W Gogolinie powstanie wiadukt za miliony!

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Taka inwestycja jest konieczna, bo przejazd kolejowy, który znajduje się w centrum miasta na drodze wojewódzkiej jest zamknięty nawet 8 godzin w ciągu całego dnia. Sprawia to, że w mieście powstają korki.
Taka inwestycja jest konieczna, bo przejazd kolejowy, który znajduje się w centrum miasta na drodze wojewódzkiej jest zamknięty nawet 8 godzin w ciągu całego dnia. Sprawia to, że w mieście powstają korki. Arch. gmin
Samorząd zrobił kolejny, ważny krok związany z planami budowy wiaduktu nad torami kolejowymi w Gogolinie - opracował koncepcję, z której wynika, jak wyglądać ma obiekt i którędy będzie przebiegał.

Taka inwestycja jest konieczna, bo przejazd kolejowy, który znajduje się w centrum miasta na drodze wojewódzkiej jest zamknięty nawet 8 godzin w ciągu całego dnia. Sprawia to, że w mieście powstają korki.

- Koncepcję opracowała spółka Mosty Katowice, która ma ogromne doświadczenie w budowie tego typu obiektów - mówi Krzysztof Długosz, wiceburmistrz Gogolina. - Firma przeanalizowała różne warianty ominięcia torów kolejowych i wyszło, że najlepszym i najtańszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu, który wraz z drogami dojazdowymi będzie liczył 900 metrów długości.

Ta inwestycja oszacowana została na 25 mln zł. Wcześniej gmina analizowała także możliwość wybudowania tunelu pod torami kolejowymi, ale byłoby to zdecydowanie droższe - ok. 35 mln zł. Do tego po wybudowaniu tunelu część mieszkańców straciłaby możliwość dojazdu do swoich nieruchomości, bo tunel musiałby się zaczynąć już na wysokości gogolińskiej poczty, a z drugiej strony kończyć na wysokości apteki (ok. 450 m).

Przeczytaj też: Budowa obwodnicy Malni i Choruli ma spore opóźnienie

Wybrany wariant zakłada natomiast budowę wiaduktu w bliskim sąsiedztwie obecnego przejazdu. Działki, po których został wytyczony, należą w większości do gminy lub Polskich Linii Kolejowych, więc prawdopodobnie gmina nie będzie musiała płacić wysokich odszkodowań np. za wywłaszczenie terenu. W przygotowanej koncepcji przewidziano także chodniki i oświetlenie nowych dróg i wiaduktu.
- Głównym wykonawcą inwestycji będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich, ale gmina, a także Polskie Linie Kolejowe będą partycypować w projekcie - dodaje Długosz.

Na podstawie opracowanej koncepcji zarządca drogi zleci przygotowanie już właściwego projektu budowlanego. Dokument pomoże też podzielić koszty pomiędzy Zarząd Dróg Wojewódzkich, gminę i kolej.
Gminni urzędnicy szacują, że budowa mogłaby ruszyć w 2020 lub 2021 roku, a pierwsze samochody mogłyby pojechać nowym wiaduktem w 2022 roku.

Są pieniądze na nowe opolskie obwodnice

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3