Wadliwy pedał gazu w toyotach

Toyota/Mir
Do polskich serwisów może trafić nawet 80 tys. aut.

W śród samochodów, które muszą trafić do autoryzowanych serwisów, najwięcej będzie yarisów, bo to najpopularniejszy model Toyoty w naszym kraju. Oprócz niego do warsztatów wzywani będą właściciele modeli: iQ, Aygo, Auris, Corolla, Avensis, Verso i RAV4.

Toyota Motor Poland zacznie wysyłać pierwsze zawiadomienia do właścicieli felernych aut w połowie tygodnia. Przyczyną wzywania do serwisu jest wada pedału gazu. W pewnych sytuacjach może on zbyt wolno wracać do pozycji wyjściowej lub, w rzadkich przypadkach, ulegnie zacięciu, pozostając w pozycji częściowo wciśniętej.

Jak zapewnia producent, opracował on już metodę usunięcia usterki. Polega ona na zamontowaniu w zespole pedału precyzyjnie wykonanej stalowej wkładki wzmacniającej. Jej zainstalowanie wyeliminuje nadmierne tarcie, mogące powodować zacinanie się pedału. Pierwsze dostawy części niezbędnych do dokonania napraw zaczną docierać do Europy w tym tygodniu.

W sytuacji, gdy kierowca zauważy, że nastąpiło zacięcie pedału lub zbyt wolno wraca on do pozycji wyjściowej, kontrolę nad pojazdem można utrzymać naciskając i przytrzymując hamulec.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska