Pierwsze multimedialne parkomaty - które mają pełnić rolę dodatkowych informacji turystycznych - właśnie pojawiły się w centrum miasta. Można w nich nie tylko zapłacić za bilet parkingowy, ale także znaleźć podstawowe informacje o mieście.
Tyle, że ci którzy skusili się na skorzystanie z tej propozycji, bardzo się zawiedli.
- Próbowałem podjąć współpracę z parkomatem na Rynku i jestem w mega szoku! - opowiada Marcin. - W dziale Opole w pigułce dowiedziałem się np, że telefoniczny numer kierunkowy do Opola to... 74 (w rzeczywistości 77 - red.). Co więcej, gdy spróbowałem skorzystać z wersji angielskiej czy niemieckiej okazało się, że kończą się na zaledwie kilku słowach w menu. Reszta informacji jest w języku polskim, więc turysta obcojęzyczny nie dowie się nic o Opolu, ani o zasadach parkowania - dodaje Marcin.
Ale absurdów w nowych parkomatach jest więcej. Dla autorów notki o zoo najważniejsza była informacja o tym kiedy powstało, a nie że jego największym atrakcjami są goryle czy uchatki.
Jeszcze gorzej jest na podstronie Narodowego Centrum Polskiej Piosenki czyli amfiteatru. Ewentualny turysta nie dowiaduje się o tym, jakich można posłuchać koncertów, ale jakie są "zadania NCPP".
Wczoraj próbowaliśmy dociec, kto odpowiada za dane zamieszczone w parkomatach. Na pewno nie firma zarządzająca strefą płatnego parkowania, która informacje otrzymała z urzędu miasta.
Z kolei Miejski Zarząd Dróg odpowiadał za przygotowaliśmy danych o samej strefie i o płatnościach, a do tych informacji kierowcy zastrzeżeń nie mają.
Jak ustaliliśmy za opisy atrakcji turystycznych, a także za przygotowanie wersji obcojęzycznych odpowiadał nieistniejący już w ratuszu wydział promocji i gospodarki.
Na nasze pytanie w tej sprawie przedstawiciele obecnego biura promocji miasta przysłali tylko dwa zdania, w których informują, że "błędny numer kierunkowy zostanie poprawiony, a w parkomatach pojawi się też komunikat, że wersje angielska i niemiecka zostaną uzupełnione w późniejszym czasie".
Przypomnijmy, że na ustawienia pierwszych z 10 multimedialnych urządzeń i ich włączenie zajęło zarządcy strefy blisko rok.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?