Preselekcyjny system ważenia pojazdów składa się z czujników umieszczonych w jezdni, które rejestrują nacisk na każdą z osi pojazdu. Każdy z obciążonych nadmiernie samochodów widoczny jest w kamerze, z której obraz widzą ustawienie kilkaset metrów dalej inspektorzy transportu drogowego.
- To oni zważą samochód dokładnie bez konieczności zatrzymywania wszystkich podejrzanych aut - wyjaśnia Michał Wandrasz, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugie takie, po działającym od 11 lat w Byczynie, urządzenie pojawi po obu stronach Grodźca na ulepszanej od roku trasie Opole-Częstochowa. Drogą przejeżdżają codziennie setki ciężarówek zmierzających m.in. w kierunku Warszawy.
- Czujniki to jedyny sposób na szybkie łapanie kierowców łamiących przepisy , z powodu których nasze drogi niszczą się w zatrważającym tempie - komentuje Jan Książek, opolski wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego.
Czujnik pojawi się na miejscu dzięki remontowi, który za półtora tygodnia rozpocznie się na 4,5 km odcinku drogi pomiędzy Grodźcem a Myśliną. Na miejscu, oprócz niego pojawi się nowa jezdnia, szerokie, obustronne pobocza, chodnik w Turzy, 4 zatoki autobusowe oraz wyspa spowalniająca (na wylocie z Grodźca).
- Przebudujemy też skrzyżowanie z drogami powiatową na Chobie i Mnichus budując tam lewoskręt oraz kanalizacje deszczową - zapowiada Wandrasz dodając, że koszt remontu wyniesie 15 mln zł.
W czasie remontu nie będą organizowane objazdy: wszystkie prace mają być będą prowadzone "pod ruchem".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?