Licealiści mieli świadomość, że - w odróżnieniu od kolegów z techników - ich kompetencje zawodowe są stosunkowo niskie, dlatego zainteresowali się realizowanym w Opolu projektem. Dzięki niemu wzbogacili swoje CV, a przede wszystkim w praktyce poznali środowisko pracy, w tym wymagania stawiane pracownikowi. Na dodatek wielu dzięki stażom zarobiło swoje pierwsze pieniądze. Koordynatorem projektu w Ósemce była Joanna Dziuba, która pomagała uczniom w aplikowaniu na konkretne kursy i staże.
Uczniowie Ósemki chętnie wzięli udział w kursie ratownictwa medycznego. Wybór kursu związany był nie tylko z zainteresowaniami uczniów i planami studiów na kierunkach medycznych, ale także świadomością, jak bardzo zdobyte umiejętności przydadzą się w codziennym życiu. Po dwóch dniach wykładów, ilustrowanych filmami, przyszedł czas na naukę praktyczną. Uczestniczka kursu, Lena chwali profesjonalnych ratowników z Krakowa, którzy z pasją opowiadali o swojej pracy i uczyli młodych ludzi, jak zachować się podczas trudnych sytuacji. - Zdobyłam kompetencje z zakresu wiedzy o ratowaniu ludzkiego zdrowia i życia, jakie może posiąść osoba bez wykształcenia medycznego. Potrafię obsługiwać urządzenia, pomagające ratować ludzi. Z pewnością nie żałuję tygodnia wakacji poświęconego na naukę - mówi dziewczyna.
Nowe umiejętności można było także zdobyć na kursie grafiki komputerowej. Tematem zajęć była grafika wektorowa, czyli jeden z rodzajów grafiki komputerowej. Uczestnicy kursu uczyli się, jak - wykorzystując programy komputerowe - zapisać obraz za pomocą figur i brył geometrycznych. ,- Poznałam program graficzny Blender, który pomógł mi zrozumieć, na czym polega grafika wektorowa. Oprócz tworzenia prostych projektów graficznych miałam okazję zapoznania się z budową i działaniem drukarki 3D, dzięki której zaprojektowane przez nas grafiki były materializowane. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas szkolenia zmotywowały mnie do dalszego poszerzania umiejętności w zakresie grafiki, jednocześnie dostarczając wiedzy, którą trudno zdobyć samemu - podkreśla uczestniczka, Marta.
Staże, w których uczestniczyli uczniowie, obejmowały przede wszystkim pracę biurową. Staż w sekretariacie własnej szkoły odbył Dawid.
- To nie tylko odbieranie telefonów i pomaganie petentom, ale także segregacja i archiwizowanie dokumentów. Staż był dla mnie atrakcyjny, ponieważ pozwolił mi zdobyć doświadczenie zawodowe w gorącym dla każdej szkoły okresie - w czasie rekrutacji. Przekonałem się, jak ważna jest organizacja własnej pracy - mówi Dawid.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?