Idąc dalej za tą publikacją, można wysuwać coraz śmielej idące wnioski, że w dzisiejszym świecie, napakowanym mediami społecznościowymi, które już dawno zdążyły uzależnić od siebie większość światowych społeczeństw, można wywołać panikę za sprawą kilku krótkich filmów lub postów wrzuconych do serwisów Facebook i Instagram.
Prosty przykład. Jedno zdjęcie z zatłoczonej stacji benzynowej i rusza lawina, której nie można zatrzymać. Post jest udostępniany, komentowany, a ludzie wychodzą z domów, żeby czym prędzej zdążyć zatankować samochód do pełna, bo jeszcze zabraknie paliwa. Podobnie w ostatnim czasie było z cukrem.
Jak to jest, że kolejny raz daliśmy się wrobić? Z półek sklepowych zniknął cukier. Część ludzi kupuje ten produkt tak jak dawniej, część (tak jak ja) nie używa go w domu i w pracy, a inna część wystraszyła się, że w sezonie tworzenia dżemów i przetworów, zabraknie im podstawowego składnika do ich przygotowania.
Według sondażu UCE Research i SYNO Poland, 89,9 proc. Polaków słyszało o brakach cukru w sklepach. 57,1 proc. ankietowanych trafiło na tę wiadomość, przeglądając Internet, tj. serwisy i portale informacyjne czy social media. Z sondażu wynika, że 12,9 proc. Polaków, w związku z doniesieniami o brakach w sklepach, kupiło cukier w nadmiarze. 86,5 proc. obywateli nie uległo panice. Pytanie brzmi, ile osób odpowiedziało szczerze?
Spójrzmy dokładnie o co chodzi. Przyjmujemy informację przeglądając Internet. Ciekawe jak wiele osób, zgłębia daną wiadomość? Ilu odbiorców informacji doczyta, że nic złego się nie dzieje, że Polsce nie zabraknie cukru, a jego chwilowe braki wynikają z trudnościami dostaw zagranicznych koncernów, które dostarczają nam produkt. A to już temat na inną rozmowę, bowiem jest czymś kompletnie absurdalnym, że w Polsce, gdzie od lat produkowano cukier, dziś trzeba go sprowadzać…
Proszę, nie panikujmy. Każdemu, kto chce wywołać chaos, lub zrobić sobie wyniki oglądalności w mediach społecznościowych, właśnie o to chodzi.
Strefa Biznesu: Polskie firmy muszą być bardziej innowacyjne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?