Węzeł nad obwodnicą Opola będzie bardzo tani

archiwum
Węzeł ma zastąpić skrzyżowanie ulic Sobieskiego - Budowlanych z obwodnicą północną Opola.
Węzeł ma zastąpić skrzyżowanie ulic Sobieskiego - Budowlanych z obwodnicą północną Opola. Archiwum
Zaledwie 33 miliony złotych ma kosztować nowy węzeł drogowy nad obwodnicą Opola.

Dziś w opolskim ratuszu otwarto oferty firm, chcących zbudować węzeł, który ma zastąpić skrzyżowanie ulic Sobieskiego - Budowlanych z obwodnicą północną.

Choć kosztorys zakładał, że zadanie może kosztować nawet 58 milionów złotych, to najtańsza oferta wyniosła 33,8 mln zł.

Tyle zaproponowała firma Skanska, a tylko o milion więcej chce konsorcjum firm Himmel i Adac-Lewar. Inne firmy budowlane też złożyły oferty znacznie poniżej kosztorysu, a w sumie w przetargu wystartowało aż 16 firm.

- Teraz czeka nas sprawdzenie ofert, będą też pytania związane z ceną - przyznaje Aleksander Cyganiuk, naczelnik wydziału inwestycji i przetargów w ratuszu.

To już drugi przetarg na węzeł nad obwodnicą Opola, na który tak bardzo czekają kierowcy. W pierwszym też złożono bardzo niskie oferty w porównaniu do kosztorysu. Wówczas najtańsza wynosiła 37 mln zł. Miejscy drogowcy bardziej niż tego, że cena jest zbyt niska, boją się problemów związanych z procedurą przetargową.

Pierwszy przetarg odbył się na początku roku i ostatecznie po wielu protestach wykonawców i zmianach sytuacji został unieważniony.

- Mamy nadzieję, że tym razem uda się całą procedurę przeprowadzić znacznie szybciej, straciliśmy już sporo czasu - przyznaje Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. - Co do tak niskiej ceny, to jej powodów może być co najmniej kilka. Po pierwsze bardzo trudna sytuacja na rynku budowlanych, po drugie wykonawcy mają swoje umowy z dostawcami materiałów i ceny dla nich mogą być znacznie niższe. Poza tym w wykonawca będzie musiał przygotować tzw. projekt wykonawczy węzła i może dojść do pewnej korekty poszczególnych rozwiązań czy zastosowanych materiałów. Na tym też można zaoszczędzić - nie ukrywa wicedyrektor.

W obecnym przetargu zaznaczono, że jego zwycięzca będzie mieć dokładnie 18 miesięcy od podpisania umowy na zakończenie inwestycji.

Dlatego jeśli dojdzie do podpisania umowy na początku przyszłego roku, to węzeł powinien być gotowy w 2014 roku. Ten termin jest także ważny dlatego, że pieniądze na inwestycję pochodzą również z funduszów unijnych. Przy kolejnym opóźnieniu Opolu może grozić oddanie dotacji.

Przypomnijmy, że projekt węzła zakłada likwidację obecnego skrzyżowania i wybudowanie tam podziemnego przejścia dla pieszych i rowerzystów. Ci kierowcy, którzy będą chcieli skorzystać z obwodnicy lub przejechać nad nią skręcą w lewo na nowym rondzie przy ul. Składowej i pojadą nową jezdnią na wiadukt oraz układ zjazdów i wjazdów.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wiwik - Opole
... Ciekaw jestem kiedy ludzie decydujący o wyborze iracjonalnych bublowatych ofert zapłacą za swoje błędy,
w postaci najdroższych w utrzymaniu drogach na świecie...

Jak MZD zaczną rządzić fachowcy od dróg, a nie specjaliści od historii
M
M&M
Nic to nie da jak teraz korek stoi przed mostem i na moście od strony Wrocławia a po wybudowaniu wiaduktu przeniesie się na jedno skrzyżowanie dalej czyli w Kępie.
Nie masz racji, skrzyżowanie obwodnicy z Budowlanych/Sobieskiego jako jedyne nie rozszerzało obwodnicy na dwa pasy do jazdy wprost. Więc korki na kolejnym skrzyżowaniu tak wielkie nie będą.

Bezkolizyjne skrzyżowania powinny być na każdym skrzyżowaniu z obwodnicą tak jak to jest w większości dużych miast
A tu już się w 100% zgadzam
w
wojewódzki

Nic to nie da jak teraz korek stoi przed mostem i na moście od strony Wrocławia a po wybudowaniu wiaduktu przeniesie się na jedno skrzyżowanie dalej czyli w Kępie. Bezkolizyjne skrzyżowania powinny być na każdym skrzyżowaniu z obwodnicą tak jak to jest w większości dużych miast miasteczek, ale cóż Opole to takie miasto - wojewódzkie

A
Adam z Metalchemu

Jaki węzeł , zwykły bubel, cudów w budowie dróg nie ma, jak pokazały
bublowate autostrady, które w krótkim czasie wymagają remontów
kapitalnych lub stoją niedokończone. Ciekaw jestem kiedy ludzie
decydujący o wyborze iracjonalnych bublowatych ofert zapłacą za swoje błędy,
w postaci najdroższych w utrzymaniu drogach na świecie.
Chyba trzeba zmienic przysłowie, że polak głupi przed i po szkodzie,
najważniejsze że bezkarnie zgarnie pieniądze, a póżniej niech się wszystko
może zawalić.

@
tak, zrobią znowu tanio, najlepiej z piasku a my potem co miesiąc objazdami i w korkach...bu ha ha ha, dziennie zeby wyjwchac na ta żałosną obwodnicę stoje w korku 30 minut....i nikogo to

Z piasku? Na pewno nie z piasku bo za drogi. W tę drogę pójdzie odpad z elektrowni Opole - 9 km od węzła. A jak przyjdzie powódź a potem zima lub na odwrót i przynajmniej od strony rzeki podmyje skarpy to ...
Z
ZSH

...bo taniej. Będziecie mieć węzeł. Gordyjski.
Tanie mięso psy jedzą !

J
Jacenty

Nie cieszę, że będzie taniej i jestem tym faktem mocno zaniepokojony.
Czy biednego stać na taniochę?
Z doświadczenia naszego miasta i innych... za "taniochę' płaci się wielokrotnie, bo po skończonej budowie będzie trzeba częściej naprawiać, remontować, co podniesie koszty eksploatacji. Niebagatelnym będzie też czas wyłączenia tego elementu z eksploatacji na czas napraw i remontów. Odbije się to na dodatkowych kosztach ponoszonych przez użytkowników zmuszonych do stania w tym czasie w korkach lub korzystania z objazdów.

s
sak

wez przestan z tym metalchemem( tam psy dupami nawet nie chca szczekaC) zadnych walow przeciez to polder zalewowu dla opola przynajmniej miasta nie zalewa

G
Gość

Przy budowie autostrady też wygrał najtańszy ... jak pamiętamy trzeba było płacić dwa razy ...

k
kierowca

tak, zrobią znowu tanio, najlepiej z piasku a my potem co miesiąc objazdami i w korkach...bu ha ha ha, dziennie zeby wyjwchac na ta żałosną obwodnicę stoje w korku 30 minut....i nikogo to!

C
Comrade

Tylko niech drogowcy nie zapomną ustawić tablic "Czarny Punkt" jeszcze przed oddaniem węzła do ruchu, z pustym miejscem na liczbe ofiar.
Brak pasów wyłączania i włączania na takiej drodze to po prostu skandal. Kwestią czasu będą wypadki ze skutkiem śmiertelnym.
A po wystąpieniu takich wypadków Unia odbierze dotacje.

m
mtm

zaoszczedzone pieniadze przeznaczyc na remont wałów na metalchemie !!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3