W godzinę pociągiem z Opola do Nysy? Od grudnia to będzie możliwe!

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
15 grudnia w życie wejdzie zmieniony kolejowy rozkład jazdy. Razem z nim czas jazdy pociągiem z Nysy do Opola skróci się o prawie pół godziny.
15 grudnia w życie wejdzie zmieniony kolejowy rozkład jazdy. Razem z nim czas jazdy pociągiem z Nysy do Opola skróci się o prawie pół godziny. PKP PLK
15 grudnia w życie wejdzie zmieniony kolejowy rozkład jazdy. Razem z nim czas jazdy pociągiem z Nysy do Opola skróci się o prawie pół godziny.

Do tej pory czas jazdy na 50 kilometrowej trasie kolejowej z Opola do Nysy tylko się wydłużał, ze względu na coraz gorszy stan infrastruktury. Linia jest jednak gruntownie modernizowana za kwotę ponad 120 mln zł. W październiku PKP PLK zakończyły wymianę torowiska. Pociągi ruszyły po nowych torach, ale według starego rozkładu. Teraz to się zmieni.

- W nowym rozkładzie jazdy czas przejazdu pociągów osobowych na trasie Nysa - Opole będzie wynosił od 59 minut do 96 minut – mówi Sylwester Brząkała dyrektor Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. – To głównie efekt zakończonych prac rewitalizacyjnych na tej linii. Pewne prace związane z przystankami czy infrastrukturą okołotorową jeszcze trwają. Po ich zakończeniu i odbiorach prędkość jazdy na tej linii będzie wynosić 120 kilometrów na godzinę, a czas przejazdu skróci się docelowo do pięćdziesięciu kilku minut, zgodnie z założeniami dotyczącymi rewitalizacji tej trasy. Być może stanie się tak już w czerwcu 2020 roku, kiedy planowana jest korekta rozkładu.

Najwolniej pojedzie jeden kurs poranny z Opola do Nysy. Pozostałe przejazdy w ciągu dnia oscylują wokół godziny. Podróżni od 15 grudnia będą też mogli skorzystać z dwóch nowych przystanków – Wyszków Śląski i Nysa Wschodnia przy ul. Morcinka. Do połowy 2020 roku nieczynne będą natomiast przystanki w Goszczowicach i Szydłowie Centrum.

- Przystanek jest już gotowy do użytku, czekamy tylko na nowy rozkład. Żartujemy z mieszkańcami, że się wspólnie wybierzemy na wycieczkę pociągiem do Opola – mówi Joanna Bosak, sołtys Wyszkowa Śl. – Nowy przystanek jest super. Bez barier dla niepełnosprawnych, ma stojaki na rowery, jest oświetlony, a wiata stanęła bliżej drogi.

W grudniowym rozkładzie to jedyna zmiana na Opolszczyźnie, polegająca na istotnym skróceniu czasu przejazdu. W ostatnich latach szybciej pojechaliśmy jednak po innych odcinkach np.Opole – Zawadzkie, Gliwice – Kędzierzyn Koźle, Opole Strzelce Opolskie czy Kluczbork – Kępno. W najbliższych latach planowana jest rewitalizacja linii Nysa – Brzeg i Opole – Kluczbork.

Polskie Linie Kolejowe przygotowują też koncepcję modernizacji i elektryfikacji tzw. Trasy Podsudeckiej czyli linii nr 137 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica.

- W I kwartale 2020 r. planowane jest dokonanie wyboru wariantu realizacyjnego dla tej inwestycji – mówi Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP PLK. - Pierwotny zakres opracowania dokumentacji przedprojektowej został rozszerzonym m.in. o kwestie budowy bocznic i przedłużenia torów stacyjnych, co wiąże się z usprawnieniem wywozu składów towarowych – głównie z kruszywem. Obecnie trwają analizy, który z wariantów opracowania zostanie zarekomendowany do realizacji.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska