reklama

Urząd Komunikacji Elektronicznej coraz częściej staje w naszej obronie

Edyta Hanszke
Operatorzy usług telekomunikacyjnych często wykorzystują nieuczciwe praktyki wobec swoich konsumentów.
Operatorzy usług telekomunikacyjnych często wykorzystują nieuczciwe praktyki wobec swoich konsumentów. Michał Pawlik
2884 skargi w ciągu pół roku odebrał Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dotyczą operatorów telefonicznych i dostawców internetu.

Wprowadzanie abonentów w błąd przy zawieraniu umów przez przedstawicieli handlowych, podrabianie podpisów na umowach, niedotrzymanie przez dostawców usług warunków umów w przypadku ich przedłużenia, niższa prędkość internetu niż zapisana w umowie czy brak zasięgu, utrudniony kontakt z działem obsługi klienta - to najczęstsze "występki" operatorów usług telekomunikacyjnych, które zgłaszali Polacy do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w pierwszym półroczu br.

- Przez te 6 miesięcy wpłynęły do nas 2884 wnioski o interwencję, z czego prawie 84 procent zakończyło się pozytywnie dla konsumentów - wylicza Dawid Piekarz, rzecznik prasowy UKE. - Do tego należy jeszcze dodać 1378 wniosków o mediację, z których ponad 66 procent skończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.
UKE odpowiedziało w ciągu pierwszego półrocza także na niemal 1100 pytań o funkcjonowanie rynku usług telekomunikacyjnych czy obowiązujące prawo. Jak zauważa Dawid Piekarz, liczba i rodzaj takich usług (telefonia stacjonarna, komórkowa, internet) na polskim rynku systematycznie wzrasta, a skomplikowane zapisy regulaminów, cenników i promocji w przypadku wielu operatorów mogą sprawiać konsumentom problemy.

Są one - jak zauważają przedstawiciele UKE- wynikiem nieprawidłowości leżących po stronie operatorów usług telekomunikacyjnych, nieuczciwych praktyk przedstawicieli handlowych czy braku roztropności i ograniczonego zaufania po stronie konsumentów.

Problem jest nadal poważny, o czym świadczy liczba wniosków o interwencję u dostawców usług telekomunikacyjnych, które trafiają do prezesa UKE.

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

h
halo

Ludzie w małym procencie uświadamiają sobie jak bardzo są naciągani przez operatorów na różne promocje i bonusy...nawet dopisywanie do rachunków fikcyjnych usług jest praktykowane( sms i inne sztuczki techniczne).
Ponadto to hasło w rozmowie z konsultantem " rozmowa jest nagrywana" to terror psychiczny a wiarygodności tego nagrania nie można sprawdzić, chyba że ktoś równolegle nagra, ale takich bystrych jeszcze jest zbyt mało żeby nieuczciwych i pazernych wrócić na drogę cnoty.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3