W Opolu nie będzie już "zielonych fal". Wszystko za sprawą montażu systemu ITS. Znikną korki w mieście?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
System ITS ma zacząć sterować ruchem w Opolu w 2021 roku Piotr Guzik
Na skrzyżowaniu ulicy Niemodlińskiej z Domańskiego i Wróblewskiego ma powstać sygnalizacja świetlna. To powinno otworzyć drogę do wykonania tam "zielonej fali", ale ratusz zapowiada wycofanie się z takiego rozwiązania w mieście. Wszystko z powodu powstającego inteligentnego systemu sterowania ruchem.

"Zielona fala" oznacza wyregulowanie funkcjonowania sygnalizacji świetlnej w taki sposób, że kierowcy mogą pokonać kilka skrzyżowań pod rząd. Rozwiązanie to jest na ul. Ozimskiej (pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Horoszkiewicza i Wiejską), działało też na ul. Niemodlińskiej do czasu jej poszerzenia.

Czytaj także

Do 2021 roku na skrzyżowaniu ulicy Niemodlińskiej z Domańskiego i Wróblewskiego przy okazji budowy centrum przesiadkowego Opole Zachodnie powstać ma sygnalizacja świetlna. Ma to poprawić bezpieczeństwo. Pojawia się jednak pytanie jak będzie z płynnością ruchu.

- Nie będzie powrotu do "zielonej fali" na ulicy Niemodlińskiej. Zamierzamy w ogóle zrezygnować z tego rozwiązania na terenie miasta - zapowiada Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola.

- Zamiast tego w 2021 roku uruchomiony ma już być inteligentny system sterowania ruchem. Będzie nim regulował na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach w taki sposób, aby przejazd przez miasto był jak najbardziej płynny - informuje.

Małgorzata Stelnicka wskazuje, że kończą się rozmowy z firmą Sprint, wykonawcą systemu ITS dla Opola, w tematach związanych z dokumentacją.

- Lada chwila powinny rozpocząć się prace wykonawcze. Konieczny będzie m.in. montaż nowych sterowników na blisko 50 skrzyżowaniach. W ramach projektu powstanie też specjalna komórka odpowiedzialna za monitorowanie ruchu - wylicza wiceprezydent.

Czytaj także

Przypomnijmy, że oprócz regulowania ruchem i rozładowywania korków system ITS ma też zapewniać preferencję dla autobusów komunikacji miejskiej oraz pojazdów ratunkowych. Za pośrednictwem tablic zmiennej treści system ma informować o dostępności miejsc w strefie parkowania. System ma też umożliwiać sterowanie oświetleniem ulicznym oraz gromadzenie danych na temat warunków atmosferycznych, zanieczyszczenia powietrza oraz emisji hałasu.

Tak wygląda pierwszy, polski samochód elektryczny, Izera

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Przyjedźcie do Wrocka i zobaczcie jak działa ITS - tylko dla tramwajów na niektórych skrzyżowaniach

G
Gość

Tak działa zielonafala:

Wyjeżdżam zWiejskiejw prawo na niemodlińską parę. Sekundczekam na zielonew dół. Ruszam i żeby trafc nazielone koło Aldi to muszę jechać. trzydziestką .Tylkowtedy wszyscymnie wyprzedzają a ja ląduję na końcu korka i nie przejeżdżam w tym cyklu.Nornalnie fala super.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3