Venga, czyli najmłodsze dziecko koreańskiego koncernu Kia, dostępna jest na polskim rynku od 39 900 zł

Kia
Kia
Na rynku polskim venga pozycjonowana jest w segmencie samochodów B. Koncern Kia zamierza tym samym konkurować m.in. z fiatem punto evo, toyotą yaris, skodą fabią, renault clio, oplem corsą czy fordem fiestą.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Rozstaw osi: 2615 mm
Szerokość: 1765 mm
Wysokość: 1600 mm
Długość: 4068 mm

Osiągi

Silnik 1,4 benzyna
Moc 90 KM, prędkość 168 km/h
przyśpieszenie 12.8 s, spalanie
7.5/5.5/6.2.
Silnik 1,6 benzyna
Moc 125 KM, prędkość 182 km/h
przyśpieszenie 10.9 s, spalanie 8.4/5.8/6.7.
Silnik 1,4 diesel
Moc 75 KM, prędkość 157 km/h, przyśpieszenie 17.4 s, spalanie 5.6/4.3/4.8.
Silnik 1,4 diesel
Moc 90 KM, prędkość 167 km/h,
przyśpieszenie 14.5 s, spalanie 5.6/4.3/4.7.
Silnik 1,6 diesel
Moc 128 KM, prędkość 185 km/h
przyśpieszenie 11.1 s, spalanie 5.8/4.4/4.9.

Najnowszy koreańczyk na pewno namiesza na rynku. Jego największymi atutami jest siedmioletnia gwarancja oraz cena. Vengę będzie można mieć już za 39 900 złotych.

Teraz kilka słów o wnętrzu. Nowa, czteroramienna kierownica regulowana jest w pionie i poziomie. Kolejnym elementem nowego markowego designu Kia jest widoczny poprzez kierownicę, "trój-tubusowy" zestaw wskaźników. Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania. Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz pokazuje wyraźnie nazwę aktualnie odbieranej stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę. Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda, dźwignię skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty.

Wnętrze vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej - przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B. Nowa kia wyróżnia się kilkoma nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają kształtować przestrzeń kabiny i przedziału bagażowego. Jeżeli 422 litry standardowej pojemności ładunkowej nie wystarczają, venga oferuje kilka sposobów na poszerzenie zdolności przewozowej. I tak -dzięki dwupoziomowej podłodze można szybko i łatwo zwiększyć wysokość bagażnika o 163 mm, a tym samym i jego pojemność do 552 litrów. Natomiast po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1486 litrów.

Teraz o bezpieczeństwie. Nowa kia jest wyposażona w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC, systemy kontroli trakcji TCS i wspomagający hamowanie awaryjne system BAS. Wszystkie wersje vengi posiadają hamulce tarczowe dla czterech kół z systemem ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. System HAC ułatwia ruszanie na wzniesieniu, automatycznie zapobiegając zsuwaniu się auta.

Kia venga napędzana jest dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1.4 i 1.6 litra i mocy odpowiednio 90 i 125 KM oraz dwoma wysokoprężnymi 1.4 o mocy 75 KM z 5-biegową skrzynią biegów lub 90 KM z 6-biegową. Gamę silników Diesla zamyka 1,6 o mocy 128 KM oferowany ze skrzynia 6-biegową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5. Ciekawostka jest taka, że venga, jako pierwsza w tym segmencie pojazdów, oferuje (w opcji) system Idle Stop & Go, który automatyczne wyłącza silnik, kiedy stoimy w korku czy na czerwonym świetle.

Na koniec o cenach. Wspominaliśmy już, że kia venga dostępna będzie od 39 900 zł. To samochód z benzynowym silnikim 1,4 o mocy 90 KM. Samochód z mocniejszym silnikiem benzynowym (1,6 125 KM) to koszt 47 900 zł. Za najtańszego diesla (1,4 75 KM) trzeba zapłacić 45 400 zł, za 90-konnego 47 900 zł, a za najdroższego (1,6 128 KM) 55 400 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska