Województwa nie chcą dopłacać do kolei

fot. Sławomir Mielnik
Samorządy obawiają się, że będą musieli do PKP sporo dopłacać.
Samorządy obawiają się, że będą musieli do PKP sporo dopłacać. fot. Sławomir Mielnik
Samorządy (w tym opolski) nie dogadały się z rządem w sprawie przejęcia spółki PKP Przewozy Regionalne.

Plan rządowy jest prosty: 16 samorządów wojewódzkich staje się 1 stycznia 2009 roku właścicielem spółki PKP Przewozy Regionalne. Każde z województw dostanie proporcjonalną ilość udziałów. Opolszczyźnie miałoby przypaść 3,4 procent.

Jednak samorządy nie chcą wziąć kolei regionalnych na zasadach proponowanych przez rząd.

- Obawiamy się, że będziemy musieli do niej sporo dopłacać - mówi Józef Sebesta, marszałek województwa opolskiego.

Dzisiaj (26 września) był w Mielnie, gdzie marszałkowie wszystkich regionów rozmawiali z rządem na temat warunków przejęcia PKP PR.
- Nadal nie porozumieliśmy w sprawie spłaty zadłużenia spółki - mówi Józef Sebesta. Rząd zapewnia, że spłaci zadłużenie powstałe do maja 2004 roku, czyli ponad dwa miliardy zł.

- Nie wiadomo jednak co z zaległościami powstałymi potem. A to kolejny miliard - dodaje Józef Sebesta.

Następna tura rozmów odbędzie się w Krakowie 22 i 23 października. - Jeśli się nie dogadamy, to nie zdążymy z przejęciem spółki do 1 stycznia - ocenia marszałek.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~Adam~

A ja żondam przywrucenia linji koleiowej do Głubczyc. Na poczatek warto sprubowac uruchomidź linia Raciborz - Glubczyce - Nysa

g
gggg
W dniu 26.09.2008 o 22:32, 0AE2A8 napisał:

a ja rzondam lini z opola do niemodlinai czekam na ekspertuw, szczególnie takiego jednego wiecie o kim mowa hahaha, w kułko pisze o tym samym


Naucz się ku*** najpierw pisać to potem pogadamy.... analfabeci
Swoją drogą to mogłoby być wiecej pociągów z Opola do Nysy i z Nysy do Kamieńca Ząbkowickiego, w ten sposob aby bylo jakies normalne polączenie a nie jeden pociąg z Nysy do Kamienca na dzien i zadowoleni. Podobnnie z Brzegu do Nysy, autobusów jest niewiele do Grodkowa wiec chociaz pociągi na nowo by sie przydaly
w
ww

Co to za pojęcie oddłużanie, to tylko zamiatanie problemu pod dywan.
I może za parę lat znowu i tak w nieskończoność.
Najpierw restrukturyzacja- szczególnie w administracji, potem rozmowy.

a
a

POCIAGI do Opola puste jezdza? Co za bzdury

s
socjopata

PKP to jedna wielka kompromitacja. Nie badają rynku, nie wiedzą gdzie najwięcej ludzi jeździ... Co się dziwić, ze mają straty jak wysyłają pociągi tam gdzie najmniej ludzi jeździ.

Przykłąd: Z Nysy do Wrocławia nie ma ani jednego bezpośredniego połaczenia. A na 10 studentów z Nysy 6 to studenci studiujący we Wrocławiu, 3 w Opolu, 1 w Nysie. Łatwo obliczyć, że można zyskać wysyłając przynajmniej dwa pociągi dziennie do Wrocławia i z Wrocławia do Nysy. Ale nie - lepiej wysyłać 10 pociągów do Opola z czego tylko 5 jedzie z ludźmi, reszta pusta. Taka jest polityka władz PKP.

Regionom radzę nie brać tego szmelcu nawet za darmo bo i tak się okaże, że restrukturyzacja liń kolejowych, która jest potrzebna, będzie więcej kosztować niż utrzymanie tego kolosa na glinianych nogach...

g
ge
W dniu 27.09.2008 o 08:11, damarada-xxx napisał:

No to "rzondaj" ty niuku



A ty sie nawet nie zczailes/as ze ktos to napisał umyslnie ... bez dalszego komentarza.
d
damarada-xxx
W dniu 26.09.2008 o 22:32, 0AE2A8 napisał:

a ja rzondam lini z opola do niemodlinai czekam na ekspertuw, szczególnie takiego jednego wiecie o kim mowa hahaha, w kułko pisze o tym samym



No to "rzondaj" ty niuku
S
Syrenka 105

Jako ekonomista i kosztowiec od wielu lat, doradziłbym , aby nie brać za żadne skarby tego upadajacego molocha, którym Państwo- Rząd nie potrafi zarzadzać! Takie instytucje jak Poczta Polska, Telekomunikacja Polska czy PKP to z samej nazwy instytucje Państwowe źle zarzadzane. To instytucje wyłudzajace pieniadze z budżetu. Prezesi pochodza z nadania rzadzących, a wiec niekompetentni, nieudolni i bmwowcy. Dla tych ludzi ważna jest kasa a nie uzdrowienie tych spółek. RZądy pouczaja nas jak żądzić i gospodarzyć pieniedzmi, ale same były i sa nieudolne na tym odcinku - vide stocznie.
Jak długo budżet bedzie utrzymywał nierobów z nadbudówek, wszelkiego rodzaju związków maszynistów, parowozowych, torowych, podkładowych, peronowych, klozetowych, rozjazdowych, młotkowych i dyżurnych od bezruchu?
Oni potrafia tylko strajkować i wykrzykiwać wyświechtane hasełka " PRECZ Z KOMUNĄ" a jej nie ma już 18 lat!, "SOLIDARNOŚĆ"- kogo z kim, jak już upadły duze zakłady, a te które zostały nie kwalifikuja sie do utrzymywania cwaniaków ze związku S. no i "ZŁODZIEJE"- ale kto co ukradł? , moę raczej "OSZUŚCI", "SITWA RODZINNA", "CWANIAKI" , no moze ktoś wymyśli hasła na strajki i manifestacje warszawskie i brukseldkiw.
Może takie "PRECZ Z NIERÓBSTWEM PREZESÓW", "FACHOWCY DO RZĄDU I ZARZĄDU", "SOLIDARNOŚĆ CHCEMY PRACY" I TAKIE INNE.
NTO, POLSKA GAZETA OPOLSKA - dlaczego POLSKA?- czyzby NTO była Niemiecka lub Izraelska?- POLSKIE RADIO powinny ogłosić konkurs na hasła manifestacyjne pamiętając, ze juz nie ma komuny, ubecji i esbecji i innego aparatu ucisku, bo przepoczważył sie on w Pisoland,Peoland, ABW(UOP). Zapewniem, że to jest ta sama struktura i ta sama metoda bo nikt nie wymyslił nic nowego. POZDRAWIAM !

0AE2A8

a ja rzondam lini z opola do niemodlina
i czekam na ekspertuw, szczególnie takiego jednego wiecie o kim mowa hahaha, w kułko pisze o tym samym

M
MK

Oczywiste jest to, że Samorządy nie chcą dopłacać do PKP PR, ponieważ to spółka o potężnej czapie administracyjnej, którą trzeba byłoby utrzymać. To opłacanie pracowników nie wiele robiących niestety. Taka prawda - reklama przeowóz u nas nie istnieje. Linie jak Kędzierzyn-Nysa, Nysa-Brzeg, Lina na Kamieniec i Dolny Śląsk nie istnieje lub jest totalnie marginalizowana. Bierzemy worek bez dna i tyle.

Niech województwo zrobi własna spółkę ala Kolej Dolnośląska i niech robi to porządnie - zero opłat na administracji, która jest mierna, przywrócenie pociągów do Głubczyc, Głuchołaz i więcej pociągów z Nysy na Dolny Śląsk. Jeden pociąg na Kamieniec zabił tą linię - nikt sie nie dziwi, że ludzie nie jeżdża, bo nie ma czym.

Dodaj ogłoszenie