Badania na zlecenie Regionalnej Organizacji Turystycznej (ROT) Województwa Świętokrzyskiego Pentor przeprowadził dwukrotnie - w 2009 roku i w marcu 2011. Miały pokazać skuteczność kampanii promocyjnej.
Gdy ruszała kampania, tylko 3 proc. ankietowanych wskazało, że wybrałoby "na pewno" wyjazd w Świętokrzyskie, a w 2011 - już 10 proc.
Najbardziej turystów przyciągają zabytki architektury, szlaki piesze, agroturystyka i turystyka rodzinna. Najrzadziej wskazywano turystykę biznesową, konną i pielgrzymkową.
Coraz więcej ludzi kojarzy Świętokrzyskie z miejscem na wypady narciarskie. Kowalczyk przyznał, że region wiele ma jeszcze do zrobienia w kwestii tras rowerowych oraz aquaparków.
Najlepiej rozpoznawalny jest Sandomierz, a potem Pacanów i Busko-Zdrój.
Telewizyjny serial "Ojciec Mateusz", a także kampania promocyjna sprawiły, że Sandomierz stał się mekką turystów. Pomimo powodzi, liczba osób odwiedzających to miasto stale wzrasta.
Bałtów jest "megaatrakcją samą w sobie", ponieważ ma produkty, które ściągają turystów. Paradoksalnie peryferyjne położenie tej miejscowości nie powoduje, że turyści tam nie przyjeżdżają.
Zupełnie nieznany jest natomiast pałac biskupów krakowskich w Kielcach, Ponidzie z zabytkami Pińczowa i Wiślicy, a także Krzemionki Opatowskie.
Kampania promocyjna województwa świętokrzyskiego kosztowała ponad 7,3 mln zł. W 80 proc. była dofinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
Kampania kończy się w tym roku, ale ROT i władze regionu przymierzają się do kolejnych projektów.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?