W lutym do polskich salonów wjedzie nowy fiat doblo

fot. Fiat
fot. Fiat
Samochód jest ładniejszy, a co najważniejsze - bardziej funkcjonalny od poprzedniego modelu.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość: 4390 mm, szerokość 1830 mm, wysokość 1840 mm (z relingami 1890 mm), rozstaw osi 2760 mm, bagażnik - 790 litrów z pięcioma pasażerami lub 3200 litrów przy złożonej kanapie.

Osiągi

Silnik 1.4 16v, moc 95 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h - 15,4 s, prędkość maksymalna - 161 km/h, średnie spalanie 7,2 l/100 km.
Silnik 1.3 Multijet, moc 90 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h - 14,9 s, prędkość maksymalna 156 km/h, średnie spalanie 4,9 l/100 km.
Silnik 1.6 Multijet, moc 105 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h - 13,4 s, prędkość maksymalna - 164 km/h, średnie spalanie 5,2 l/100 km.
Silnik 2.0 Multijet, moc 135 KM, przyśpieszenie O-100km/h - 11,3 s, prędkość maksymalna - 179 km/h, średnie spalanie 5,7 l/100 km.

Na początku kilka słów o wyglądzie tej małej furgonetki. Z całą pewnością można stwierdzić, że nowy doblo jest ładniejszy od starego. Z przodu "uśmiecha się" do nas spory grill, który komponuje się z podłużnymi reflektorami. Natomiast maska jest w pełni zintegrowana ze zderzakiem i kojarzy się z wysokim bezpieczeństwem, połączonym z lekkością oraz finezją. Z kolei dzięki unoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien samochód wydaje się bardzo dynamiczny. Główne linie tylnych drzwi wskazują na łatwy dostęp do wnętrza i wielkość pojemnego bagażnika.

Wnętrze pojazdu również zaprojektowano tak, by zapewniało funkcjonalność i pozwalało na tworzenie przyjaznego i przytulnego otoczenia. Deska rozdzielcza jest na przykład podobna do tej, która montowana jest w nowym punto. Kierowcy nie powinni narzekać też na wyposażenie, które oferuje m.in. automatyczną klimatyzację z osobnym sterowaniem nawiewu na przód i tył, radioodtwarzacz CD z mp3 z przełącznikami sterującymi na kierownicy, tempomat, czujniki parkowania, zestaw głośnomówiący Blue&Me (w języku polskim) czy system nawigacji "Blue&Me TomTom".

Na początku nowe Doblo będzie napędzane czterema silnikami współpracującymi z 5- lub 6-biegową skrzynią biegów. Z myślą o środowisku naturalnym i redukcji zużycia paliwa w samochodzie zastosowano system Start&Stop, montowany seryjnie we wszystkich silnikach. W sytuacjach coraz częstszych korków w miastach, w czasie oczekiwania na zapalenie się zielonego światła układ wyłącza automatycznie silnik, przez co pozwala na zaoszczędzenie paliwa i obniżenie emisji spalin nawet o 15 procent. Jako uzupełnienie "Start&Stop" zastosowano też wskaźnik zmiany biegów. To prawdziwy pilot, który podpowiada kierowcy, kiedy zmienić bieg, by najlepiej wykorzystać sprawność silnika i oszczędzić paliwo.

Teraz kilka słów o tym, do czego doblo jest stworzony, czyli o zaletach samochodu dostawczego. W wariancie ze stabilizatorem samochód może wytrzymać obciążenia ładunkiem o masie nawet 1000 kg. Gama nowego modelu przeznaczonego na polski rynek składa się z siedmiu różnych rodzajów nadwozi: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z podwyższonym dachem, pięciomiejscowa wersja kombi z krótkim i długim rozstawem osi, platforma do zabudowy z krótkim i długim rozstawem osi.

Pojemność przedziału ładunkowego wynosi 3,4 m3 dla wersji z krótkim rozstawem osi, 4 m3 w wersji z krótkim rozstawem, ale podwyższonym dachem i 4,2 m3 w przypadku wersji Maxi z długim rozstawem osi. I jeszcze bagażnik - największy wśród pojazdów tej kategorii. Jego pojemność wynosi 790 litrów, natomiast 3200 litrów przy złożonych siedzeniach.

Jak zapowiada producent, nowy doblo do polskich salonów wjedzie w lutym przyszłego roku. Na razie koncern nie ujawnił cen na polskim rynku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska