UPC musi oddać klientom pieniądze

Edyta Hanszke
freeimages.com
Firma bezprawnie informowała konsumentów o podwyższeniu abonamentu za internet. Została za to ukarana przez UOKiK.

Postępowanie przeciwko operatorowi telekomunikacyjnemu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadził od stycznia ubiegłego roku po skargach klientów i informacjach, które ukazały się w mediach.

UPC od grudnia 2014 roku podniosło o 7zł miesięcznie opłatę za internet. Zdaniem urzędu, zrobiło to bezprawnie.

- Umowy, które zawieramy z dostawcami różnych usług na czas nieokreślony, mogą się zmienić tylko wtedy, gdy w kontrakcie znajdują się prawidłowe tzw. klauzule modyfikacyjne. Są to postanowienia precyzujące, co i w jakich okolicznościach może ulec zmianie, w konsekwencji wpływając na cenę usługi - informują przedstawiciele UOKiK.

Prezes UOKiK stwierdził, że spółka UPC bezprawnie poinformowała konsumentów o zmianie wysokości abonamentu za dostęp do internetu - zabrakło w nich wspomnianej wcześniej klauzuli modyfikacyjnej.

- W takiej sytuacji UPC nie powinno jednostronnie zmieniać umów. Praktyka przedsiębiorcy narusza dobre obyczaje, gdyż podwyżka uzależniona była wyłącznie od woli operatora. Konsument mógł płacić wyższą cenę lub wypowiedzieć umowę, nie miał możliwości korzystania z dotychczasowej oferty - tłumaczy Marek Niechciał, prezes UOKiK.

W efekcie UPC ma zwrócić abonentom naliczone podwyżki zaraz po tym, jak decyzja się uprawomocni. Licząc od grudnia do czerwca br., byłoby to 133 zł. UPC ma poinformować o tym konsumentów.

UOKiK nałożył na operatora także karę finansową w wysokości 817 640 zł za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

- Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - podkreślają przedstawiciele UOKiK.

Złe prognozy dla polskiego eksportu

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

0 20 21 22

kiedyś chodziło się co cafejki jak nie używało się modemu a teraz ludzie to mają za dużo w D.

p
pewuen

kolego, net po kablu wiadomo że nie ma limitów i to jego główny plus ale jak masz jakieś aero2 (tak jak ktoś tu pisał) to nie masz abonamentu i stałych opłat, a poza tym możesz go zabrać zawsze ze sobą

0 20 21 22

net po kablu zawsze będzie górą :) znasz takie pojęcie "ping"? twoje LTE nigdy nie dorówna światłowodowi i domowej siec LAN a już nie wliczając w to bezpieczeństwa... :)

G
Gość

Placilem UPC za podstawowy abonament ponad 70 zl miesiecznie .. po zlozeniu wypowiedzenia obnizyli do 44 zl jednoczesnie podnoszac predkosc przesylowa ... jezeli chca to potrafia ... czekam na zwrot nadplaty ...

T
TV
W dniu 23.08.2016 o 11:26, Barbara napisał:

Czekamy zatem na zwrot pieniędzy z utęsknieniem! To było bezprawne, a wszyscy musieliśmy bulić. Nieładnie. Nie zdziwię się jak część abonentów wypowie umowę za takie praktyki.

Brak logiki w tym co piszesz. Jeśli miałby ktoś wypowiedzieć umowę to raczej po podwyżce a nie po zwrocie nadpłaty.

B
Barbara

Czekamy zatem na zwrot pieniędzy z utęsknieniem! To było bezprawne, a wszyscy musieliśmy bulić. Nieładnie. Nie zdziwię się jak część abonentów wypowie umowę za takie praktyki.

Dodaj ogłoszenie