Za pośrednictwem platformy mają się kontaktować ze sobą nie tylko miejskie jednostki, ale i opolanie, korzystających z ich usług.
- I tak np. jeśli ktoś będzie chciał złożyć skargę w Straży Miejskiej, to nie będzie musiał wysyłać jej pocztą, czy iść do komendy, ale zrobi to korzystając z platformy "E-Opole" - tłumaczy Jarosław Starszak, naczelnik wydziału informatyki w urzędzie miasta. - Projekt zakłada połączenie urzędu miasta z 70 miejskimi jednostkami m.in. ze Strażą Miejską, czy Miejskim Zarządem Dróg.
Każdy chętny opolanin będzie mógł otrzymać unikalne konto na platformie i dzięki niemu nie tylko wysłać urzędowe pismo, ale również śledzić jego drogę i czas załatwiania.
- Czas odgrywa tu kluczową rolę, wierzymy, że platforma przyśpieszy nasze działanie i ograniczy koszty - mówi Starszak. - Każda administracja pochłania ogromne ilości papieru i znaczków. Tymczasem platforma "E-Opole" obejdzie się bez nich.
Platforma - z którą będziemy łączyć się za pośrednictwem internetu - to wspólny pomysł urzędu miasta oraz łódzkiej Fundacji Informatyki i Zarządzania. Fundacja zdobyła na ten cel 2,4 mln zł z funduszy unijnych, jakie rozdziela urząd marszałkowski w Opolu
- Będziemy wspólnie wdrażać ten projekt. Niezbędny jest tu cykl szkoleń pracowników, a także promocja wśród mieszkańców - przyznaje Starszak. - Ogromna większość kosztów leży po stronie fundacji. Być może w ciągu roku okaże się, że musimy dokupić sprzęt komputerowy, ale i tak projekt będzie się nam opłacać. Sami, ze względu na brak pieniędzy w budżecie, nie stanęlibyśmy do konkursu o taką unijną dotację.
Przetarg na stworzenie platformy został już ogłoszony. Niebawem poznamy jego zwycięzcę, a sama platforma ma być gotowa pod koniec 2010 roku.
Czytaj e-wydanie NTO - > Kup online
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?