W piątek podpisano umowę m.in. na remont dworca Opole Wschodnie i przebudowę wiaduktu

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przebudowany zostanie wiadukt nad ulicą Oleską, przy okazji znikną mają stalowe podpory wiaduktu, które do tej pory uniemożliwiały poszerzenie pod nim ulicy Oleskiej.
Przebudowany zostanie wiadukt nad ulicą Oleską, przy okazji znikną mają stalowe podpory wiaduktu, które do tej pory uniemożliwiały poszerzenie pod nim ulicy Oleskiej. Archiwum/SM
Prawie 34 mln zł pochłonie przebudowa wiaduktu na dworcu Opole Wschodnie, remont peronów i torowisk. To część większych prac związanych z przebudową skrzyżowania ul. Oleskiej, Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino.

- Stacja, torowiska i wiadukt, są w złym stanie, pociągi jeżdżą tam z prędkością 20 km/h, dlatego remont jest konieczny - mówi Andrzej Kudła, zastępca dyrektora regionu Centrum Realizacji Inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe.

W piątek w urzędzie wojewódzkim podpisano umowę z wykonawcą inwestycji, firmą INTOP z Warszawy. - Z pracami budowlanymi ruszymy wiosną, teraz będziemy robić dokumentację - mówi jej prezes Andrzej Głaz.

A zakres robót jest spory. Po pierwsze przebudowany zostanie wiadukt nad ulicą Oleską, co pozwoli na przejazd po nim cięższych składów towarowych z węglem dla Elektrowni Opole czy opolskiego ECO a także z cementem z cementowni Odra.

Przy okazji zniknąć mają stalowe podpory wiaduktu, które do tej pory uniemożliwiały poszerzenie pod nim ulicy Oleskiej. Wymienione zostaną torowiska i rozjazdy oraz dołożone zostaną też nowe rozjazdy, dzięki czemu ruch pociągów będzie tam płynniejszy, nowa będzie też sieć trakcyjna i podtrzymujące ją słupy.

- Dzięki remontowi pociągi osobowe będą mogły rozwinąć tam prędkość do 120 km/h, czyli o 100 większą niż teraz - dodaje Andrzej Kudła.

Generalnej przebudowy doczeka się również dworzec Opole Wschodnie. - Nowe będą perony, wiaty przystankowe, ławki, gabloty informacyjne, zamontujemy windy, które pomogą dostać się z ulicy na znajdująca się na nasypie stację i w drugą stronę osobom mającym problemy z poruszaniem się oraz mamom czy tatom z wózkami - dodaje Andrzej Kudła.

Jak do tej pory przez Opole Wschodnie, które leży na linii Opole Groszowice - Wrocław Brochów w dni robocze jeżdżą dwie pary pociągów, ale zarządca infrastruktury ma nadzieję, że po remoncie będzie ich więcej.

Prace mają potrwać 23 miesiące i kosztować nieco ponad 33,9 mln zł.

- To pieniądze w całości pochodzące z budżetu państwa - zaznacza Violetta Porowska, wicewojewoda opolski. - Inwestycja PKP PLK to ważne rozwiązanie dla systemu komunikacyjnego zarówno kolei jak i Opola. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów, a miasto będzie mogło usprawnić ruch drogowy, bo przypomnijmy, że przygotowuje się do przebudowy skrzyżowania ul. Oleskiej, Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino. Poprawi się też transport towarów, dzięki czemu zyska gospodarka regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska