UOKiK: Promocja Łowicza wprowadza w błąd

(oprac. dora)
Łowicz. - Oferowanie przez tak długi okres określonych produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach mogło wprowadzać przeciętnego konsumenta w błąd - tłumaczy UOKiK. (fot. archiwum/Witold Chojnacki)
Łowicz. - Oferowanie przez tak długi okres określonych produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach mogło wprowadzać przeciętnego konsumenta w błąd - tłumaczy UOKiK. (fot. archiwum/Witold Chojnacki)
Promocyjne opakowania przetworów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd. Niektóre opakowania na sklepowych półkach stoją już od 2006 roku.

Producent, Agros Nova został zobowiązany do wycofania ich z rynku.

Zobacz: Głubczyckie Wodociągi i Kanalizacja ukarane przez UOKiK

Agros Nova zajmuje się m.in. produkcją napojów niegazowanych, przetworów owocowo-warzywnych i potraw gotowych. Jedną z marek wykorzystywanych do sprzedaży tych produktów jest Łowicz. Wątpliwości Urzędu wzbudziły opakowania niektórych artykułów.

- Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach - informuje Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.

Jak dodaje, przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. - Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku - mówi.

Wątpliwości Urzędu wzbudziła stosowana przez spółkę praktyka

- Oferowanie przez tak długi okres określonych produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach mogło wprowadzać przeciętnego konsumenta w błąd - tłumaczy UOKiK.

Zdaniem UOKiK praktyka mogła dezinformować konsumentów

Klienci mogli odnieść wrażenie, że kupują większy produkt po atrakcyjniejszej cenie, tymczasem od kilku lat produkty były sprzedawane wyłącznie w promocyjnych opakowaniach.

Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o oferowanych przez siebie produktach w sposób pełny i rzetelny.

Zobacz: Ceny cukru oszalały. Sprawie przygląda się UOKiK

- Dla wielu konsumentów jednym z czynników, który ma zasadnicze znaczenie przy dokonaniu wyboru konkretnego towaru jest cena - twierdzi rzecznik UOKiK.

Zdaniem Prezes Urzędu informacja na opakowaniu o gratisie powodowała, że oferta spółki wydawała się atrakcyjniejsza dla konsumentów i mogła skłaniać do decyzji, której w innych okolicznościach by nie podjęi.

Zgodnie z prawem za wprowadzanie konsumentów w błąd grozi kara do 10 proc. przychodu

- Cieszy fakt, że już podczas prowadzonego postępowania spółka zadeklarowała zmianę praktyki. W związku z tym Prezes UOKiK odstąpiła od ukarania spółki sankcją finansową i nałożyła spółkę Agros Nova obowiązek wykonania zobowiązania polegającego na zaprzestaniu wprowadzania do obrotu i wycofaniu z rynku kwestionowanych opakowań - mówi Małgorzata Cieloch.

Jak tłumaczy, w przypadku niewykonania obowiązku nałożonego prawomocną decyzją Prezesa UOKiK, przedsiębiorca może zostać ukarany karą pieniężną do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska