska.
USK: Informujemy o odwoływaniu wizyt
Pani rzecznik zapewnia, że USK informuje o odwoływaniu wizyt. – Czytelników, którzy zwrócili się do "NTO", nie zdążyliśmy uprzedzić. Sytuacja jest dynamiczna, również ze względów epidemiologicznych, stąd w razie odwołania wizyty personel rejestracji dzwoni na dzień lub dwa przed zaplanowanym terminem. Jeżeli pacjent zwraca się z prośbą o pomoc, gdzie może szukać pomocy specjalisty – wskazujemy, gdzie w mieście znajdują się przychodnie specjalistyczne. Taka lista znajduje się również na stronie NFZ - mówi.
Małgorzata Lis-Skupińska zapowiada, że poradnia jaskrowa wznowi działalność, gdy tylko USK uda się zatrudnić specjalistę. - Wtedy zaproponujemy pacjentom nowe terminy przyjęć - stwierdza.

Caritas Archidiecezji Warmińskiej wspiera zimą bezdomnych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?