Uśmiech dziecka daje moc opolskiej mamie. Kampania urzędu marszałkowskiego w Opolu

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Opolska mama ma moc - podsumowanie kolejnego roku kampanii w Prószkowie. Edyta Hanszke
Kolejny rok działań na rzecz opolskich dzieci, mamy i seniorów finansowany m.in. z udziałem pieniędzy unijnych podsumował Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego.

Opolska mama ma moc - to kampania promująca opolskie mamy i rodziny, a z drugiej pokazująca, z jakich projektów dofinansowanych z puli unijnej mogą one korzystać - mówiła podczas spotkania w Prószkowie Karina Bedrunka, dyrektor departamentu odpowiedzialnego za pieniądze unijne w UMWO, który koordynuje też kampanię.

- Rodzina na Opolszczyźnie jest dużą wartością i na niej chcemy budować przyszłość regionu, między innymi dzięki wsparciu unijnych pieniędzy. Sercem rodzin są kobiety i to z nimi i dla nich realizujemy wiele naszych inicjatyw w ciągu roku w ramach kampanii - dodała i wskazała, że z pieniędzy unijnych finansowane są m.in. badania prenatalne, szkoły rodzenia, rehabilitacja dla wcześniaków wymagających wsparcia, ale też dla seniorów, nauka języków obcych.

- Przez kampanię chcemy docierać do mieszkańców z informacjami o projektach unijnych - podkreśliła dyrektor Berdunka.

Na spotkanie zaproszono opolskie kobiety zanagażowane w kampanię oraz bohaterów najnowszej książki wydanej przez urząd z dziecięcymi wierszami, opowiadaniami, plakatami i mapami nagrodzonymi w konkursach oraz teksty o Opolanach budzących uśmiechy dzieci.

Julia Owsiak 13-latka z Brzegu (III m-ce za wiersz) mówiła, że inspiracją był dla niej młodszy brat, z którym bardzo lubi się bawić. - Cieszę się, że mam pełną rodzinę, bo nie wszyscy moi koledzy mieszkają z mamami i ojcami. Moja od wielu jeździ na wakacje nad morze w jedno i to samo miejsce i bardzo to lubimy. Staje się to naszą tradycją - mówiła.

Marta Szewerda-Koszyk z Fundacji Dr Clown, bohaterka jednego z tekstów, przyznała, że dotychczas widziała uśmiechy dzieci w szpitalach działając jako Doktor Clown, a teraz na co dzień ma uśmiech 4-miesięcznego synka.

Dyrektor Karina Bedrunka wskazała, że publikacje wydawane w ramach kampanii mają pokazywać Opolan, ich pasje, pracę i działalność społeczną, mają inspirować, uczyć i bawić (szczególnie te przeznaczone dla najmłodszych).

Będzie waloryzacja 500+?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie