W Opolu na kolejnym skrzyżowaniu pojawią się kamery

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zmiany na skrzyżowaniu nie dotyczą wyłącznie sygnalizacji. Zlikwidowane będzie przejście dla pieszych obok budowanej stacji benzynowej, po drugiej stronie powstanie  przejazd dla rowerzystów.
Zmiany na skrzyżowaniu nie dotyczą wyłącznie sygnalizacji. Zlikwidowane będzie przejście dla pieszych obok budowanej stacji benzynowej, po drugiej stronie powstanie przejazd dla rowerzystów. Sławomir Mielnik
Na skrzyżowaniu ulic Wrocławskiej i Domańskiego jeszcze w tym roku pojawi się "inteligentna" sygnalizacja, która sama zdecyduje np. o wydłużeniu czasu przejazdu.

Skrzyżowanie obok restauracji McDonalds to miejsce, na które bardzo często skarżą się kierowcy. Jednym z powodów skarg jest przestarzała, często zawodna sygnalizacja, która ma problemy ze sterowaniem coraz większego ruchu.

Drogowcy problem znają od dawna, ale dopiero teraz otrzymają z budżetu miasta 230 tysięcy złotych na przebudowę sygnalizacji świetlnej.

Na skrzyżowaniu pojawią się m.in. kamery wideodetekcji i monitoringu ruchu.

Dzięki temu powstanie tzw. inteligentna sygnalizacja, która w zależności od natężenia ruchu sama zdecyduje np. o wydłużeniu czasu przejazdu przez skrzyżowanie. Urządzenia mają obserwować liczbę przejeżdżających samochodów i...

- Tam, gdzie będzie pusto, zaświeci się czerwone światło, tam gdzie będzie dużo samochodów, czas przejazdu przez skrzyżowanie zostanie wydłużony - wyjaśnia Mirosław Pietrucha, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i dodaje, że równie nowoczesną sygnalizację zastosowano niedawno na skrzyżowaniu ulicy Oleskiej i obwodnicy północnej.

Przeczytaj też: Rewolucyjna koncepcja usprawnienia ruchu w centrum Opola

Dodatkowo na skrzyżowaniu drogowcy chcą zlikwidować jedno przejście dla pieszych, a także stworzyć przejazd dla rowerzystów. Co ważne, jest szansa, że cała inwestycja będzie przeprowadzona jeszcze w tym roku.

- Przetarg chcemy ogłosić niebawem - mówi Pietrucha. Drogowcy nie kryją, że podobne sygnalizacje przydałoby się na co najmniej dwóch skrzyżowaniach. Pierwsze to miejsce gdzie krzyżują się ulice Katowicka i Ozimska, a gdzie często dochodzi do awarii świateł.

- Trzeba je pilnie przebudować, podobnie jak całe skrzyżowanie - podkreśla Piotr Rybczyński, wicedyrektor MZD ds. spraw technicznych. - Drugim newralgicznym miejscem jest skrzyżowanie ulicy Oleskiej z Chabrów, gdzie też ruch jest bardzo duży. Mamy nadzieję, że w 2015 roku nowa sygnalizacja powstanie choć w jednym z tych miejsc.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gusia1000

Jeżeli są na to środki, to tylko skorzystać z nich i zrobić na tym, a w przyszłości także na innych skrzyżowaniach w Opolu takie kamery dla upłynienia ruchu samochodów.

O
Obserwator

Proponuję zainteresować się dającym przykład księdzem przechodzącym codziennie około 6:15 - 6:20 na czerwonym świetle na ty właśnie skrzyżowaniu. Niech opatrzność Boża trzyma go w swojej opiece po wprowadzeniu inteligentnej sygnalizacji świetlnej

d
drogowiec

Przy okazji budowy nowej sygnalizacji świetlnej na wspomnianym skrzyżowaniu przydałoby się wydzielić/ wybudować prawoskręt relacji Wrocławska/Domańskiego.

O
Obserwator
Może Pan Dyrektor wyjaśni dlaczego nie działa akomodacja na skrzyżowaniu Horoszkiewicza - Sosnkowskiego ??!! Dlaczego na wyjeździe z osiedla swieci sie zielone światło a nie ma tam samochodów a na pozostałych wlotach pod czerwonym oczekuje po kilkanaście samochodów?
S
Stoję na wysepce na środku

Cudownie. Piesi będą biegać na około. Jestem przekonany o tym, że żeby przejść na drugą stronę zgodnie z przepisami, trzeba będzie czekać kilka zmian świateł, tak jak jest to na innych skrzyżowaniach np. Ozimska - Plebiscytowa od strony sądu do centrum, gdzie mamy przymusowy postój na wysepce. Podobnie jest na Ozimska - Horoszkiewicza, gdzie też zresztą brakuje już jednego przejścia. Jako pieszy, kierowca i rowerzysta uważam, że głupotą jest antypiesze ustawienia programu świateł na tych skrzyżowaniach. Czy w MZD już nikt nie chodzi na piechotę? Czy to jakiś wstyd poruszać się po mieście za pomocą własnych nóg?

Dodaj ogłoszenie