UOKIK zawiadamia prokuraturę w sprawie dwóch sklepów internetowych

Edyta Hanszke
Konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Potem sa problemy z uzyskaniem towaru lub zwrotem pieniędzy.
Konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Potem sa problemy z uzyskaniem towaru lub zwrotem pieniędzy. ©freeimages.com
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zrobił to po skargach konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com.

Do UOKiK napływają skargi konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com, które sprzedają markową odzież przez internet. Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi - przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii.

Konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Jednak, jak wynika z sygnałów docierających do UOKiK oraz informacji pozyskanych z internetu, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy - konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.

- Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd złożył w tej sprawie zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Zawsze w sytuacji podejrzenia oszustwa poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić policję lub prokuraturę.

Jednocześnie UOKiK przypomina, że jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback.

W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.

Konsument, którzy potrzebuje porady prawnej może zadzwonić na Infolinię Konsumencką - 801 440 220 lub 22 290 89 16, napisać mailowo na porady@dlakonsumentow.pl, a także skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów.

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Ktoś

Bo panie taniej, taniej, no taniej!!! I wszyscy lecą jak muchy na lep... Jak nie raz widzę ceny np. na znanej platformie zakupowej, to się zastanawiam skąd ten ktoś bierze towar... Ceny z pupy wzięte!

Dodaj ogłoszenie