reklama

Używane ubrania, które trafiły do pojemników w sklepach Biedronki, zostaną przekazane dla ponad 500 rodzin w Polsce

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Zaktualizowano 
Archiwum
40 ton odzieży zebrano podczas ogólnopolskiej akcji "Biedronki" i Caritas. Trafiła ona do 500 rodzin potrzebujących, którymi opiekuje się Caritas.

Podczas trwającej niemal miesiąc akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie” tysiące klientów Biedronki przekazało zalegającą w ich szafach odzież w dobrym stanie. Zabezpieczy ona ponad 500 rodzin znajdujących m. in. się pod opieką diecezjalnych Caritas.

Każdy z nas ma w swojej szafie ubrania, których nie nosi – ze statystyk wynika jednak, że zaledwie 1/3 Polaków oddaje swoje nieużywane ubrania potrzebującym.

Sieć Biedronka i Vanish podczas akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie” organizatorzy zachęcali Polaków, aby niepotrzebną odzież pozostawiali w różowych koszach Vanish. Kosze ustawione były w 300 sklepach sieci Biedronka, m.in. w Opolu. Ubrania mogły być noszone lub nie, to nie miało znaczenia. Warunek: musiały być w dobrym stanie.

Dzięki trwającej blisko miesiąc zbiórce udało się pozyskać wiele ton ubrań. Przy ich odbiorze, segregacji i praniu pracowało aż 50 osób, a pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu prało bez przerwy.

W efekcie do podopiecznych Caritas trafiło tyle czystych i wyselekcjonowanych ubrań, że 500 najbardziej potrzebujących, wielopokoleniowych rodzin zostało zabezpieczonych w dobrą odzież na wiele miesięcy. Kampanię wspierała seria spotów emitowana w głównych stacjach telewizyjnych, która inspirowała Polaków do sprawdzenia zawartości swojej szafy i oddania nieprzydatnych części garderoby.

Akcja nie tylko pomogła podopiecznym Caritas w Polsce. Była też głosem w dyskusji o ekologii - podaje spółka w komunikacie. - Produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla, kosztowna logistyka oraz ogrom odpadów. Dzięki akcji "Daj swoim ubraniom drugie życie' udało nam się zainspirować Polaków do przejrzenia zawartości swoich szaf. Pokazaliśmy im, jak proste jest ponowne wykorzystanie nieużywanych ubrań. Przy okazji może odbywać się to z szacunkiem dla środowiska. Wśród wielu działań prowadzonych na rzecz Caritas – zbiórek żywności, pikników dla rodzin, przekazywania paczek i projektów dedykowanych seniorom – ta akcja dodała kolejnej wartości: ekologicznego myślenia o naszym codziennym życiu

Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka podkreśla, że Biedronka od ponad dekady współpracuje z Caritas w Polsce wspierając dzieci, osoby starsze, chorych czy potrzebujących prowadząc m. in. projekt „Karta na codzienne zakupy", dedykowany najuboższym seniorom. Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała także marnowaniu żywności. W ramach programu „Spiżarnia Caritas”, przekazuje produkty spożywcze do paczek żywnościowych, jadłodajni oraz stołówek.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak to się ma do kontenerów PCK, które są przepełnione i nikt ich nie opróżnia, a osób chętnych do oddania w nich odzieży jest bardzo dużo?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3