Usługi kurierskie dla rynku e-commerce

Materiał informacyjny InPost
Z roku na rok rośnie udział sklepów internetowych w rynku. Z jednej strony klienci przekonują się do takiej formy zakupów i same witryny czy aukcje cieszą się zaufaniem Polek i Polaków. Z drugiej strony tegoroczna pandemia była rewelacyjnym czasem na zakupy w sieci, gdy stacjonarne sklepy były zamknięte, a klienci w obawie o swoje bezpieczeństwo również unikali większych skupisk ludzi. Szacuje się, że co roku sprzedaż online rośnie o około 15-20%, a wraz z nią popularności usług kurierskich, ich dynamiczny rozwój oraz wdrażanie nowych rozwiązań logistycznych, które pozwolą dostarczać zakupy jeszcze taniej, jeszcze szybciej, jeszcze sprawniej.

Czy rynek e-commerce wpływa na rozwój firm kurierskich?

Opublikowany roku raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” jest rewelacyjnym obrazem zachowań Polaków w sieci. To analiza tych, którzy są e-konsumentami oraz tych, którzy z różnych względów unikają tej aktywności, choć ten rok mógł zweryfikować wiele różnych postaw zakupowych. Niewątpliwie rynek e-zakupów cały czas rośnie i obecnie już 73% internautów w sieci korzysta z wirtualnych koszyków. To wzrost o 11 p.p. i na pewno na ten trend wpływ miał okres pandemii i znacznych obostrzeń. Statystycznie w sieci robią zakupy osoby młodsze, z wyższym wykształceniem i dobrą sytuacją finansową. Ci, którzy wybierają tradycyjne zakupy, cenią kontakt ze sprzedającym oraz lubią wiedzieć, co kupują – czyli potrzebują fizycznego kontaktu z produktem. Jedynym argumentem w tym wypadku stają się niższe ceny oraz bezpieczne płatności. Warto zwrócić uwagę na fakt, że stale rośnie liczba osób, które korzystają z zagranicznych serwisów e-commerce. Obecnie to już 30% internautów.

Na szybki rozwój rynku e-commerce wpływa również rozwój technologii. Polacy chętnie korzystają z urządzeń mobilnych i szczególnie młode pokolenia w tym celu najchętniej sięgają po smartfony. Różnego rodzaju aplikacje również wspierają i przyspieszają sam proces zakupów, płatności, a co za tym idzie także dostawy.

Zamów kuriera

Dynamiczny wzrost zakupów w sieci sprawia również, że zmienia się sektor przewoźników. Samo zamówienie kuriera jest intuicyjne i szybkie. Poza tym do wyboru klienci mają szereg różnego rodzaju opcji dodatkowych, które umożliwiają dostosowanie usług do konkretnych potrzeb. Coraz chętniej klienci korzystają także z funkcjonalnych paczkomatów, które pozwalają zarządzać przesyłkami wtedy, kiedy ma się czas bez konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera. W efekcie nadanie czy odbiór paczki w punkcie lub w automacie doskonale wpisuje się w tryb życia współczesnych Polaków. W ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia to także najkorzystniejsza opcja, ponieważ pozwala znacząco ograniczyć ruch w mieście. Firmy kurierskie stale inwestują również w najnowszą technologię, która ułatwia monitorowanie paczek, ich przepakowywanie oraz przyspiesza doręczenia oraz płatności. Poza tym zwiększa się ilość centrów logistycznych oraz sama flota samochodów.

Sprzedaż internetowa to także szereg usług wspierających e-commerce. Wśród nich oczywiście prym wiedzie branża kurierska, która w dużym stopniu obsługuje przesyłki wysyłane przez sklepy internetowe. Poza tym rośnie popyt na obsługę e-fulfillmentu i usługi centrów zwrotów. Z takich rozwiązań korzystają zarówno duzi i średni przedsiębiorcy, jak i małe sklepy. Warto przy tym zwrócić uwagę, że duża ilość nadawanych paczek to zdecydowanie więcej pracy dla kurierów, ale nie przekłada się to na rentowność firm przewozowych. W efekcie dla sklepów i klientów ważne jest to, aby wysyłka paczki była jak najtańsza, bo to wpływa również na to, że decydujemy się na zakupy online

Dodaj ogłoszenie