Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukt wzdłuż ul. Dąbrowskiego w Białymstoku. Miasto zleci wykonanie ekspertyzy. Chce poszerzyć obiekt nad torami PKP

OPRAC.: wal
Wiadukt wzdłuż il. Dąbrowskiego nad torami PKP
Wiadukt wzdłuż il. Dąbrowskiego nad torami PKP W.Wojtkielewicz/ Archiwum
Ekspertyza odpowie, jaki jest stan techniczny wiaduktu wzdłuż ul. Dąbrowskiego. Miasto ogłosiło przetarg na jej wykonanie. Wiadomo, że ma kosztować nie mniej niż 10 tys. zł netto i nie więcej niż 130 tys. zł netto. Ma wskazać, czy jest możliwe poszerzenie obiektu. Tak, by powstała droga dla rowerów. O takie rozwiązanie od dawna postulowali rowerowi pasjonaci.

Spis treści

Ekspertyza wiaduktu Dąbrowskiego jest niezbędna żeby sprawdzić, jaki jest stan techniczny tego obiektu - informuje Anna Kowalska z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Ekspertyza wiaduktu Dąbrowskiego

Zakres zamówienia obejmuje:

  • wykonanie inwentaryzacji budowlanej wiaduktu wraz z dokumentacją fotograficzną,
  • wykonanie ekspertyzy technicznej wiaduktu wraz z badaniami i obliczeniami,
  • wykonanie opinii technicznej, dotyczącej stanu technicznego wiaduktu w zakresie możliwości budowy drogi dla pieszych i rowerów (poszerzenie wiaduktu) wraz z ewentualną propozycją rozwiązań projektowych,

Ta wiedza pozwoli Miastu określić, jakie rozwiązania techniczne zastosować, aby przeprowadzić tamtędy ruch rowerowy - dodaje Anna Kowalska

Apel białostockich rowerzystów

Od dawna postulowali o takie rozwiązanie białostoccy rowerzyści. W zeszłym roku Stowarzyszenie Rowerowy Białystok wystosował list do prezydenta. Zwracali uwagę, że wiadukt ten jest centralną przeprawą przez przecinające miasto tory kolejowe oraz łączy bezpośrednio osiedla Antoniuk i Młodych, a pośrednio także Słoneczny Stok, Leśną Dolinę, Wysoki Stoczek, Starosielce i Bacieczki oraz Choroszcz, Fasty i Klepacze z centrum miasta.

- Z powyższych powodów, a także z braku atrakcyjnych alternatyw, na wiadukcie Dąbrowskiego występuje także znaczny ruch rowerowy. Co znamienne, ruch rowerowy występuje tam pomimo braku kompletnej infrastruktury rowerowej oraz pomimo dużego ruchu niebezpiecznie szybko jeżdżących aut - podkreślali rowerzyści.

Nadmieniali, że mają świadomość, że budowany obecnie tunel pieszo-rowerowy pod torami kolejowymi między ulicami Zwycięstwa i św. Rocha będzie stanowił alternatywę dla wiaduktu na niektórych relacjach i doceniamy, że inwestycję tę udało się doprowadzić do realizacji. Ich zdaniem jednak nie rozwiąże problemu wiaduktu.

- Przede wszystkim tunel ten nie obsłuży relacji między osiedlami Antoniuk i Wysoki Stoczek a ulicą Piłsudskiego. Z mapy aplikacji Strava wynika, że to północny chodnik wiaduktu jest najchętniej wykorzystywany przez rowerzystów, podczas gdy
tunel budowany jest na południe od wiaduktu - podkreśli rowerzyści.

Ekspertyza wiaduktu. Czas na oferty do końca lutego

I dlatego po raz kolejny zaapelowali o wyznaczenie dedykowanej infrastruktury rowerowej na wiadukcie Dąbrowskiego kosztem jednego z pasów ruchu ogólnego północnej jezdni wiaduktu (na odcinku, gdzie jest ich więcej niż dwa dla kierunku).

Czy będzie to możliwe dowiemy się z ekspertyzy. Na zgłaszanie ofert na jej wykonanie zainteresowani mają czas do końca lutego.

Czytaj:Masa krytyczna znów przejedzie przez wiadukt Dąbrowskiego. By pokazać, że miasto powinno rozwiązać problem, który mają tu rowerzyści

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny